0 امتیاز
6.1هزار بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط

سلام. آیا امکان دارد با توجه به اینکه به تازگی و در سال جاری حق مسکن افزایش پیدا کرده است، در سال 1400 نیز شاهد افزایش حق مسکن کارگران باشیم؟

مقررات مرتبط:

مبلغ حق مسکن سال ۹۹ کارگران

- مصوبه افزایش حق مسکن سال ۹۹ کارگران

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با انتقاد شدید از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی در بودجه ۱۴۰۰ گفت: این تصمیم ریشه به تیشه جامعه ۴۲ میلیون نفری کارگری است.

ناصر چمنی در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی افزایش حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: کارگران در فیش های حقوقی خود به جز پایه حقوق یک بن خواربار و یک حق مسکن دارند و اگر متاهل باشند حق اولاد و عائله مندی به آن اضافه می شود ولی مثل کارمندان رسمی دولت رفاهیات و پاداش و حق سفر و ماموریت ندارند و دریافتی آنها صرف هزینه های خورد و خوراک، درمان، اجاره بها و ایاب و ذهاب می شود.

وی با بیان اینکه مزایای جانبی مزد جدا از پایه حقوق است، افزود: حداقل حقوق کارگران امسال به یک میلیون و ۹۱۲ هزار تومان افزایش یافت که با دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی که نمایندگان کارگری تلاش کردند در شورای عالی کار به تصویب برسد فاصله زیادی داشت، هرچند عده ای خواستند بگویند با حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی و بن خواربار ۴۰۰ هزار تومانی به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ادامه داد:همین حالا یک کارگر مجرد دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نمی گیرد و اگر متاهل باشد به برکت حق اولاد یک فرزند و دو فرزند است که این رقم یا بیشتر از آن را دریافت می کند.

چمنی درباره احتمال عدم افزایش حق مسکن و بن خواربار کارگران در شورای عالی کار گفت: اینکه امسال حق مسکن ۳۰۰ هزار تومان شده پس نباید برای سال ۱۴۰۰ افزایش یابد به هیچ وجه قابل قبول و پذیرش نیست. مزایای جانبی مزد در کنار افزایش سالانه حداقل دستمزد باید افزایش پیدا کند و معیشت و قدرت خرید کارگران به همین مزایا و پایه مزد در فیش های حقوقی وابسته است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
0 امتیاز
10 پاسخ 87.2هزار بازدید
...