0 امتیاز
5.9هزار بازدید
در قوانین و مقررات ایثارگران توسط

با سلام. روش های محاسبه تعیین درصد جانبازی در قوانین و مقررات به چه نحو است؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام. برابر ماده ۲۰ آیین نامه تعیین درصد جانبازی در صورتی که ناتوانیهای ایجاد شده در جانباز بیش از یک ناحیه از بدن باشد، درصد کلی وی طبق روشهای زیر محاسبه می‌گردد:

الف ـ ناتوانی موجود در اندامهای موازی (به طور مثال هر دو دست و یا هر دو پا) با یکدیگر جمع جبری می‌شوند.

مثال: درصد کلی اندام فوقانی = درصد محاسبه شده دست چپ + درصد محاسبه شده دست راست.

تبصره- ناتوانیهای مربوط به کاهش دید در هر دو چشم و کاهش شنوائی در هر دو گوش طبق جداول مربوط محاسبه می‌شود.

ب- جمع کلی درصد از کار افتادگی در یک اندام به روش زیر محاسبه می‌گردد و حداکثر تا از دست رفتن کامل کارآئی یک اندام قابل قبول می‌باشد.

توضیح: (۱r(، )۲r( )3r) و… به ترتیب مربوط به درصدهای متعلقه به یک اندام به ترتیب از بالاترین میزان تا پایین‌ترین آن می‌باشد.

….(p = r1 + (r2) + (r3) + (r4) + (r5

ج ـ جمع کلی درصد از کار افتادگی در ارگانهای متعدد به روش زیر محاسبه می‌گردد:

توضیح: (۱p) و (۲p) و (۳p) و… به ترتیب مربوط به درصدهای متعلقه می‌باشد.

(در صد کلی جانباز (۴P -1) (3P -1) (2P -1) (1P -1)-1] 100=P )….

د ـ درصدهای مربوط به آسیب (I) در ارگانهای متعدد بر اساس فرمول تجمیع در یک ارگان (بند ب) محاسبه و سپس درصد نهایی مربوط به آسیب محاسبه می‌گردد. سپس درصد نهایی آسیب با درصدهای مربوط به ناتوانی در اندامهای متعدد بر اساس فرمول تجمیع (بند ج) جمع و درصد نهایی جانبازی محاسبه می‌شود.

توسط
آیا بعد از تصویب قاون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و بر اساس ماده 18 اصلاحی این قانون و آیین نامه این ماده تحت عنوان " آیین نامه اجرایی نحوه تعیین از کار افتادگی جانبازان و آزادگان" که در تاریخ 98/12/20 ابلاغ شده است، مبنای تعیین درصد جانبازی همچنان آیین نامه مورد اشاره شما (مصوب سال 89 ) است یا آیین نامه که بنده ذکر کردم (مصوب اسفند 98)؟؟؟
توسط
ما اگر قتل هم انجام داده باشیم بعد  برویم دادگاه یا وارد سامانه  بشوید دقیق مشخص است پرونده ما در چه مرحله ای است. من رزمنده دفاع مقدس  آبان ماه  ۱۴۰۱پرونده ام که مستندات تاییدیه کمیسیون عالی سپاه است را تحویل بنیاد  شیراز دادم خداوکیلی چندین بار رفتم و  صدها بارهم تماس گرفتم  هنوز نمی دونم پرونده ام کجاست. همه اش میگن میخاد احراز بشه. هفته بعد بیا، ۲ هفته بعد بیا، سرماه بیا، بعد از  عید بیا، بعد از رمضان بیا و.....
 آخه رزمنده ای که الان کارمند دولت و گزینش رفته و حی و حاضر روبروی شما ایستاده که یگان اعزام کننده اش هم تایید می کند  چه احرازی است که هنوز شما بعد از ۸ ماه مشغول احرازید؟
این رویه خدمت به قشر رزمنده است؟
به ولله قسم اگر مدیریت بخاد راست و حسینی کار کند از ابتدا تا انتهای ماده ۸۷ حدود ۳ ماه زمان لازم داره.
میز اول کمیسیون بدوی بگذاره میز بعدی کمیسیون عالی سپاه میز بعدی هم کمیسیون بنیاد. کاری که ۳ سال انجام میشه را یک روزه جمعش کن بره.
طرف شیمیایی شده بفرستید تست ریه که یک روزه انجام میشه یا ترکش داخل بدنش است تو عکس رادیولوژی معتمد هم مشخص است اگر شک دارید سریع معرفی اش کنید به پزشک جراح معتمد سپاه تا تو بیمارستان سپاه عملش کند بعدش هم بدهید آنالیز و نتیجه را اعلام کنید.
رزمنده ای با ۵۵ سال سن سال ۹۷ اقدام کرده هنوز نتیجه نگرفته و بیچاره اصلا نمی داند چه کار کنه.
بابا این بنده خدا داره  مشکل معیشتی داره الان نیاز به حمایت داره نه بعد از مرگش چرا مسئولین بنیاد وضعیت ایشان را درک نمی کنند؟ چرا این همه سختگیری برا  ۵ درصد دادن که امتیاز خاص و بارمالی زیادی هم نداره؟ طرف الان کارمند و حقوق بگیر  است و زمان جنگ مجروح شده است اگر ۵ درصد جانبازی بهش داده بشه چه بار مالی داره؟

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 45 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 55 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 142 بازدید
سوال شده می 16, 2022 در قوانین و مقررات ایثارگران توسط هوشنگ انگالی دهنویی
...