سلام علیکم
اولاً رعایت مفاد بخشنامه شماره 170061 مورخ 1393/12/26 درخصوص اعمال مدرک تحصیلی دوم همچنان برقرار است.
ثانیاً باتوجه به اینکه اصل اعمال یا عدم اعمال مدرک تحصیلی جدید(مدرک تحصیلی دوم) اخذ شده توسط کارمندان از اختیارات دستگاه اجرایی است، تعیین تاریخ اعمال هم (به لحاظ تاریخ ارائه و یا تاریخ اخذ مدرک و یا تاریخ فراغت از تحصیل) از اختیارات و رویههای دستگاه بر مبنای تشخیص خود و یا نظر کمیته سرمایه انسانی و عناوین مشابه هر دستگاه اجرایی خواهد بود.
ثالثاً بر اساس مفاد رأی شماره های ۱۱۹۹ الی ۱۲۰۱ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال بند ۴ از بخشنامه شماره ۷۱۰/۱۱ مورخ ۱۳۹۴/۶/۱۷ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزرات آموزش و پرورش، رویهای منطقی برای جلوگیری از اجحاف چه به لحاظ حق الناس و چه بیت المال درخصوص دستگاههایی که به موجب اختیارات قانونی خود نسبت به اعمال یک مقطع تحصیلی اقدام میکنند ارائه گردیده است؛
{چنانچه کارمند متقاضی اعمال مدرک تحصیلی جدید بعد از استخدام، ظرف یک سال از تاریخ اخذ مدرک آن را ارائه نماید، آثار استخدامی آن از همان زمان اخذ مدرک برای وی قابل احتساب است و چنانچه در زمان پس از یک سال از تاریخ اخذ مدرک، آن را ارائه نماید از زمان ارائه مدرک قابل احتساب است.}