0 امتیاز
6.4هزار بازدید
در بازنشستگی و از کار افتادگی و فوت کارگر توسط

با سلام. 

در حال حاضر، نحوه محاسبه مستمری کارگری که در دو کارگاه کار می کند به این صورت است که اگر در یک کارگاه ۵ سابقه بیمه و در کارگاه دیگر ۲۰ سال با ۲۰ سال سابقه می تواند بازنشسته شود و حقوق وی ابتدا در کارگاه اول میانگین دو سال آخر گرفته می شود و بر اساس ۲۰ روز محاسبه و در در کارگاه دوم هم دو سال آخر گرفته می شود و برای ۵ روز محاسبه می شود .

آیا این روش محاسبه درست است؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام.

– بر اساس ماده ۳۴ قانون تأمین اجتماعی، چنانچه بیمه‌شده‌ای برای دو یا چند کارفرما کار کند، کارفرمایان مکلفند به نسبت مزد یا حقوقی که می‌پردازند، حق‌بیمه سهم بیمه‌شده را از حقوق وی کسر و به انضمام سهم خود، به سازمان پرداخت کنند.

– بیمه شدگانی هستند که همزمان در دو یا چند کارگاه فعالیت داشته و حق بیمه پرداخت کرده اند بر اساس میانگین حقوق هر کارگاه ضرب در سنوات پرداخت مربوط به همان کارگاه محاسبه می شود.

– بنابراین میانگین‌های به دست آمده درخصوص هر کارگاه در میزان سابقه اشتغال در همان کارگاه ضرب و بر عدد ۳۰ تقسیم شده و مجموع اعداد به دست آمده به عنوان مستمری استحقاقی بیمه‌شده خواهد بود.

توسط
سوال اگر در یک کارگاه از چند کارگاهی که کار کرده 35سال جق بیمه پرداخت کرده مجموع بیمه بازنشستگی چکونه است
توسط
چنانچه بیمه شده قبل از 2 سال آخر در چند کارگاه مشغول به کار بوده و اکنون تنها در یک کارگاه 2 سال آخر را میگذراند ، پرداخت ها و سوابق ایشان چه وضعیتی پیدا میکند ؟ بطور مثال  بیمه شده در کارگاهی قبل از دوسال آخر 10 سال حق بیمه پرداخت نموده و همزمان در دو کارگاه فعال بوده است و اکنون تنها در یک کارگاه حضور دارد . آیا پرداختی های قبل دو سال در کارگاه دوم هیچ می شود ؟

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 167 بازدید
...