کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و شاغل در دستگاه‌های مختلف تصویب شد

طرح همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور تصویب شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم از نهایی شدن همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مراکز موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد.

علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در مورد حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها،گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سال آینده حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و همچنین دستگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز دارند و اعضای هیأت علمی آنها از طریق مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم بکارگیری شدند، با حقوق اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همسان سازی خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند از محل اعتبارات جاری خود اعتبارات مربوط به همسان سازی حقوق اعضای یادشده را پرداخت کنند.

وی اجرای این طرح را رافع نگرانی اعضای هیات علمی شاغل در دستگاه‌های مختلف دانست و افزود: این خبر خوش انگیزه خدمت اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها را مضاعف می کند.

کریمی فیروزجایی اظهار کرد: مجلس با پیگیری مسائل و دغدغه‌های بجای فرهنگیان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها روند حل مشکلات آنان را تسهیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ همچنین در مورد لایحه رتبه بندی معلمان گفت: دولت با قبول مسئولیت تأمین ۲۵۰هزار میلیارد ریال از منابع مورد نیاز اجرای لایحه نظام رتبه بندی معلمان، از سال آینده آن را عملیاتی می کند و همچنین برای شروع رتبه بندی معلمان از مهرماه ۱۴۰۰ هم پیگیری قاطعی از جانب مجلس شورای اسلامی در جریان است.

73 دیدگاه

  1. با احترام خدمت نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین،بنده کارمند دانشگاه آزاد هستم و متاسفانه حقوق بنده و دیگر همکاران جزو پایینترین حقوق ها در کشور میباشد
    لطفا فکری هم برای کارکنان دانشگاه ها که بیشتر بار مسئولیت دانشگاه را بر عهده دارند بنمایید…با تشکر

  2. با عرض سلام و خسته نباشید
    ضمن تشکر از تصویب چنین طرحی چرا کسی به داد اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد نمی رسد که در زیر فشار تورم در حال له شدن هستند و ایا در شان جامعه ما هست که یک استاد هیات علمی برای شرمنده نشدن در برابر زن و بچه با اسنپ کار کند!!!
    ایا تبعات این موضوع به تمام جامعه علمی کشور بازنمیگردد!!!
    باتشکر

  3. اینم برگ زرین دیگر از تعارض منافع اساتید که وضع امروز کشور نتیجه کار این بزرگواران هست و همچنان راسخ در مال مفت خوردن از بیت‌المال هستن. اینان کسانی هستن که هفته ای 5 ساعت در دانشگاه نیستن ولی خود را مسحقق حقوق 40 50 میلیون میدونن. بدون هیچ باز دهی. ??

    1. سلام
      معلم عزیز لطفا در مورد مسئولیتهای اعضای هیات علمی بررسی بیشتری بفرمائید. اطلاعات شما کامل نیست. البته من خودم به عنوان یک عضو هیات علمی کاملا با افزایش حقوق معلمین عزیز که خود نیز در محضر ایشان بوده ام بسیار خوشحال می شوم. در مورد اعضای هیات علمی مسئولیت ها متفاوت و صرفا اموزشی نیست. ضمن اینکه همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی نیز ضمن افزایش مسئولیت ها و …. هنوز هم اما و اگر دارد و در بسیاری از دانشگاه ها هنوز اجرا نشده. برای سال اینده هم وضعیت کماکان معلوم نیست. در دو ماه اخیر هم در بسیاری از دانشگاهها حقوق ها کاهش یافته است. ضمنا حقوق اعضای هیات علمی مبالغ ذکر شده شما نیست.

  4. چرا مجلس در مورد مبنای حقوقی دانشگاه آزاد دخالت نمی کند؟ دانشجویان این دانشگاه و حتی خود کارکنان آن بخاطر عدم قرار گرفتن در تعاریف موسسه ای قانون اساسی کشور که نه دولتی و نه غیردولتی هس و نه خصوصی و نه عمومی! نمی توانند حق شان را از طریق قوانین کاری یا قضایی پی گیری کنند ظاهرا تصویب حیله گرانه اساسنامه آن در آن زمان و خارج از قوانین این مملکت تنها و تنها در جهت منافع و رانتخواری یه عده بوده است. حتی گاها در استخدام در بعضی از نهادهای دولتی مدرک دانشگاهی آن را معتبر نمی دانند مجلس محترم لطفا هرچه سریعتر یا با تعیین تکلیف مبنای حقوقی یا منحل کردن این دانشگاه و یا ادغام آن با دولتیهای شهریه دار مردم را از این ظلم40ساله نجات دهند..

  5. انشااله که مجلس فکری هم به حال اساتید بازنشسته در زمینه همسان‌سازی بنماید و آنها را بعنوان درختانی بی ثمر نبیند. آنهایی که سالها در زمینه آموزش و پرورش جوانان این مرز و بوم از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند. اکنون که‌نیاز به آرامش دارند باید هر لحظه نگران این تورم لجام گسیخته باشند.

    1. آیا کارمندان را نمی‌بینید
      یک روز کارمند نباشد و هماهنگی صورت نگیرد هیات علمی ها می‌توانند کار انجام بدهند
      لطفا جوابگو باشید

  6. سلام

    تبعیض از این بالاتر
    نظام چانه زنی جواب داد
    کارمندان دانشگاه‌ها حذف شدند
    و اعضای هیات علمی با حقوق نجومی تصویب شدند
    چون کمسیون تلفیق همشون اعضای هیات علمی دانشگاه هستند

    هرکس هرجایی نشسته بفکر چاپیدن و قاپیدن است

    تصویب رتبه بندی معلمان انصافا حقشان است
    بشرطی که باز سرشان کلاه نگذارند

  7. آقای کریمی فیروزجایی، آیا شما که عضو هیات علمی دانشگاه هستید، در دانشگاه فقط هیات علمی کار می کنند. و کارکنان را دانشگاه نمی بینید. ۸۵۰۰۰ نفر بصورت غیر هیات علمی هستند. ولی انتظاری از مجلسی که اکثر آنها هیات علمی هستند، ندارند.

  8. با سلام
    مسخره تر از این نمیشه
    یعنی چی تو دستگاههای اجرائی که والا هيئت علمی ها هیچ کاری نمیکنن و فقط فکر ارتقای خودشون و هدر دادن منابع هستن

  9. نمایندگان مجلس اکثرا خودشان جز هیات علمی دانشگاهها هستند از جمله اقایان حاجی بابایی و کریمی فیروزجایی ، درواقع این افزایش حقوق خودشان است نه همه کارکنان و این هم چانی زنی است ، اگر مجلس راست می گوید به فکر همه کارکنان از جمله معلمان است ، حقوق معلمان شاغل و بازنشسته را با اساتید دانشگاه همسان سازی کند

    1. با سلام با همه احترامی که برای اعضای هیات علمی وزارت علوم قائلم و به نظرم جایگاه اموزش اهمیتی ندارد مهم این است که همه از یک صنفیم ولی لطفا مجلس در کنار حقوق، حضور فیزیکی اساتید وزارت علوم را مانند اساتید وزارت بهداشت همسان سازی کند. بهتر است تحقیق و تفحص شود در دوران کرونا اساتید وزارت علوم ایا تمام وقت در دانشگاه حضور داشتند؟ ایا مبزان واحدهای عملی اساتید وزارت علوم هم با وزارت بهداشت برابری می کند؟

      1. واحد ها بعله مصوب شده و برابری میکند
        داستان اعضای هیات علمی بالینی که با کرونا و بطور کلی درمان مرتبط هستند کلا متفاوت هست و ماشالله چندین برابر میگیرند ، اینجا صرفا همسان سازی با اعضای هیات علمی غیر بالینی است که صرفا کار آموزشی و پژوهشی انجام میدهند
        خلط مطلب نشود

      2. سلام علیکم
        بنده کارمند رسمی دانشگاه آزاد با مدرک هستم که بصورت حق التدریس در ساعات غیراداری تدریس میکنم.
        دانشگاه بابت مدرک دکتری هیچ امتیاز و حتی یک ریال افزایش حقوق در نظر نگرفت و از طرفی تبدیل وضعیت از کارمند به هیئت علمی هم تقریبآ غیرممکن است.
        بنده با مدرک دکتری در دانشگاه آزاد با حقوق کمتر از یک فوق دیپلم نگهبان در ادارات دیگر حقوق دریافت می کنم به این دلیل که طبق قوانین دانشگاه آزاد، کارمند نباید دکتری باشد و از طرفی نمی‌تواند هیئت علمی شود!!! ؟؟

      1. آقا شکرالله چه فرقی میان مدرک یک معلم و یک شاغل دانشگاه وجود دارد.و از طرفی کار معلم بسیار سنگین تر از معلم دانشگاه است.شان والای معلم کمتر از هیچ نهادی نیست.

    2. با سلام و عرض ادب.

      بنده بعنوان عضو هیات علمی در ۳۵ سالگی بعد از ۵ سال حق التدریس استخدام شدم.
      زمانی ک میشد ۱۵ سال سابقه باشم یعنی در ۱۹ سالگی دنبال رشته ستاره میرفتم ک قبول شده بودم.
      اما انتخاب من هیات علمی بود و شاکی نیستم.مثل کارمندی ک در ۲۳ سالگی استخدام شد.
      در ۳۷ سالگی ازدواج کردم چون قبلش هییچ نداشتم…
      بنده الان در ۴۲ سالگی تک فرزند ۴ ساله دارم..
      خونه ندارم…
      ماشین هم قسطی خریدم…
      در شهر خودمم نیستم…
      البته راضیم ….
      مقایسه نکنید ……..لطفنن
      البته کنکور زیر هزار….ارشد یک رقمی و دکتری رتبه یییکک
      متوجهی…
      بدون سهمیه
      اگه کنکور دادین میدونید این ارقام چیه…
      الانم ۱۳ میگیرم محکومم ب اینکه چار تومن بیشتر میگیرم…

      یاعلی

    3. در این که تورم موجب شده است همه خود را صاحب حق بدانند شکی نیست، اما واقعا معلمین عزیز که در طول سال ۴ یا ۵ ماه تعطیل هستند و دغدغه به روز کردن خودشون رو برای پاسخ به دانشجو ندارن، نیاز به مقاله و کار تحقیقاتی ندارن و …، خودشون رو هم تراز هیات علمی دانشگاه می بینن؟

      1. پس بهتره اطلاعات تون رو درمورد شغل معلمی هم به روز کنید، کی گفته معلم کار تحقیقاتی انجام نمیده!! آیا هیات علمی هم نیاز داره در وقت استراحت مثل معلم سوال طرح کنه،برگه تصحیح کنه و مطالعه داشته باشه، مقاله های هیات علمی که دانشجوها مینویسن، تدریس هم که دانشجوها کنفرانس میدن، راستی هیات علمی هفته ای چند ساعت تدریس داره؟؟ اگه حساب کنیم که هیات علمی بیش از ۶ ماه در سال تعطیله، ضمنا معلم ۴ ماه تعطیل نیست،تعطیلات مفیدش نهایت ۱ ماه میشه که تمام کارمندان حق مرخصی ۱ ماه در سال دارند. معلم سطحش خیلی بالاتر از هیات علمی هست که البته هر کسی قادر به درکش نیست

        1. سلام، اول اینکه معلم ارزشمند است و شکی درش نیست ، چون مقاطع ابتدای تا دبیرستان برای آماده سازی لازم است ، اکثر معلمان شرح وظایف عضو هیئت علمی در انجام کارهای پژوهشی و حجم زیاد اون نمی‌دونن ، همچنین افراد با سابقه بیش از پنج سال کار در دانشگاه بسیار فرصت هارو از دست می دهند چون یک شغل تمام وقت است و تا چند سال استخدام رسمی نیستند ، جذب دانشگاه بسیار تخصصی انتخاب می کند و غیره ، کاملا در یک موضوع باید رزومه قوی داشته باشه یه نفر دانشگاه قبولش کنن، و شبانه روزی باید کار کرده باشه، و شما با یک بررسی میبینید که اکثرا زندگی عادی ندارند چون حتی موقع نهار شام هم دارند کار می کنن ، رقابت با دانشمندان دیگر دنیا هم که با دلار حقوق میگیرن توجه کنید ، یه هیت علمی از یک فوق دکتری الان داره کمتر حقوق میگیره ، اکثرا از حقوقش برا انجام تحقیق دانشجو هم استفاده می کنن …

  10. باکمال تاسف باید گفت فقط همسانسازی کارکنان بازنشسته دارای بارمالی برای مجلس بود که ادامه همسانسازی علیرغم مصوبات قانونی مجلس تاکنون بتصویب نرسیده است

    1. من یک عضو هیات علمی هستم. ضمن تشکر از حمایت مجلس از اساتید دانشگاه ها، خواهشم این است که همسان سازی کارکنان عزیز بازنشسته را هم تصویب کنید.

      1. ضمن تشکر امیدوارم با توجه به افزایش قیمت نفت وروند مثبت مذاکرات حقوق همه کارکنان وباز نشسته ها افزایش یابد. وحق همه ادا شود‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام