آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

برش مورد توافق دولت و مجلس در خصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت چه بود؟

برش مورد توافق دولت و مجلس در خصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بررسی می‌شود

توضیحات عباس گودرزی، نماینده مجلس و رییس کارگروه ساماندهی استخدام کارکنان دولت در خصوص آخرین وضعیت طرح را در فایل صوتی زیر بشنوید:

بر اساس این مصاحبه، برای آنکه در راه تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، موانعی از جمله مغایرت طرح با اصل 75 قانون اساسی (افزایش بار مالی برای دولت) پیش نیاید، توافقاتی به شرح ذیل با دولت حاصل شد:

جذب و استخدام نیروی جدید:

  • از این به بعد، استخدام و بکارگیری در مشاغلی که ماهیت دائمی دارند (مشاغل حاکمیتی) فقط از طریق آزمون (دارای مجوز و بصورت نشر عمومی) صورت بگرد.
  • شرکت‌های پیمانکار اجازه جذب نیرو در مشاغل دائمی را نداشته باشند.

تعیین تکلیف نیروهای بکارگیری شده موجود:

  • در مشاغل دائمی، در صورتی که نیروهای شرکتی دارای شرایط احراز مشاغل باشند، بصورت نیروهای قرارداد کار معین جذب شوند.
  • سایر نیروها کماکان به صورت شرکتی ادامه همکاری دهند ولی پرداخت آنان از طریق دستگاه اجرایی صورت پذیرد.
  • نیروهای قراردادی و پیمانی بر اساس روال قبل به همکاری در دستگاه‌های اجرایی ادامه می‌دهند و هیچگونه تعدیل نیرویی صورت نخواهد گرفت.

بر این اساس، نام طرح به طرح ساماندهی نیروهای تحت قرارداد با شرکت‌های واسطه نیروی انسانی تغییر می‌یابد.

100 دیدگاه

  1. با سلام و خدا قوت؛ متأسفانه در خصوص نیروهای قرارداد انجام کار معین و قرارداد کارگری در بودجه سالجاری اجحاف شده است؛ مخصوصا آن دسته از افرادی که میانگین حقوقی 5 تا 6 میلیون دارند؛ به عنوان مثال اینجانب با 10 سال سابقه و حکم 5،300،000 تومان در سالجاری تنها 500،000 تومان افزایش حقوق داشته و تفاوت تجریه و عمر خرج شده من در طی این سالیان با نیروی جدیدالاستخدام تنها 300،000 تومان خواهد بود؛ این امر علاوه بر کاهش انگیزه کاری و کاهش بازدهی، منجر به تبعات سوء رفتار اداری همچون عدم رعایت احترام و سلسله مراتب از سوی پرسنل جدید و … خواهد شد؛ ای کاش مسئولین تصمیم گیرنده خود را در جایگاه ما قرار می‌دادند؛ اما هیهات که تصمیم گیرندگان یا هرگز در جایگاه ما نبوده اند، یا اگر بوده‌اند، فراموش کرده‌اند.
    بودجه سالجاری برای تنها قشر کارمندی که هیچ ارمغانی جز تنزل را در بر نداشته، قراردادی ها بوده است والسلام؛

  2. با سلام وخسته نباشید خدمت شما بزرگواران وتمامی کسانی که قدمی در جهت ساماندهی این قشر محروم وبلاتکلیف از نظر وضعیت کاری برداشته اند
    بنده نزدیک ۲۵ سال سابقه کار مستمر با مردک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی معماری وبا پست نگهبان انجام وطیفه مینمایم هرچند در امورات سایر پستها را سالیان زیادی هست که انجام میدهم ولی پست سازمانی بنده نگهبانی هست وقراداد کاری اینجانی قرارداد کار موقت کارگری هست با این وضعیت پایان طرح ساماندهی کارکنان دولت وضعیت من وامثال من که خیلی زیاد هستن چطور میشود آیا در وضعیت قرارداد آنها وشرایط تغییر پست آنها اتفاق ملموسی خواهد افتاد یا نه؟

  3. سلام
    جناب آقای گودرزی بنده و امثال من که قرارداد معین هستند و بیش از ده سال در کارشون سابقه دارند و جوانیشون را در این مسیر با هزار استرس و نامنی شغلی گزرانده اند چه میشود؟؟ آیا واقعا این مصداق عدالت است که نیروهای قراردادی را بعداز سالها هنوز توجهی بشون نشود …آیا نیروهای قراردادی درمانی وزارت بهداشت هنوز باید قراردادی باشند واقعا این عدالت انقلابیون است .از طرفی نیروهای قرارداد معین وزارت بهداشت جهت تبدیل وضعیت هیچگونه بار مالی ندارند همکارانی تبدیل شدند مصداق این موضوع ست لطفا بازنگری کنید حق ما پایمال نشود

  4. خیلی خیلی ممنون از لطفتون زحمت کشیدین واقعا خسته نباشید، خدا قوت باید بهتون بگیم این شد هیچی به هیچی چون از اولشم همه نیروها قرارداد کار معین بودن خیلیم عالیه ممنونیم ?

  5. سایر نیروها کماکان به صورت شرکتی ادامه همکاری دهند ولی پرداخت آنان از طریق دستگاه اجرایی صورت” جالبه قبلا هم پول را دستگاه اجرایی می داد به شرکت و شرکت می داد به نیروها” ما می خواهیم داست های واسطه حذف شود

  6. خدا پس از مدتی امیدواری دوباره نا امیدی،دوباره امروز و فردا کردن،دوباره حق ضایع شدن ها و بی عدالتی ها،دوباره خواب تبدیل وضعیت ها،دوباره استرس و اضطراب،22 سال است که این تجربه ها من را نابود کرده است بطوری که نمیدانم زندگی چه بود.(سعید قرارداد کار معین تبصره 3 با 22 سال سابقه کار صادقانه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام