کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و شاغل در دستگاه‌های مختلف تصویب شد

طرح همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور تصویب شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم از نهایی شدن همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مراکز موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد.

علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در مورد حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها،گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سال آینده حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و همچنین دستگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز دارند و اعضای هیأت علمی آنها از طریق مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم بکارگیری شدند، با حقوق اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همسان سازی خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند از محل اعتبارات جاری خود اعتبارات مربوط به همسان سازی حقوق اعضای یادشده را پرداخت کنند.

وی اجرای این طرح را رافع نگرانی اعضای هیات علمی شاغل در دستگاه‌های مختلف دانست و افزود: این خبر خوش انگیزه خدمت اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها را مضاعف می کند.

کریمی فیروزجایی اظهار کرد: مجلس با پیگیری مسائل و دغدغه‌های بجای فرهنگیان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها روند حل مشکلات آنان را تسهیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ همچنین در مورد لایحه رتبه بندی معلمان گفت: دولت با قبول مسئولیت تأمین ۲۵۰هزار میلیارد ریال از منابع مورد نیاز اجرای لایحه نظام رتبه بندی معلمان، از سال آینده آن را عملیاتی می کند و همچنین برای شروع رتبه بندی معلمان از مهرماه ۱۴۰۰ هم پیگیری قاطعی از جانب مجلس شورای اسلامی در جریان است.

73 دیدگاه

  1. با درود و احترام
    کاش هم اعضای هیئت علمی، هم کارکنان دانشگاه و هم معلمان عزیز همین قدر که به فکر همسان سازی و افزایش حقوق شان هستند‌ (که البته در این اوضاع اقتصادی خواسته بجایی است) به فکر افزایش سواد و تعهد علمی و حرفه‌ای شان هم باشند. ۱۲ سال در مدرسه و ۱۰ سال در دانشگاه درس خواندم اما کمتر معلم یا استادی را دیدم که بعد از دو سال از نظر علمی و ارتباطی تفاوتی کرده باشد. دانشگاه برای اغلب اساتید تبدیل به محل برای کاسبی شده: زور گفتن به دانشجو، تولید مقاله و پایان نامه بی کیفیت و بی هدف و بی استفاده، ارتقای درجه و افرایش حقوق.
    نه همه، اما بسیاری از کارمندان دانشگاه هم همیشه در برابر دانشجو تلخ و غیرپاسخگو هستند. و وقتی دانشجوها در ساعات کاری به آنان مراجعه می کنند گویی مزاحم استراحت آنان شده اند. پیگیری حق خوب و بجاست و به همان اندازه هم پیگیر بودن برای ایفای تکلیف و وظیفه.
    یا علی

  2. حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد چه می شود؟ که درحال حاضر نصف حقوق اساتید هیات علمی در دانشگاه سراسری است.
    که مصداق خط فقر برای این اساتید است.

  3. نمایندگان مجلس چون خودشون هیئت علمی هستن همسان سازی حقوق هیئت علمی بدون هیچ گونه مشکلی تصویب کردن . ولی نوبت رتبه بندی معلمان همشون فنی کارشده بودن چکش کاری می کردن .حتما این اضافه حقوق هیئت علمی نه بار مالی دارد نه ایجاد تورم می کند. الهی نمایندگان مجلس که هیئت علمی هم هستن به خوشی این اضافه حقوق نخورن .

  4. سلام اقایون محترم شما دانشگاه آزاد باکارمندان واساتیداصلا نمیبینید صداشون نمیشنوید با ۷۰۰۰۰ کارمند واستاد با یک چهارم حقوق دیگر دانشگاههای دولتی.این بنظرتون قابل پیگیری نیست.بی عدالتی تا کی تا کجا.ادم مثل طهرانچی گذاشتید که اصلا صدای استاد وکارمند نمیشنوه..بخدا قسم استادی نوشته بود بخاطر مشکلات زیاد کم بودن حقوق وشرمندگی میخوام خودکشی کنم.بابا بخاطرخداو انسانیت بخاطر خانوادهامون فکری برای دانشگاه آزاد بکنید

  5. بنده ۱۷سال به عنوان در دانشگاه فرهنگیان در سالهای متوالی تدریس کردم حتی زمانی که موظفیم در دانشگاه فرهنگیان و دبیرستان توامان بود اما به محض استقلال مالی دانشگاه از آموزش و پرورش باز هم تدریس داشتم ومامور بودم در نهایت دوسال قبل با مدرک دکتری ماموریتم را تمدید نکردند و دبیر ماده ۲۸ را جایگزین کردند بخاطر روابط شخصی!!! و مجبور به انتقال به دبیرستان شدم.این سلیقه ای برخورد کردن درست نیست با این همه سوابق تدریس در دانشگاه فرهنگیان.خدا انصاف بده.

    1. آخه کارکنان اداری دانشگاهها چه گناهی کردن که اونا هم با کارکنان علوم پزشکی همسان سازی نشن همه مزایایشون هم قطع کردن و ناامیدانه دارن زحمت می کشن کاشکی یکی از مسئولین مجلس هم از کارکنان اداری وزارت علوم بودند

  6. با سلام من هیات علمی هستم و این ماه حقوق ما سی درصد کم شد. فقط گهگاهی یک خبر جدید تولید میشه و دوباره همه هجوم می برن به هیات علمی ها
    کسی نوشته که حقوق هیات علمی ها همین ماه سی درصد کم شده؟
    دقیقا در ماهی که حقوق کم هم شده خبری متتشر شده که حقوق هیات علمی ها زیاد شد و همه میان می نویسن که چرا زیاد شد
    البته خیلی مسلم هست که همه افرادی که هیات علمی پژوهشکده ها و … هستند هم بایستی افزایش حقوق شامل حالشان می شد که سال گذشته نشد

  7. بقیه کارمندان دولت چرا باید با مدرک دکتری وفوق لیسانس زیر خط فقر باشند، انگاه حقوق هیات علمی تا دوبرابر یا سه برابر حقوق کارمندان است با سابقه کار یکسان، چرا اینقدر تبعیض، برای کارمندان انگیزه ای برای کار وفعالیت باقی نمی ماند.

    1. کارمند و معلم مگه برای انجام کارش نیازی به مدرک دکترا و تحمل این همه مشقت دارد؟ اشتباه از دولت بوده که سبب شده کارمندان برای افزایش چندرغاز حقوق، به فکر ادامه تحصیل بیفتند. مدرک ارشد و دکترا فقط به درد تحقیقات و پژوهش می خورد مثل همه جای دنیا.

  8. چرا خودتان هیات علمی نمی شوید ؟
    آیا هر کسی توانایی هیات علمی شدن را دارد؟
    آیا شرایط ارتقای هیات علمی به آسانی شرایط ارتقای کارمندان و معلمان عزیز است؟
    آیا یک کارمند یا معلم نگران اخراج شدن به دلیل رکود علمی هست؟
    آیا کسی به فکر بازنسشتگان هست؟

  9. در حکومت حضرت علی علیه السلام به همه مردم از بیت المال یکسان می دادند و فقط حقوق قضات یک مقدار بیشتر بود که رشوه نگیرند. ولی الان فقط حقوق هیات علمی و برخی مدیران را بالا می برند.این از پایه تبعیض آمیز و انگیزه خدمت را ازبقیه کارکنان دولت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام