0 امتیاز
3.3هزار بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط (120 امتیاز)
ویرایش شده توسط
سؤال من اینه که آیا کارفرما میتونه بن کارگری رو غیرنقدی بده؟
اجبارا خودشون یه فروشگاه زدن و پول بن کارگری رو جنس میدن با قیمت بالا ،بی کیفیت و...
معامله دوسر سود برای خودشون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (21.1هزار امتیاز)

- بن کارگری مبلغ مقطوعی است که ماهانه به منظور کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به کارگران مشمول قانون کار تعلق میگیرد و میزان آن همه ساله و با تعیین حقوق پایه توسط شورای عالی کار مشخص و به کارفرمایان ابلاغ می‌شود.

- در گذشته کارفرمایان مکلف بودند بر اساس دستورالعمل های مربوط وجوهات مربوط به بن کارگری را به حساب اتحادیه امکان واریز و با ارائه رسید واریزی به ستاد بن کارگری مستقر در ادارات کار و امور اجتماعی بن کارگری( کالابرگ ) را دریافت و در اختیار کارگران قرار دهند و کارگران می توانستند جهت دریافت کالا های اساسی خود به اتحادیه امکان و یا شرکت های تعاونی کارگری مراجعه بکنند و این فرایند تا اردیبهشت ماه سال ۸۴ ادامه داشت.

- با انحلال ستاد بن کارگری این مبالغ توسط کارفرمایان در قالب عقد قرارداد با فروشگاههای بزرگ و معتبر و صدور کارت اعتباری انجام میشد که چندان کارگران و کارفرمایان رغبتی به این رویه نداشتند.

- اما اکنون این مبلغ به صورت ماهانه به حقوق کارگران افزوده شده است و تحت عنوان کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار نام برده شده است و در سال جاری این مبلغ ماهانه ۴۰۰۰۰۰۰ ریال تعیین شده است.

ببینید: بخشنامه دستمزد 99

- بنابراین بدون جلب رضایت کارگران و یا تشکل کارگری کارگاه ، کارفرما نمی تواند وجوه مربوط به این مزایا را بصورت غیر نقدی به کارگران تحمیل نماید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 201 بازدید
...