کتاب استخدامی
مقررات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

طرح جامع تهران (طرح راهبردی-ساختاری توسعه و عمران)

۶- بهبود وضعيت شبکه هاي ارتباطي و نظام حمل و نقل و ترافيک

۱-۶: توسعه و ساماندهي سيستم حمل و نقل همگاني به ويژه استفاده از سيستم هاي حمل و نقل ريلي سريع با اولويت مترو و قطار هوايي متکي بر مطالعات فني و اقتصادي.

۲-۶: ساماندهي شبکه بزرگراهي برون شهري و درون شهري با تأکيد بر اصلاح نظام سلسله مراتبي شبکه دسترسي هاي درون شهري و در جهت دستيابي به سامانه حمل‌ونقل يکپارچه و هماهنگ در مجموعه شهري تهران، براساس قوانين و مقررات مربوطه.

۳-۶: تکميل شبكه بزرگراهي مصوب و عدم گسترش اين شبکه و تأكيد بر تسهيل و ساماندهي ارتباط محلات با شبكه‌هاي بزرگراهي و اصلي شهر تهران.

۴-۶: پيش بيني فضاهاي مناسب براي ايجاد پهنه دروازه ها در مبادي ورودي شهر با ارائه خدمات مورد نياز و تجهيز فضاهاي مناسب براي مديريت بحران و انتقال کاربري ها و فعاليت هاي تشديد کننده ترافيکي به گستره دروازه هاي ورودي.

۵-۶: مناسب سازي راه هاي شهري و پايانه ها براي حرکت و دسترسي آسان معلولين جسمي و حرکتي.

۶-۶: گسترش حرکت پياده و دوچرخه در پهنه هاي مستعد شهر به ويژه بافت تاريخي شهر.

۷-۶: تعديل تقاضاي سفر از طريق ساماندهي و ارائه خدمات عمومي در مراکز شهري، پايانه ها و ايستگاه هاي خطوط ريلي و تجهيز هرچه سريع تر ايستگاه هاي مترو به عنوان فرصتي ارزشمند براي ساماندهي شهر و توسعه ICT در جهت تحقق شهر الکترونيک.

۸-۶: اعمال سياست هاي خاص توسعه پارکينگ با هدف کاهش سفر با خودرو شخصي در حوزه مياني و در اطراف رينگ مياني شهر و نقاط مستعد تبادل سفر و توسعه پارکينگ عمومي در پايانه ها با تأکيد در حوزه هاي شرقي و غربي.

۹-۶: جلوگيري از حذف پارکينگ در هرگونه ساخت و ساز طبق قانون و ممنوعيت اخذ وجه در قبال کسري پارکينگ به هر ميزان در هنگام صدور پروانه و گواهي هاي عدم خلاف و پايان کار، توسط شهرداري و کميسيون هاي ماده صد و ساير مراجع مطابق قانون و مقررات و ايجاد پارکينگ جايگزين در نقاطي که براساس مقررات موضوعه محدوديت در تأمين وجود دارد.

برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27برگهٔ بعدی

1 دیدگاه

  1. ضوابط کالبدی وسیما ومنظری طرح جامع تهران هرچه خوب هم تنظیم شود در عمل بسیار نامتناسب وناهمگون اجراشده بطور یکه اغتشاش بصری در ان وجه غالب بوده ونشانی ازرسیدن به اهداف طرح را به ذهن متبادر نمیکند
    شایسته است از متخصصین وافراد صلاحیتدار بیشتر استفاده شود
    مدیریت شهری هم میبایست با انعطاف بیشتری ،کالبد ساختمانی را دوخت ودوز نموده وبه فضای باز شهری هم هویتی مناسب با اقلیم -فرهنگ وتاریخ شهر بدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *