0 امتیاز
5.1هزار بازدید
در حقوق و مزایا توسط
با سلام. به تازگی خبری مبنی بر پیشنهاد اصلاح تبصره 12 قانون بودجه سال 1401 آمده است. جزییات آن چیست؟ آیا مشکل افزایش 10 درصدی کارگران حل می‌شود؟

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط
ویرایش شده
 
بهترین پاسخ

سلام. سازمان اداری و استخدامی کشور خرداد ماه سال جاری به منظور اجرای عدالت و ساماندهی پرداختی‌های کارکنان دولت، پیشنهاداتی به دفتر هیات دولت برای تایید و ارسال به مجلس شورای اسلامی به منظور اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به شرح ذیل ارائه نموده است.

اهم تغییرات مد نظر این لایحه به شرح موارد زیر است:

  • افزایش یک میلیون تومانی حقوق همه حقوق بگیران بجای افزایش ۱۰ درصدی ضریب حقوق کارکنان (با رعایت حداقل پرداخت ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان)
  • مجوز افزایش ۱۰۰ درصدی امتیازات فصل دهم برای دستگاه‌های اجرایی
  • افزایش ۱۰ درصدی حقوق آن دسته از مشمولین قانون کار (در بخش دولتی و خصوصی) که در زمره کارکنان حداقل بگیر قرار نمی‌گیرند. (حداقل بگیران مشمول افزایش ۵۷ درصد حقوق و مزایا خواهند بود)
  • کاهش سقف ناخالص دریافتی کارکنان دولت از ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۳۷ میلیون تومان.
  • ساماندهی و ضابطه‌مند نمودن پرداخت‌های خارج از حکم کارکنان دولت (رفاهیات و ...)

در صورت تایید و نهایی شدن متمم پیشنهادی، پیشنهادات مذکور جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

توسط
اگه دولت عدالت محور رئیسی راست میگوید چرا براساس نرخ تورم ۴۸درصدی اعلامی بانک مرکزی حقوق کارکنان دولت رو از ۱۰درصد به ۴۸درصد نرساند وبرعکس آن رو در خصوص نیروهای کارگری وبازنشیتگان تامین اجتماعی از ۳۸درصد بعلاوه ۵۱۵هزار تومان به ۱۰درصد کاهش داده که براساس قانون کار وقانون تامین اجتماعی وهمچنین مصوبات قانونی شورای عالی کار نقض آشکار قانون در صورت تایید آن میباشد وتبعات واعتراضات نیروهای کارگری وبازنشیتگان را به دنبال دارد لطفا تجدید نظر گردد
توسط
مزایای خارج از حکم نوعی رانت در دست مدیران دولتی هست که همیشه  به اطرافیان و رفقای خود پرداخت می نمایند و اکثریت پرسنل از آن بی بهره اند
توسط
کارگرها رو که دیگه نمیتونن به ۱۰٪ کاهشش بدن
طبق قانون اصلا دست مجلس نیست
۳ ماه پیش تصویب شد تموم شد رفت پی کارش
توسط
دقیقا همینه یه نوع رانته
توسط
آخه لعنت به قبر پدر و مادر این حکومت و دولت و کلیه سران بیسواد و احمق آن؛ این چه نوع حکومت داری و عدالت است.
شما کالا خدمات را به حال خود رها کرده اید؛ هر تولید کننده موفنگی مانند مرغداران که یک مرحله‌ تولیدشان را به قیمت گران و دلخواه خود به فروش می رسانند؛ اندازه ی 30سال حقوق یک کارمند یا بازنشسته ثروت کسب می کنند. و کرده اند؛ یا یک صافکار؛ نقاش؛ تعمیرکار؛ لوازم فروش؛ آرایشگر؛ سوپری؛ رستوراندار؛ نمایشگاهی؛ وکیل؛ ابزار و یراق؛ حتی سبزی فروش بیشتر از یک کارمند یا بازنشسته با 30سال خدمت و مدارک تحصیلی عالیه درآمد و سرمایه و ثروت دارند.
دولت کدام گوری خوابیده به این وضعیت رسیدگی کند؟ اگر کارمند یا بازنشسته ای هم ثروت و سرمایه زیادی داشته باشد؛ مطمئناََ آن شخص در طول خدمت رشوه گرفته یا کار خلافی انجام داده است؛ وگرنه این وضعیت بلبشوی کشور از لحاظ میزان ثروت و درآمد افراد؛ نتیجه سوء مدیریت و ناکارآمدی و ذینفع بودن تصمیم گیران و تصمیم سازان است.
چرا باید این همه فاصله طبقاتی در کشور حاکم باشد؛
در این کشور افرادی هستند شغل خود را بیکار یا شغل آزاد معرفی لیکن  دارای ثروت چند میلیاردی و درآمد روزانه ی میلیونی هستند؛ بدون اینکه یک ريال مالیات و وجه ای بابت درآمد و ثروت و درآمد خود داشته باشند.
به خدا چوپانی و سپردن دو بز گر به مسئولین این کشور هم اضافی است.
وگرنه با این همه ی امکانات و پیشرفت های علمی و وجود ابزار و لوازم نرم افزاری و سخت افزاری پنهان کردن درآمد و ثروت اشخاص پنهان کردن دارد.
که حکومت متأسفانه  اظهار عجز و ناتوانی در برخورد با این معضل می کند. و در مقابل زالو صفتان بی درد و حرامزاده سکوت و از سر استیصال و نا توانی برخورد می کند.
که یک کارمند؛ کارگر؛ یا بازنشسته از لحاظ ثروت و درآمدمضحکه ی یک موفنگی؛ یک لا قبای بدرد نخور؛ بیسواد و احمق قرار بگیرد.
0 امتیاز
توسط
با عرض سلام و ادب

ببخشید خواستم عرض کنم شما رو بخدا وقتی این لابحه ها صادر میشن در اجرای آن دقت بفرمائید  که به عدالت اجرا بشوند ؛ این تبصره 12 در سال 1397 پبشنهاد شد برای ترمیم حقوق کارمندان ولی متاسفانه تفاوت بند الف و بند  ی تبصره 12 فقط به حکم حقوق عده ای از کارمندان اضافه شد و تفاوت پایه حقوقی در حدود 2 میلیون تومان ایجاد نمود و تا الان به این بی عدالتی بررسی و رسیدگی نشده است و باعث احساس ناامیدی در کار کنان دیگر شده که زحماتشان نادیده گرفته می شود ؛ با تشکر و سپاس

در پناه حق
توسط
فقط راجع به نیروهای خدمات اموزش و پرورش  نه حق سرایداری نه نوبت دوم دوشیفت مدرسه یک نفر نیرو ظلم ازاین بدتر والله برده داری است

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 1.8هزار بازدید
سوال شده مارس 16, 2021 در حقوق و مزایا توسط بی نام
0 امتیاز
0 پاسخ 83 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
...