آزمون تعیین صلاحیت
سامانه جمع‌نویسی

دستورالعمل رضایت سنجی از شهروندان در خصوص نحوه ارائه خدمت کارکنان/ پیش‌نویس در سامانه جمع نویسی

پیش‌نویس دستورالعمل رضایت سنجی از شهروندان در خصوص نحوه ارائه خدمت کارکنان در سامانه جمع‌نویسی قرار گرفت.

به گزارش شناسنامه قانون، متن کامل پیش‌نویس دستورالعمل که برای اعلام نظر در سامانه جمع نویسی سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گرفته است به شرح زیر است:

دستورالعمل رضایت سنجی از شهروندان در خصوص نحوه ارائه خدمت کارکنان

در راستای اجرای مفاد جلسه شورای عالی اداری مورخ ۳۱/۰۱/۱۴۰۱ و پیرو دستور رییس جمهور محترم مبنی بر راه‌اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور و نیز به منظور اجرای اقدامات مندرج در سند تحول دولت مردمی (اقدام ۳ از راهبرد ۱ عامل دوم و اقدام ۲ از راهبرد ۲ عامل سوم) جهت سنجش رضایتمندی شهروندان و خدمت‌گیرندگان از فرایند و کیفیت ارائه خدمات توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به انجام موارد ذیل اقدام نمایند:

۱- از طریق نام کاربری و رمز عبور در اختیار نمایندگان میزخدمت دستگاه‌ها برای ورود به سامانه راهبری میزخدمت سازمان اداری و استخدامی کشور ، در بخش “نظرسنجی کارکنان” و انتخاب دکمه “افزودن ارائه دهنده خدمت”، با ارسال کدملی ارائه‌دهنده خدمت، نسبت به اخذ کد دوبعدی (QR Code) برای هریک از ارائه‌دهندگان خدمات اقدام نمایند.

تبصره ۱- ارائه‌دهندگان خدمات می‌توانند کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادکارمعین، قرارداد کارگری یا نیروهای شرکتی موسسات و شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی و … باشند که تمام یا بخشی از خدمات مورد نیاز خدمت گیرنده توسط آنان در دستگاه اجرایی ارائه می¬شود.

تبصره ۲: آن دسته از دستگاه‌های اجرایی ستادی که تاکنون نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به سامانه راهبری میزخدمت دریافت ننموده‌اند، با معرفی نماینده میزخدمت خود به همراه شماره تلفن وی از طریق انجام مکاتبه با سازمان اداری و استخدامی کشور، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. واحدهای استانی نیز از طریق طی فرآیند مذکور و انجام مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه¬ریزی استان، نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت نمایند.

۲- در صورتی که کدملی ارائه‌دهنده خدمت در بانک‌های اطلاعاتی سامانه یکپارچه نظام اداری (سینا) متعلق به سازمان اداری و استخدامی کشور یافت نشد، به منظور دریافت کد دوبعدی، نسبت به تکمیل و ارسال فرم دریافتی از طریق سامانه مذکور، اقدام نماید. خاطرنشان می‌سازد؛ تکمیل اطلاعات فرد در فرم مزبور و ارسال آن از طریق سامانه راهبری میز خدمت و دریافت کد دوبعدی، به منزله تایید کارمندبودن یا تایید فرآیند بکارگیری افراد نمی‌باشد و هیچگونه حقی را برای استخدام یا بکارگیری افراد در هیچ‌یک از دستگاه‌های اجرایی ایجاد نمی‌کند.

۳- برای افراد موردنظر در بندهای فوق‌الذکر، کارت حاوی اطلاعات فرد ارائه‌دهنده خدمت از طریق سامانه راهبری میزخدمت، (مطابق پیوست ۱) صادر می‌گردد. دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به چاپ دو نسخه از کارت مزبور و نصب آن بر روی دیوار بیرونی اتاق و بر روی میز ارائه‌دهنده خدمت- با رعایت سهولت رویت و دسترسی خدمت‌گیرنده به کارت مزبور- اقدام نمایند تا خدمت‌گیرنده نسبت به اسکن کد دوبعدی و ارائه نظرات در خصوص خدمت‌گیرنده از طریق تلفن همراه خود اقدام کند.

تبصره ۱- برای آن دسته از دستگاه‌هایی که در محل، خدمت‌رسانی می‌کنند، می‌بایست کارت موردنظر برروی لباس ارائه دهنده خدمت نصب شود تا امکان اسکن کد دوبعدی توسط خدمت‌گیرنده صورت پذیرد.

رضایت سنجی از شهروندان در خصوص نحوه ارائه خدمت کارکنان

مطلب مرتبط:

6 دیدگاه

  1. سلام باید برای پلیس +10، دفاتر پیشخوان و حتی آموزشگاه های رانندگی که خدمات به مردم ارائه می دهند هم باشد همانطور که برای شرکت آب و فاضلاب هم نظرسنجی راه اندازی می شود.

  2. با سلام و ادب
    ضمن تشکر از اقدام ارزنده صورت گرفته آیا این بارکدها صرفا برای افراد ارائه دهنده در میزخدمت دستگاه ها ایجاد می گردد؟ آیا داشبورد نظرات دریافت شده در مورد کارکنان حاوی اطلاعات ازجمله شماره تماس، زمان، تعداد دفعات ارائه نظر و …. می باشد تا بتوان از سوگیری نظرات مطلع شد؟ آیا دستگاه هایی که بصورت پراکنده و دارای شعبات مختلف می باشند امکان گزارشگیری مجزا برای ایشان وجود دارد؟آیا برای کارکنانی که در مکانهای مختلف یک دستگاه مشغول به فعالیت می باشند امکان نظرسنجی مختلف وجود دارد؟ و…

  3. اول مشکل هر کارمند را حل کنید از نظر حقوق و نوع استخدام (پیمانی – قرارداد معین – مشاغل کارگری) بعد رضایت سنجی کنید ااین ها همه اش نمایش است.

    1. مثل اینکه برای شما این نظر سنجی تلخه حتما جزو همون کارکنانی هستی که هیچ کسی نه از اخلاقت نه رفتارت و نه خدمتت رضایت نداره ، و الان هم ترسیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام