0 امتیاز
20.8هزار بازدید
در استخدام و تبدیل وضعیت توسط

سلام. در یکی از بیمارستانهای خصوصی کار می کنم. چرا کاهش ساعات کاری و ضریب دادن به شیفت شب و روزهای تعطیل اجرا نمی شود؟ آیا بیمارستان می تواند پرسنل را به کار بیشتر از ساعات کار مقرر در قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت وادار نماید؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام

یکی از قانون هایی که در این زمینه تصویب شده است قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت است. 2 بند از آن برای تمامی پرستاران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و دیگر ارگان های دولتی اجرا شده است. این 2 بند کاهش ساعات کاری و ضریب دادن به شیفت شب و روزهای تعطیل می باشد.

قانون ارتقای بهره وری باید در تمامی بیمارستان ها اجرایی گردد از جمله بیمارستان های خصوصی که متاسفانه در بیشتر بیمارستان های خصوصی اجرا نمی گردد. در این قانون ساعت کار در هفته 40 ساعت می باشد و برای کار در ساعت بیشتر از این اولا باید رضایت پرستاران جلب شود و دوما باید اضافه کار مربوطه بابت ساعت عادی ، شب کاری و روزهای تعطیل و حق شیفت پرداخت گردد . ساعات موظفی در این سیستم با افزایش سابقه کمی کمتر می گردد و پرستاران با سابقه بیش از 20 سال می توانند ساعات موظفی کمتری داشته باشند. ساعات کار در شب و روزهای تعطیل مطابق این قانون با ضریب 1.5 محاسبه می گردد. همچنین بیشتر از 12 ساعت کار متمادی برای پرستاران مجاز نیست و حداکثر اضافه کار در طول ماه 80 ساعت است. البته هیچ یک از پرستاران نیز مجار به خوابیدن در ساعات شب و روزهای تعطیل نیستند.

توسط
سلام پرسنل بهداشتی درمانی هستم که کلا 15 شیفت درماه می دهم ولی ساعت کارما طبق تایمکس  محاسبه می شود ایا این سزاوار است 12 ساعت کار همان 12 ساعت محاسبه می شود درصورتی که برای بعضی پرسنل که دربخش هستند 1/5 برابر محاسبه می شود اخه اگر بیماری تا پذیرش نشود پرستارها داخل بخش نمی تواند از این مزایا استفاده کند درصورتی که انها 2الی3ساعت هم می خوابند ولی ما اصلا نمی توانیم حتی کوچکترین چرتی بزنیم
توسط
زحمت بکش برو تو بخش کار کن شما هم بیشتر بگیر
توسط
ماهی 15تا شیفت رو دل نکنی. الان پرستارهای بخش دارن هفته ای ده شیفت میان. بعد توقع یک و نیم برابری‌ تو داری. همینم نیا میگم حقوقت بدن
توسط
آی گفتی داغ دلم تازه شد ،
توسط
البته بنده هر روز شیفتم نهایت تو ماه دو یا سه روز اف هستم که اونم میخا بردارن
توسط
با سلام
غیر از این حقوقی که از کادر درمان تضییع شده بسیاری حقوق دیگه هم هست که تضییع شده و من در اینجا به برخی از اونها اشاره میکنم:
1)قانون برخورداری از حق سنوات ارفاقی مشاغل سخت و زیان آور
2)قانون کاهش ساعت کاری برای مادرانی که فرزند زیر شش سال دارند
3)حذف پاس شیر برای مادرانی که فرزند خود را با شیر خشک تغذیه میکنند
4)برخی از مادرانی که به مرخصی زایمان رفته اند دیگه محل کار اونها رو مجددا بکارگیری نکرده
5)عدم پرداخت اضافه کاری بر مبنای فرمول محاسباتی مندرج در قانون منطبق با فیش حقوقی
......

سوالات مشابه

...