دستورالعمل حقوق و مزایای مسئولین امور مالی و فنی دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۱

دستورالعمل حقوق و مزایای دهیاران مسئولین مالی ۱۴۰۱

دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور مالی و فنی دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۱ (ابلاغی معاونت امور دهیاری‌ها سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور)

در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱ و ماده ۵ اصلاحیه آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور به شماره ۷۸۳۳۵/ت۵۵۳۴۳ ها مورخ ۲۶/۰۶/۱۳۹۸ هیئت محترم وزیران و مصوبه شماره ۲۶۵۳۴۴ مورخ ۲۲/۱۲/۱۴۰۰ شورایعالی کار، ابلاغی از سوی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حقوق و مزایای مسئولین امور مالی و فنی دهیاری‌ها بر اساس مواد زیر تعیین و متناسب با ساعات کار و در چارچوب اعتبارات دهیاری یا دهیاری‌های طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

دستورالعمل حقوق و مزایای مسئولین امور مالی و فنی دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۱

ماده ۱- در راستای اجرای ماده ۵ آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور، مزد ماهانه مسئولین امور مالی و فنی دهیاری‌ها، در بدو بکارگیری به میزان «حداقل مزد ماهانه» مصوب شورایعالی کار تعیین می‌شود.

ماده ۲- «فوق‌العاده شغل» مسئولین امور مالی و فنی دهیاری‌ها بر اساس جداول زیر تعیین می‌شود:

تا ۱۰ دهیاری ۱۱ تا ۲۰ دهیاری ۲۱ تا ۳۰ دهیاری بیش از ۳۰ دهیاری
۵ درصد حداقل مزد ۱۰ درصد حداقل مزد ۱۵ درصد حداقل مزد ۲۰ درصد حداقل مزد

تبصره- براساس مدرک تحصیلی مسئولین امور مالی و فنی، فوق‌العاده‌ای نیز به شرح جدول زیر، پرداخت می‌شود:

فوق دیپلم لیسانس فوق لیسانس دکترا
۲ درصد حداقل مزد ۴ درصد حداقل مزد ۶ درصد حداقل مزد ۸ درصد حداقل مزد

ماده ۳- به استناد تبصره ۳ بند ۲ مصوبه شورایعالی کار، به مسئولین امور مالی و فنی که دارای حداقل یک‌سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان در دهیاری گذشته ‏باشد، یک پایه سنوات پرداخت می‏شود.

تبصره- مسئولین امور مالی و فنی که از سال ۱۳۸۲ یا بعد از آن با هر عنوان، در همان دهیاری سابقه کار داشته‌‏اند، متناسب با مبلغ پیش‏بینی شده بابت پایه سنواتی در همان سال (طبق مصوبات سالیانه شورایعالی ‏کار) از مجموع پایه سنواتی سال‏های ذی‌ربط بهره‏مند خواهند شد.

ماده ۴- با رعایت شرایط مندرج در ماده ۸۶ قانون تأمین اجتماعی و لحاظ قانون اصلاح قوانین تنظیم خانواده و جمعیت (مصوب ۱۳۹۲)، نظر به حذف محدودیت تعداد فرزندان، از ابتدای سال ۱۴۰۱ کمک عایله‏مندی (حق اولاد) به ازای هر فرزند معادل ۱۰ درصد حداقل مزد ماهیانه قابل پرداخت می‏باشد.

ماده ۵- کمک هزینه مسکن و کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار براساس مصوبه شورایعالی کار به کلیه مسئولین امور مالی و فنی اعم از مجرد و متأهل قابل پرداخت می‏باشد.

ماده ۶- حق سنوات مسئولین امور مالی و فنی دهیاری‌ها موضوع بند ۲۸ نمونه قراردادهای ابلاغی با توجه به دادنامه شماره ۳۳۲۸ مورخ ۲۹/۱۱/۹۸ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در برگیرنده تمام عناوین حقوق و مزد مندرج در ماده‌‏های ۳۴ و ۳۵ قانون کار است.

ماده ۷- «عیدی و پاداش» پایان سال براساس مصوبات شورایعالی کار قابل پرداخت است.

ماده ۸– در اجرای ماده ۵ آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور، دهیاری‌ها می‌توانند متناسب با درآمد دهیاری، پیش‌بینی اعتبار در بودجه سالانه و رعایت قوانین و مقررات موضوعه، میزان کارایی و بهره‌وری مسئولین امورمالی و فنی، تا ۵۰% حداقل حقوق را به‌عنوان «فوق‌العاده کارآیی» برای حداکثر ۲ بار در سال پرداخت نمایند.

ماده ۹- در اجرای ماده ۸ آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور مسئولین امور مالی و فنی از نظر بیمه و بازنشستگی، مشمول مقررات قانون تأمین اجتماعی می‌باشند.

ماده ۱۰- در صورت تأمین اعتبار، به مسئولین امور مالی و فنی تمام‌وقت که علاوه بر ساعات مقرر انجام وظیفه نمایند، «اضافه‌کاری» به میزان ساعات تعیین شده در جدول زیر متناسب با جمعیت روستاها با تأیید دهیاران مربوط، با رعایت قوانین و مقررات موضوعه، پرداخت خواهد شد.

مجموع جمعیت روستاهای تحت پوشش کمتر از ۳۰۰۰ نفر ۶۰۰۰-۳۰۰۰ جمعیت ۹۰۰۰-۶۰۰۰ جمعیت ۹۰۰۰-۱۲۰۰۰ جمعیت بیش از ۱۲۰۰۰
ساعات اضافه‌‌کار ۴۰ ساعت ۵۰ ساعت ۶۰ ساعت ۷۰ ساعت ۸۰ ساعت

تبصره ۱- مبنای محاسبه اضافه‌کار برای مسئولین امور مالی و فنی وفق جدول فوق، تا ۱۰ دهیاری می‌باشد، در صورت تأمین اعتبار، برای مسئولین امور مالی و فنی که مسئولیت بیش از ۱۰ دهیاری را بر عهده دارند به ازاء هر دهیاری ۵ ساعت اضافه‌کار و همچنین چنان‌چه تفریغ بودجه سال قبلِ مجموع دهیاری‌های تحت مسئولیت، بیش از ده‌میلیارد ریال باشد، به ازای هر ده‌میلیارد ریال، ۵ ساعت اضافه‌کار، مازاد بر جدول فوق قابل پرداخت می‌باشد.

تبصره ۲- در هر صورت میزان اضافه‌کار پرداختی به مسئول امور مالی و فنی نباید از ۱۲۰ ساعت، در ماه تجاوز نماید.

ماده ۱۱- چنان‌چه مسئول امور مالی و فنی دهیاری در دوره‌های آموزشی مورد تأیید مرکز مطالعاتِ راهبردی و آموزش شهری و روستایی شرکت نموده و گواهی آموزشی معتبر از مراجع ذی‌صلاح اخذ نماید، در پایان هر سال، به ازای هر ساعت حضور در دوره‌های آموزشی، (در صورت تأمین اعتبار در همان سال) فوق‌العاده‌ای با عنوان «پاداش آموزش» براساس فرمول زیر محاسبه و به وی پرداخت می‌شود:

تعداد ساعات آموزشی× ۱/۱۷۶ ×حداقل دستمزد ماهیانه = پاداش آموزش

تبصره- پاداش آموزش، حداکثر تا ۴۰ ساعت قابل پرداخت می‌باشد.

ماده ۱۲- مزیت‏‌های مندرج در تبصره و نیز بند (ج) ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه در مورد کسانی‌که در مناطق مشمول اشتغال دارند مطابق بخشنامه‏‌های شماره ۶۰۶۹۳ مورخ ۳۰/۱۱/۹۷ و ۳۷۸۹۰ مورخ ۲۰/۷/۹۸ این سازمان و با در نظر گرفتن ضرایب و مصوبات سال جاری اعمال می‌گردد.

ماده ۱۳- در اجرای قانون اعطای امتیازات ایثارگری و اشتغال در مناطق جنگی و جنگ‌زده به مشمولین قانون کار مصوب ۴۱/۰۹/۷۶ و اصلاحیه بعدی و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب ۵/۳/۷۸ و بند«۶» جزء «ث» ماده «۸۸» و بند «ز» ماده«۸۸» قانون برنامه ششم توسعه، کسانی‌که جانباز، آزاده، فرزند شهید و رزمنده دارای حداقل شش‌ماه خدمت داوطلبانه در جبهه هستند از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر به شرح تبصره«۱» ماده «۲» آیین‌نامه اجرایی قانون اعطای امتیازات ایثارگری و اشتغال در مناطق جنگی و جنگ‌زده به مشمولین قانون کار مصوب ۰۵/۰۳/۷۸ هیأت‏ وزیران بهره‌مند گردیده و لازم است مبلغ حاصله در قرارداد درج گردد. منظور از مزد ثابت یا مزد مبنا در تبصره مذکور، ارقام مندرج در بند«الف» نمونه قرارداد (حداقل دستمزد+ فوق‏العاده‏شغل +پایه سنوات) است. همچنین مفاد تبصره «۳» ماده «۲» و ماده «۳» آیین‌نامه اجرایی قانون اعطای امتیازات ایثارگری و اشتغال در مناطق جنگی و جنگ‌زده به مشمولین قانون کار مصوب ۰۵/۰۳/۷۸ حسب مورد برای مشمولین بندهای «ب» و «پ» آیین‏‌نامه به تناسب عامل ایثارگری لازم‌الاجراست. فرزند شهید در زمره بند «پ» قرار می‏گیرد.

ماده ۱۴- فوق‌العاده ایثارگری موضوع ماده ۵۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگرانی که جانباز ۲۵% و بالاتر، آزاده، همسر یا فرزند شهید باشند تعلق گرفته و در قرارداد درج ‏می‏‌گردد.

ماده ۱۵- در اجرای تبصره ۱ ماده ۶ آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور، برقراری حقوق و مزایای کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی که بدون حفظ پست سازمانی به دهیاری مأمور می‌شوند، بر اساس ضوابط و مقررات مورد عمل در دهیاری‌ها خواهد بود.

این دستورالعمل در ۱۵ ماده و پنج تبصره، به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ و مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها مسئول حسن اجرای آن می‌باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن