بخشنامه‌ها و مصوبات دولت الکترونیکی

آیین‌نامه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی

پيوست شماره يک- شرايط و امكانات دفاتر پيشخوان خدمات

۱- دفتر، بايد در مناطق شهري حداقل فضایي برابر با 50 متر مربع و در مناطق روستائي 20 متر مربع براي ارائه خدمات را داشته باشد و ترجيحا در طبقه همکف يا اول بوده و داراي کاربري مجاز باشد.

تبصره 1- کليه دفاتر خدمات ارتباطي و دفاتر خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات که در زمان تصويب اين آيين نامه با حداقل فضاي 50 متر مربع در مناطق شهري و 30 مترمربع در مناطق روستائي مشغول فعاليت مي باشند مي توانند تحت عنوان دفاتر پيشخوان خدمات، تا زمان اتمام اعتبار پروانه خود به فعاليت ادامه دهند و پس از آن بايستي جهت اخذ پروانه جديد طبق شرايط اين آيين نامه, به استثناء شرط بند 1-6 بخش اول پيوست شماره 2 (مشروط به استخدام يک نفر با دارا بودن شرط بند 1-6 در صورت عدم تحقق شرط اين بند توسط دارنده پروانه) اقدام نمايند.

تبصره 2- ساير دفاتري که به عناوين مختلف مجوز فعاليت گرفته اند (نظير دفاتر امور مشترکين تلفن همراه، آژانس‌هاي پستي, مراکز بهره‌برداري از تلفن راه دور و بين الملل, دفاتر پليس+10، دفاتر خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات نوع (ج) در مناطق شهري، دفاتر کارگزاريهاي تامين اجتماعي، دفاتر فنآوري اطلاعات شهرداريها و…..) بر اساس اين دستورالعمل به دفاتر پيشخوان خدمات تبديل خواهند شد.

2- در طراحي نماي بيروني و چيدمان تجهيزات اداري و فني دفتر، موارد ذيل ‌بايد رعايت شود:

– تهيه و نصب تابلو با رنگ، آرم و نوشته معين مطابق نمونه‌اي كه توسط کمیته راهبری دفاتر پیشخوان ارائه مي‌شود.

– فضاي کافي به متقاضيان اختصاص يابد.

– امکانات لازم جهت ارائه خدمات به جانبازان، معلولين و سالمندان فراهم شود.

– تأمين تأسيسات بهداشتي (آبدارخانه و سرويس بهداشتي) براي كارکنان دفتر (اين تكليف در مجتمع‌هاي تجاري و اداري كه داراي سرويس بهداشتي متمركز هستند مصداق ندارد) .

– در بالاي باجه‌ها محل‌هائي براي نصب علائم ديداري و نوشتاري جهت اطلاع مشتريان پيش‌بيني شود.

– تابلوي تعرفه خدمات براي رؤيت متقاضي به نحوي نصب شود كه در زمان توقف در جلوي باجه هم به راحتي قابل خواندن باشد.

3- دفتر بايد مجهز به تجهيزات فني و اداري مورد نياز شامل موارد ذيل باشد:

1-3- ميز

2-3- صندلي و نيمكت مراجعين

3-3- امکانات ايمني نظير کپسول اطفاي حريق و سيستم هشدار دهنده (دزدگير)

4-3- داشتن تجهيزات رايانه اي متناسب با خدمات قابل ارائه

5-3- يک دستگاه نمابر

6-3- خطوط ارتباطي و ديتاي متناسب با حجم خدمات قابل ارائه

7-3- وسايل حرارتي/ برودتي مناسب

8-3- دستگاهpos

تبصره- تامين تجهيزات خاص که فقط براي دستگاه خدمات دهنده کاربرد تخصصي دارد بر عهده دستگاه خدمات دهنده مي باشد. موارد اختلافي توسط کارگروه مورد بررسي و تصميم گيري قرار خواهد گرفت.

برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5 6 7برگهٔ بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *