0 امتیاز
175 بازدید
در حق بیمه و بازنشستگی توسط
بنده در سازمانی دولتی به صورت شرکتی شاغل بودم و در آزمون استخدامی پذیرفته و رسمی شدم آیا سنوات شرکتی من در بازنشستگی لحاظ می شود؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (5.0هزار امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

سلام علیکم

در حال حاضر بر اساس دادنامه شماره 2394 مورخ 1400/08/25 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، سوابق تلفیقی از خدمت دولتی و غیردولتی نمی‌تواند ملاک دستگاه برای بازنشستگی اجباری مستخدم از سوی دستگاه محل خدمت باشد.

اگرچه در صورت اقدام مستخدم به موجب اصلاحیه ماده (۳) اصلاحی آیین نامه اجرایی تبصره (۳) قانون نقل وانتقال حق بیمه یا بازنشستگی مصوب  1365/03/27 موضوع تصویب نامه ۸۰۹۵۴/ت۵۰۳۸۷هـ مورخ  1393/07/17 هیات وزیران درخصوص انتقال حق بیمه یا کسور از صندوق بیمه و بازنشستگی قبلی به صندوق بیمه و بازنشستگی فعلی و جدید و انجام محاسبات و پرداخت مابه‌التفاوت متعلقه براساس حقوق و مزایای ماهانه زمان تقاضا در محل خدمت جدید میتواند با مبنا قرار دادن کسر کسور بازنشستگی سوابق مورد اشاره برای بهره‌مندی از افزایش حقوق بازنشستگی و مستمری موثر باشد، ولیکن همانطور که در دادنامه مورد اشاره در صدر گفته شد در حال حاضر شرایط احراز بازنشستگی صرفاً سوابق خدمت قابل قبول {دولتی} است.

نکته:

اگر سوابق به صورت تمام وقت، قرارداد مستقیم با دستگاه دولتی (سوابق شرکت‌ها و موسسات غیر دولتی که اصطلاحاً به آن سوابق شرکتی می‌گویند قابل احتساب نمی‌باشد.) و به همراه پرداخت کسورات بیمه‌ای باشد ضمن رعایت جمیع قوانین و مقررات موضوعه به عنوان سوابق خدمت قابل قبول {دولتی} محاسبه می‌گردد.

پی‌نوشت:

علی‌رغم رای عمومی دیوان عدالت اداری که مثابه قانون و لازم الاجرا است، سازمان تامین اجتماعی طی برخی از بخشنامه‌های ابلاغی صرفاً ملاک بازنشستگی را پرداخت حق بیمه (کسورات) اعم از سازمانی و غیر سازمانی معین کرده و مسئولیت تشخیص سوابق دولتی و سوابق تجربی را بر عهده دستگاه اجرایی قرار داده است و همین موضوع شبهات و راهی برای سو استفاده فراهم می‌کند. در چنین مواردی شکایت از دستگاه اجرایی و سازمان تامین اجتماعی توصیه می‌گردد.

همچنین در یکی از تبصره‌های طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت {سوابق تمام وقت اعم از دولتی و غیردولتی آن دسته از کارکنانی که در دستگاه‌های موضوع این قانون استخدام یا به‌کارگیری می‌شوند، مشروط به پرداخت کسور مربوط، براساس دستورالعملی که ظرف مدت شش‌ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به عنوان سابقه جهت بازنشستگی لحاظ می‌گردد. در دست تصویب}موضوع مبتلا به ذینفعانی همچون شما لحاظ گردیده است که در صورت تصویب این مشکل مرتفع خواهد شد.

توسط
سلام جناب علیمحمدی، پس چرا دستگاه های دولتی طبق فرمایش شما عمل نمی کنند و سوابق غیردولتی و شرکتی را برای جمع با سوابق دولتی تا 30 سال قبول نمی کنند؟لطفا بیشتر راهنمایی بفرمایید هزاران نفر این مشکل را دارند

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 694 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5.7هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.3هزار بازدید
سوال شده ژوئن 4, 2022 در حق بیمه و بازنشستگی توسط سهراب سالک
0 امتیاز
0 پاسخ 172 بازدید
سوال شده مارس 28, 2022 در حق بیمه و بازنشستگی توسط بی نام
...