0 امتیاز
324 بازدید
در استخدام و تبدیل وضعیت توسط
سلام طرح تعطیلی دو روز آخر هفته به کجا رسید.آیا در دستور کار مجلس هست یا هنوز نوبت بررسی تو صحن مجلس توسط نمایندگان نرسیده

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (5.0هزار امتیاز)

سلام علیکم

به نقل از سایت شناسنامه

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی ۲ روز آخر هفته موافقت کردند و نظر کمیسیون تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها است و همچنین ساعت کاری که دولت پیشنهاد ۴۲ ونیم ساعت را داده بود با مصوبه اعضای کمیسیون اجتماعی، به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد؛ بنابراین با مصوبه اعضا روزهای کاری از روز یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۷ تا ۲ و ۴۵ دقیقه خواهد شد.

گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که این لایحه چه‌زمانی در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد، گفت: این لایحه به‌صورت عادی به مجلس ارائه شده است و با توجه به حجم طرح‌ها و لوایح و همچنین با توجه به اینکه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه و پس از آن بودجه سالیانه در دستورکار مجلس قرار دارد، مشخص نیست که چه‌زمانی در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: برابر ماده ۱۰۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس چنانچه ۵۰ نفر از نمایندگان خواستار رسیدگی خارج از نوبت به طرح یا لایحه‌ای شوند هیئت رئیسه موظف است در اسرع وقت نسبت به بررسی آن در صحن مجلس اقدام نمایند.

گودرزی بیان کرد: البته مصوبه کمیسیون اجتماعی برای تبدیل شدن به قانون باید به تصویب نمایندگان در جلسه علنی برسد و پس از آن شورای نگهبان نیز آن را تأیید کند.

برای تسریع در موضوع بر اساس ماده 100 قانون آیین‌نامه مجلس میتوانید در کارزار 

درخواست رسیدگی به لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری (تعطیلی روزهای شنبه و کاهش ساعت کاری)

شرکت و با امضای کارزار به اشتراک‌گذاری موضوع فرآیند تصویب این قانون را تسریع نمائید.

سوالات مشابه

...