وزارت نفت و نیرو

بخشنامه پاداش سنوات تشویقی بازنشستگی اختیاری وزارت نیرو

بخشنامه پاداش سنوات تشویقی بازنشستگی اختیاری وزارت نیرو (بخشنامه شماره ۱۰۰/۵۰/۱۲۴۰۰/۹۹ مورخ ۷/۲/۱۳۹۹ وزارت نیرو)

شرکت‌های مادر تخصصی

به منظور قدردانی از خدمات کارکنان شاغل در شرکت‌های وابسته (غیردولتی) و در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت نیرو مبنی بر جذب و بکارگیری نیروی انسانی جوان و شایسته، اصلاح ساختار نیروی انسانی و تشویق و تسهیل در فرآیند بازنشستگی کارکنان، شرایط و ضوابط بهره مندی از پاداش سنوات تشویقی بازنشستگی اختیاری از تاریخ ۱/۱/۱۳۹۹، به منظور طرح و تصویب در مجامع عمومی ذیربط، بشرح ذیل اعلام می‌گردد.

شرایط و ضوابط بهره‌مندی از پاداش سنوات تشویقی بازنشستگی اختیاری

۱- کارکنان شاغل دارای قرارداد دائم و مدت معین در شرکت‌های مدیریت تولید برق، توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب که بر اساس قانون تأمین اجتماعی و قوانین و مقررات مرتبط دارای شرایط بازنشستگی به اختیار خود می‌باشند، در صورت درخواست بازنشستگی، از پاداش سنوات تشویقی بشرح مندرج در بند (۳) بهره‌مند می‌گردند.

تبصره ۱- منظور از شرایط بازنشستگی به اختیار خود، دارا بودن حداقل شرایط بازنشستگی از لحاظ سن و سابقه پرداخت حق بیمه در چارچوب قانون تأمین اجتماعی و قوانین و مقررات مرتبط می‌باشد.

تبصره ۲- منظور از سابقه پرداخت حق بیمه، مجموع سوابق کاری داخل و خارج از شرکت‌های وابسته (غیردولتی) است که بر اساس گواهی صادره از سازمان تأمین اجتماعی، حق بیمه آن به موجب قوانین و مقررات مربوط توسط دولت، کارفرما یا خود همکار پرداخت شده باشد.

احتساب و پرداخت هر گونه حقوق و مزایا از قبیل سنوات، گروه و … به سوابق کاری که فاقد پرداخت حق بیمه باشد، ممنوع است.

تبصره ۳- مدت خدمت سربازی، حضور در جبهه، اسارت و جانبازی در صورت پرداخت حق بیمه طبق ضوابط و مقررات مربوطه توسط دولت، کارفرما یا خود همکار مشمول شرایط بازنشستگی به اختیار خود و پرداخت پاداش سنوات تشویقی و استحقاقی می‌باشد.

بر اساس ماده (۱۳) قانون حمایت از آزادگان، قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی، معلولین عادی و شاغلین مشاغل سخت و زیان آور و ماده (۲۷) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مدت سنوات ارفاقی آزادگان، جانبازان و رزمندگان صرفاً در صورت تمایل و درخواست کتبی آنان مشمول این بند می‌گردد.

۲- شرکت موظف است به نحو مناسب کلیه کارکنان را از مفاد این بخشنامه مطلع نماید و در صورت درخواست واجدین شرایط بازنشستگی به اختیار خود، بر اساس بند (۱) و پس از موافقت صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی، حکم بازنشستگی آنان را صادر کند.

تبصره- شرکت می‌تواند حکم بازنشستگی کارکنانی که تاریخ احراز شرایط بازنشستگی به اختیار خود آنان در طول سال می‌باشد تا شش (۶) ماه تأخیر و حداکثر تا پایان همان سال صادر نماید.

۳- پاداش سنوات تشویقی موضوع این بخشنامه با رعایت بندهای مذکور، به ازای هر سال سابقه خدمت قابل قبول در شرکت، بر اساس جدول زیر تعیین می‌گردد:

تبصره- مبنای محاسبه پاداش سنوات تشویقی، حقوق مبنای مندرج در آخرین قرارداد کار یا حکم کارگزینی می‌باشد.

۴- سقف پاداش سنوات تشویقی، صرفاً به کارکنانی پرداخت می شود که درخواست بازنشستگی خود را با رعایت بندهای فوق الذکر در تاریخ احراز شرایط بازنشستگی به اختیار خود به شرکت ارائه نمایند. کارکنانی که به هر دلیل در تاریخ مقرر تمایلی به بازنشستگی نداشته باشند، به ازای هر ماه تأخیر از زمان احراز شرایط بازنشستگی به اختیار خود، یک روز از پاداش سنوات تشویقی بند (۳) به ازای هر ماه تأخیر یک ماه ازمجموع پاداش سنوات تشویقی) تا کاهش کامل پاداش مذکور، کسر می‌گردد و پس از آن صرفاً از پاداش سنوات استحقاقی موضوع مواد (۳۴) و (۳۱) قانون کار جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند می‌شوند.

۵- در حال تکمیل….

1 دیدگاه

  1. گول نخورید پاداش خبری نیست اگر مدرک ارشد دارید طبق قانون تامین اجتماعی ۳۵ سال خدمت کنید و تا آخر از مزایای اشتغال استفاده کنید اینا همه حرفه تو عمل کاری نمی کنند پاداش استحقاقی را نمیتوانند سر وقت بدهند چه برسه به تشویقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام