0 امتیاز
10.9هزار بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط
ویرایش شده توسط
سلام
منظور از پایه سنوات تجمعی یا تجمیعی در قانون کار چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

مطابق بخشنامه های مزد هرسال و بخشنامه مزد ۹۹ کارگران به کارگرانی که بیش از یک سال سابقه کار داشته باشند و یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنها گذشته باشد مبلغی به عنوان پایه (سنوات) و یا مزد پایه پرداخت می شود.

به بیان ساده تر در سالگرد استخدام کارگر مبلغ پایه سنوات همان سال باید پرداخت گردد.

جمله “یا یکسال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشند” در بند ۲ بخشنامه مزد ۱۳۹۹ و بخشنامه های مزد سال های قبل بیانگر این موضوع است که پایه سنوات سال های گذشته ی کارگران حفظ شده و پایه سنوات سال جدید بر آن اضافه خواهد شد.

در قانون کار به صورت صریح اصطلاح پایه سنوات تجمیعی وجود ندارد.

از آنجایی که پایه سنوات کارگران در سال های گذشته ابتدا باید به میزان درصد افزایش مزد سال جدید افزایش یافته و با پایه سنوات سال جاری جمع شوند، لذا به دلیل جمع شدن پایه سنوات سال های قبل و انباشته شدن آن روی هم به پایه سنوات بیش از دو سال سابقه کار پایه سنوات تجمیعی گفته می شود.

قید عبارت پایه سنوات تجمیعی در قرارداد کار و یا فیش حقوق الزامی نیست ولی درج آن به بیننده حقوق و مزایای کارگر پرداخت پایه سنوات سال های گذشته را متذکر می شود.

توسط
سلام
دوتا سوال داشتم
اول اینکه کارگرانی که سال های قبل پایه سنوات همون سال رو دریافت کردند آیا باز هم باید پایه سنوات تجمعی برای آنها محاسبه کرد یا پایه سنوات سال جاری کافی است؟
دوم بنده یک شرکت پیمانکاری دارم که سال به سال با توجه مناقصاتی که برنده میشوم پیمان ها و نیرو های جدید دارم
مثلا قرارداد تامین نیرو برق را امسال دارم و سال بعد یک قرارداد دیگر را برنده میشوم
نیروهایی که ما با آنها قرارداد مینویسیم همه از قبل در اداره مشغول بودند منتها با پیمانکار دیگر
آیا این نیرو هایی که از قبل با پیمانکاران دیگر قرارداد داشتند و الان با من قرارداد دارند باید برای آنها پایه سنوات تجمیعی حساب کنم یا خیر؟
توسط
سلام خسته نباشین
من یه سوال داشتم که کارگاههایی که شامل طبقه بندی مشاغل نشدن یعنی زیر ۵۰ تا کارگر دارن هم آیا قانونِ که پایه سنوات تجمیعی رو پرداخت کنن؟چون کارفرمای ما میگه ما شامل طبقه بندی مشاغل نمیشیم پس به شما تعلق نمیگیره میخواستم بدونم چجوری باید ثابت کرد؟آیا بخشنامه ای وجود داره برای کارگاههای زیر ۵۰ تا کارگر؟
توسط
باتشکر از کسانی که سایت را ایجاد کردن وبه راحتی میتوانیم به جواب سوالاتمان برسیم خدا خیر تون بده.

سوالات مشابه

...