0 امتیاز
2.4هزار بازدید
در سوابق و نقل و انتقال بیمه‌ توسط
با عرض سلام

اینجانب دارای حدودا 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه می باشم . که از این 15 سال از سال 84 الی 90 تحت عنوان بیمه قالیبافی حق بیمه پرداخت کرده ام و از سال 90 به بعد تا به اکنون هم تحت عنوان بیمه ی زنان خانه دار حق بیمه داده ام. حال بعد از دادن درخواست بازنشستگی اداره بیمه تامین اجتماعی اعلام کرده که دولت حق سهم خود برای بیمه قالیبافی را برای سال 84 الی 90 پرداخت نکرده و اگر شما می خواهید این جزو سوابق شما حساب شود باید حق سهم دولت در 6 سال را پرداخت کنید تا جزو سوابق شما محسوب گردد.

بنده از سر ناچاری برای اینکه با 15 روز بازنسته شوم قبول کردم. ولی بعد از محاسبه اعلام کردند که حدود 30 میلیون تومان برای این 6 سال باید پرداخت کنید تا سابقه شما لحاظ گردد.

حال سوال بنده این است که بنده که طبق قانون و قرار داد حق بیمه خود را همیشه پرداخت کرده ام چرا باید مجددا پول دیگری پرداخت کنم ؟؟؟ و اینکه اگر دولت سهم خود را پرداخت ننموده چرا از همان زمان به بنده اطلاع ندادن که تکلیف خودم را بدانم و اگر نخواهم پرداخت حق بیمه را ادامه ندهم نه اینکه بعد از گذشت 15 سال بگن اگر سابقه ات رو می خوای 30 میلیون تومان واریز کن به حساب ؟؟؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط
سلام وقت بخیر.

وقتی یک قرارداد بسته می شود و در مجلس قانونی وضع می شود.یک طرف قرارداد(تامین اجتماعی) حق ندارد به بهانه های مختلف حقوق کارگر را تضییع کند.

پس به دیوان عدالت اداری طرح شکایت کنید(از طریق دفاتر خدمات قضایی)

و حتما با یک وکیل کاردان مشورت کنید
توسط
من هم با این مشکل مواجه شدم ,سوال من اینه تو جامعه ای که دولت پایبند تعهدات و قرارداد هایی که بسته نباشه واقعا از مردم اون جامعه انتظار قانون مداری  و رعایت  قانون را داره؟؟به امید روزی که حقی کسی پایمال نشه

سوالات مشابه

...