کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و شاغل در دستگاه‌های مختلف تصویب شد

طرح همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور تصویب شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم از نهایی شدن همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مراکز موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد.

علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در مورد حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها،گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سال آینده حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و همچنین دستگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز دارند و اعضای هیأت علمی آنها از طریق مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم بکارگیری شدند، با حقوق اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همسان سازی خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند از محل اعتبارات جاری خود اعتبارات مربوط به همسان سازی حقوق اعضای یادشده را پرداخت کنند.

وی اجرای این طرح را رافع نگرانی اعضای هیات علمی شاغل در دستگاه‌های مختلف دانست و افزود: این خبر خوش انگیزه خدمت اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها را مضاعف می کند.

کریمی فیروزجایی اظهار کرد: مجلس با پیگیری مسائل و دغدغه‌های بجای فرهنگیان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها روند حل مشکلات آنان را تسهیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ همچنین در مورد لایحه رتبه بندی معلمان گفت: دولت با قبول مسئولیت تأمین ۲۵۰هزار میلیارد ریال از منابع مورد نیاز اجرای لایحه نظام رتبه بندی معلمان، از سال آینده آن را عملیاتی می کند و همچنین برای شروع رتبه بندی معلمان از مهرماه ۱۴۰۰ هم پیگیری قاطعی از جانب مجلس شورای اسلامی در جریان است.

73 دیدگاه

  1. همین امسال که وزارت علوم همسان سازی را برای بخشی از اعضای هیات علمی خود اجرا کرد
    مجبور شد 95 درصد اعتبار اضافه کار غیرهیات علمی ها و کل اعتبار رفاهی دانشجویی را به این موضوع تخصیص دهد
    اگر سال بعد قرار بر همسان سازی از محل منابع داخلی باشد باز هم با تعطیلی سلف ها و حذف رفاهیات و اضافه کاری غیرهیات علمی ها مواجه خواهیم بود

  2. باور کنید چون اکثر نماینده مجلس با رانت هیات علمی شدند .فقط به فکر حقوق خودشان هستند اصلا کارمندان برایشان مهم نیستند.کارمندی در دانشگاه با مدرک دکترا یک سوم هیات علمی حقوق می گیرند.این از مجلس انقلابی وجهادی فقط دوسال است به دنبال افزایش حقوق خودشان هستند.همش به ملت دروغ می گویند .دست شأن رو شد.هیچکار برای ملت انجام نمیدهند ‌‌الاندولت میخواهد حقوق را سر سامان بدهد نمی گذارند.در این دوسال نماینده ها برای ملت چکار کردن.

  3. سلام و درود
    لطفا پاسخ سوالات را مسئولین بفرمایند هیچکدام از نظرات پاسخی نداشت
    لطفا گروه، گروه خواستار افزایش حقوق نباشید تورم و مشکلات اقتصادی برای همه اقشار است باید برای رفاه همه مردم ایران تدبیر کرد و کوشید
    البته وقتی منِ کارمندِ وزارت علوم حقوق خودم رو با کارمند وزارت نفت و وزارت خارجه و یا کارکنان وزارت بهداشت مقایسه میکنم تاسف بار است و بااینکه ۲۰سال شاعلم بعد میبینم یه هیئت علمی در بدو ورود مساوی و یا حتی بیشتر حقوق میگیرد تلخی تبعیض درد آور است
    لطفا نمایندگان یادشان باشد زمان انتخابات چطور از حقوقمان دفاع میکنند یا علی الان وقت عملی کردن شعارهاتان است بگذارید این چند صباح عمر باقی مانده چه کنم چه کنم نکنیم
    التماس تدبیر و عدالت
    برقرار با حق و عدالت و فرمانبری از ولایت باشید
    یاعلی۱۱۰

  4. مجلس انقلابی که اکثرا هیات علمی هستن یا قاضی فقط بفکر افزایش حقوق خودشون هستن مطمئن باشین همین همسانسازی بانام شاغلین دانشگاهها رفت مجلس ولی بکام هیات علمی ها اومد بیرون یعنی فقط بفکر خودشون هستن والسلام

  5. اگر تابع قانون و اسناد بالا دستی هستید پس نباید اعضای هیئت علمی بازنشسته را که خواهان دائمی سازی همسانسازی حقوق خود با شاغلین هستند نادیده بگیرید.

  6. فقط حقوق هیئت علمی اضافه میشود چون کسانی از این قضیه بهره میبرند اما حقوق اعضای غیر هیئت علمی تغییر نمیکند چرا جای کمی اندیشیدن نیست

    1. بقیه کارمندان دولت چرا باید با مدرک دکتری وفوق لیسانس زیر خط فقر باشند، انگاه حقوق هیات علمی تا دوبرابر یا سه برابر حقوق کارمندان است با سابقه کار یکسان، چرا اینقدر تبعیض، برای کارمندان انگیزه ای برای کار وفعالیت باقی نمی ماند.

    2. بزودی زود انشاالله عدالت کامل را خدا حکمفرما خواهد کرد. انهم برونه بعیدا و نراه قریبا. مملکت در دست هیات علمی ها است. چرا اینهمه در حق کارمندان دانشگاه ها ظلم می‌کنند.

  7. دولتمردانی که مدعی عدالت هستند.بفرمایند ماده واحده (قانون تسری افزایش ضریب حقوق
    کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به قضات و اعضای‌هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی۱۳۷۴)به چه علت اجرا نمی گردد.

    1. اعضای هیات علمی علاوه بر دانشگاه در خانه و موقع استراحت نیز با مطالعه و پژوهش دست به گریبانند و مثل کارمند فکر و ذکرشان رسیدن به ساعت دو و نیم و خروج از محل کار دانشگاه نیست.
      پس کارمند دانشگاه هیچ فرقی با کارمند جهاد کشاورزی یا اداره آب و … ندارد

  8. من به عنوان هیئت علمی سال ها در دانشگاه فرهنگیان تدریس کردم اما موقع بازنشستگی ما را ناچار کردند به عنوان عضو غیر هیئت علمی باز نشسته شویم . حالا نه رتبه بندی شامل حال ما می شود و نه همسان سازی فعلی که در قانون همسان سازی بازنشسته ها ۹۰ در صد آن را دریافت کنیم . چه کسی پاسخگوی حق از دست رفته ماست . در حال حاصر از همکاران بازنشسته آ.پ هم کمتر دریافت می کنیم .

  9. تکلیف مدرسان دانشگاههای علمی کاربردی و غیر انتفاعی چه میشود؟! آیا یک شخص فوق لیسانس از بهترین دانشگاهها که حق التدریس این دانشگاههاست نباید به اندازه یک معلمی که با وجود نداشتن سواد کافی و صرفا بخاطر حجم بالای استخدامی آموزش پرورش در این سالها معلم شده است حقوق دریافت کند؟؟؟

    1. شما که سوادت بالاتره. خوب میومدی و در حجم بالای استخدامی رقابت میکردی و معلم میشدی اونوقت درک میکردی وضع اسف بار معلمان رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام