آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

برش مورد توافق دولت و مجلس در خصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت چه بود؟

برش مورد توافق دولت و مجلس در خصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بررسی می‌شود

توضیحات عباس گودرزی، نماینده مجلس و رییس کارگروه ساماندهی استخدام کارکنان دولت در خصوص آخرین وضعیت طرح را در فایل صوتی زیر بشنوید:

بر اساس این مصاحبه، برای آنکه در راه تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، موانعی از جمله مغایرت طرح با اصل 75 قانون اساسی (افزایش بار مالی برای دولت) پیش نیاید، توافقاتی به شرح ذیل با دولت حاصل شد:

جذب و استخدام نیروی جدید:

  • از این به بعد، استخدام و بکارگیری در مشاغلی که ماهیت دائمی دارند (مشاغل حاکمیتی) فقط از طریق آزمون (دارای مجوز و بصورت نشر عمومی) صورت بگرد.
  • شرکت‌های پیمانکار اجازه جذب نیرو در مشاغل دائمی را نداشته باشند.

تعیین تکلیف نیروهای بکارگیری شده موجود:

  • در مشاغل دائمی، در صورتی که نیروهای شرکتی دارای شرایط احراز مشاغل باشند، بصورت نیروهای قرارداد کار معین جذب شوند.
  • سایر نیروها کماکان به صورت شرکتی ادامه همکاری دهند ولی پرداخت آنان از طریق دستگاه اجرایی صورت پذیرد.
  • نیروهای قراردادی و پیمانی بر اساس روال قبل به همکاری در دستگاه‌های اجرایی ادامه می‌دهند و هیچگونه تعدیل نیرویی صورت نخواهد گرفت.

بر این اساس، نام طرح به طرح ساماندهی نیروهای تحت قرارداد با شرکت‌های واسطه نیروی انسانی تغییر می‌یابد.

100 دیدگاه

  1. با سلام من نیروی شرکتی بنیاد شهید هستم و در طرح تبدیل وضعیت پارسال( تبدیل وضعیت فرزندان جانباز) قرار گرفتم و مدارک لازم رو ارسال کردم ولی الان ۴ ماه که هیچ خبری نشد میخواستم بدونم چقدر مگه طول میکشه؟؟ مگه چیکار میخوان انجام بدن اخه؟؟؟ و من در سرگردونی و استرس قرار گرفتم خواهش میکنم برسی کنید و من از استرس در بیام با تشکر التماس دعا

  2. با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دولت مردان و آرزوی سلامتی برای همگی امیدوارم بالاخره بعد از گذشت ۲۶ سال سابقه شرکتی نوبت به ما هم برسد واقعا این درست است یکسری مانند من با این همه سابقه همچنان شرکتی و بعضی با بند p به محض ورود رسمی یا قرار دادی خدا جای حق نشسته انشالله کار همه ی کارکنان قشر زحمتکش شرکتی درست شود با همکاری دولت مردان مجلس سپاس

  3. این یک واقعیت هست که کار اصلی رو در همه ادارات نیروهای کارشناس شرکتی انجام میدن و متاسفانه نیروهای رسمی اکثرا دل به کار نمیدن. حداقل حق شرکتی ها این است که قراردادی بشن.
    تشکر از مجلس انقلابی و دولت عدالت محور

    1. نیروهای پیمانی و زسمی ۴ برابر نیروهای شرکتی حقوق دریافت میکنن
      نصف نیرو شرکتی کار نمیکنن
      دیگه چی کم دارن واسه روحیه کار؟
      صبحانه همراه با ماساژ؟

  4. این مصوب بشه چی میشه نیرویی که یک ساله اومده اونم با پارتی به ریش منی که ۱۵ ساله قراردادی طرحهای عمرانی هستم بخنده چه عدالتی واقعا که ‌!!!!

  5. حالا بنده با مدرک تحصیلی ارشد مدیریت بازرگانی تحت عنوان سمت راننده در شرکت نفت جریانم چی میشه ؟آیا تو حوزه تخصصی خودم برام کاریابی میکنن یا نه تا ابد باید با همین سمت رانندگی نافمون گره بزنن؟؟؟؟
    اسمش این طرح ساماندهی بود سامندهی هم یعنی قرارد دادن هر چیزی و هرکسی سر جای خودش .حالا آیا ثابت کردن یک نیرو جای که تو حوزه تخصص خودش نیست و نادیده گرفتن تخصص و تحصیلات فرد کار درستیه؟ قاعدتا بهروری شرکت زمانی انجام می‌گیره که افراد سازمان در سمتی که تخصص دارن کارگزینی بشن و چون هم تخصصشو دارن هم انگیزه کاری تو این شرایط.نمیدونم جریان نیروهای قرارد دادی چی میشه ولی تا حالا که برای نیروهای شرکت با این اوصاف خیره نداره.

  6. سلام تکلیف ما چیه ۱۶ ساله شهرداری چهاردانگه هستیم مستقیم از خود شهرداری حقوق واریز میشه بیمه ۲۷ روز واریز میشه مانند بقیه کامل و تمام وقت کار میکنیم اما کوتاهی می‌کنند قرارداد ساعتی بسته شده الان میگیم بخشنامه به ما هم تعلق میگیره میگین شما ساعتی هستید ما چه گناهی کردیم از ما تمام وقت کار میکشن اما قرارداد ساعتی هستیم قسمت دبیر خانه و با سیستم کار سخت مهم هستیم اماهیچکاره هیچکسی هم به داد ما نمیرسه استانداری مجوز نمیده تبدیل وضعیت بشیم لطفا شما رسیدگی کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام