اخبار اداری و استخدامی

انتشار جداول دستمزد مقطوع روزانه مبناء کسر حق بیمه سال ۱۴۰۱

جداول دستمزد مقطوع روزانه مبناء کسر حق بیمه سال ۱۴۰۱

سازمان تأمین اجتماعی پیرو بخشنامه اعلام دستمزد مبنای کسر حق بیمه، جداول دستمزد مقطوع روزانه مبناء کسر حق بیمه سال ۱۴۰۱ را نیز طی دو فایل جداگانه زیر منتشر کرد.

  • دستمزد مقطوع روزانه مبنای کسر حق بیمه سال ۱۴۰۱
  • راهنمای فعالیت‌های دارای دستمزد مقطوع سال ۱۴۰۱

گفتنی است، دستمزد مقطوع در خصوص ارسال لیست توسط کارگاه های که صنفی میباشند به تأمین اجتماعی است و منظور این است که بیش از نرخ مقطوع کارفرما حق پرداخت بیمه کارگر را ندارد و ربطی به رابط و مزد فی مابین کارگر و کارفرما ندارد.

دانلود جداول دستمزد مقطوع روزانه مبناء کسر حق بیمه سال ۱۴۰۱

سؤالات متداول:

۱- آیا کارفرما تکلیفی به کسر حق بیمه از دستمزد واقعی کارگران را دارد یا باید بر مبنای دستمزد مقطوع تعیین شده توسط سازمان تأمین اجتماعی اقدام نماید؟

هر چند بر اساس ماده ۳۵ قانون تأمین اجتماعی دستمزد مقطوع تعیین شده جهت دریافت کسورات بیمه ارتباطی با دستمزد واقعی دریافتی کارگران ندارد لکن از آنجا که تعیین دستمزد مقطوع به میزانی کمتر از میزان دستمزد واقعی می تواند کارگران بویژه آنهایی را که در سالهای پایانی قبل از بازنشستگی بسر می برند متضرر سازد لذا لازم است در این زمینه با هماهنگی هائی که صورت می گیرد ترتیبی اتخاذ شود که حق بیمه از دستمزد واقعی کارگران بیمه شده کسر گردد تا حقی از این قبیل کارگران تضییع نشود.

۲- افزایش مزد کارگران که بر اساس مصوبات شورایعالی کار صورت می گیرد آیا در میزان مزدی که سازمان تأمین اجتماعی بر پایه اختیار ناشی از مواد ۳۱ و ۳۵ قانون تأمین اجتماعی تعیین می کند موثر است یا خیر؟

دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف سازمان تأمین اجتماعی بر اساس اختیار ناشی از مواد ۳۱ و ۳۵ قانون تأمین اجتماعی و به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب شورایعالی تأمین اجتماعی صورت گرفته و با حداقل مزد تعیین شده توسط شورایعالی کار موضوع ماده ۴۱ قانون کار هیچگونه ارتباطی ندارد.

مطلب مرتبط:

دستمزد مبنای کسر حق ‏بیمه سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام