0 امتیاز
1.9هزار بازدید
در انتصاب مدیران توسط
ویرایش شده توسط

سلام

آيا عزل مدير اداره بدون هيچ گونه تذكر و بصورت كاملاً سليقه اي از اختيارات مديركل مي باشد يا طبق قانون مجاز نمي باشد؟؟

4 پاسخ

0 امتیاز
توسط (21.1هزار امتیاز)
سلام. عزل و نصب از اختیارات مدیران مافوق است؛ دلیل خاصی لازم ندارد.
توسط (340 امتیاز)
باسلام جسارتاً شما برای این ادعا سند می تونید ارائه بدید. در قانون چنین اختیاری به مدیران داده نشده و عزل و نصب مدیران براساس آیین نامه عزل و نصب صورت می گیرد.
توسط
با سلام
اگرعزل و نصب از اختیارات مدیران مافوق است ، پس اولا تمام قوانین و مقررات زیر سوال می رود ثانیا سلیقه مدیر با عزل و نصب های سلیقه ای که انجام میدهد جایگزین قوانین و مقرارات خواهد شد
بنابراین این دیدگاه اشتباه است ، ولی عزل و نصب در چارچوب  قوانین و مقررات ( نه سلیقه ای ) توسط بالاترین مقام دستگاه می تواند انجام شود ، درست است.
0 امتیاز
توسط (340 امتیاز)
نمایش از نو توسط
با استناد به قانون تخلفات اداری براساس بند و ماده ۹ قانون فوق الذکر، اعمال تنزل مقام منحصراً در صلاحیت هیات های رسیدگی به تخلفات اداری می باشد و هیچ مدیر ارشدی نمی تواند مدیران پایین رتبه را عزل نماید.
توسط
از نظر اداری تفاوت عزل با برکناری در چیست؟
0 امتیاز
توسط
به استناد مصوبه اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات عزل و برکناری مدیران صرفا با توصیه کتبی که به تایید این اداره رسیده باشد قابل انجام است .
0 امتیاز
توسط (5.0هزار امتیاز)

سلام علیکم

بر اساس مفاد دستورالعمل نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای و اصلاحات بعدی آن موافقت یا عدم موافقت با انتصاب کارکنان در پست‌های مدیریتی از اختیارات مدیران مافوق (اعضای کمیته سرمایه انسانی یا عناوین مشابه که طبیعتاً از نظرات بالاترین مقام همچون مدیرعامل نیز اثرپذیر است) می‌باشد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 578 بازدید
سوال شده اوت 5, 2021 در مباحث مدیریتی توسط طالب نژاد
0 امتیاز
2 پاسخ 5.2هزار بازدید
...