مجموعه طرح‌ها و لوایح

لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص «ساعات کار کارکنان دولت»

موافقت هیئت وزیران با لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص «ساعات کار کارکنان دولت»

در جلسه صبح روز چهارشنبه هیئت وزیران که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، اعضای دولت در راستای اجرای سیاست های کلی نظام اداری، ابلاغی مقام معظم رهبری، با لایحه پیشنهادی سازمان اداری استخدامی و استخدامی کشور مبنی بر اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص «ساعات کار کارکنان دولت» موافقت کردند.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران با هدف نهادینه سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه های انسانی و اجتماعی، توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری، توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روش های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشور و خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی به منظور ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد مردم، با پیشنهاد اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت کرد.

لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری

به موجب لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، ساعات کار کارمندان دولت ۴۲/۵ ساعت در هفته است و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می گردد. تغییر ساعت کار کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می رسد، بر عهده دستگاه ذی ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضاء هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح های طبقه بندی مشاغل ذی ربط تعیین خواهد شد.

متناسب با تغییرات فناوری و در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادث غیرمترقبه، شیوع بیماری های فراگیر و یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان، به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران، ساعت کار و نحوه ارایه خدمت کارمندان، فارغ از سقف مذکور در ماده (۸۷) تعیین می‌شود.

همه دستگاه های اجرایی اعم از ستادی و استانی، به استثنای بخش عملیاتی مراکز و واحدهای خدمت رسانی نظیر واحدهای ذی‌ربط بهزیستی، بانک ها، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی- درمانی، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته تنظیم نمایند.

لازم به ذکر است، در همه قوانین و مقرراتی که از مبنای ۴۴ ساعت کار در هفته و ۱۷۶ ساعت کار در ماه استفاده شده است، از تاریخ ابلاغ این قانون به ترتیب به ۴۲/۵ ساعت کار در هفته و ۱۷۰ ساعت کار در ماه اصلاح می شود.

مطلب مرتبط: لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص اختیار کاهش ساعت کار کارکنان

صفحه شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

6 دیدگاه

  1. فقط کارمندان حق زندگی دارند .وبایدبه خانواده هایشان برسند .کارگران ایرانی نیستن .نه تعطیلات شامل حالشون میشه نه پاداش پایان خدمت نه تسهیلات خانه وماشین وغیره .حقوقشون هم که چندماه تاخیرداره تازه کسی هم حق اعتراض نداره .قرارداد یک ماهه سفید امضا .

  2. با سلام چرا برای سربازان ساعت کار تعریف نمی شود برای کارمندان و کارگران ۴۴ ساعت در هفته ولی سربازان باید حداقل ۶۰ساعت یا بیشتر کارکند

    1. سلام ،در قوانین استخدامی نیروهای مسلح اشاره ای به ساعت خدمت موظف نشده است در برداشتی متعارف خدمت نظامیان از جمله سربازان تمام وقت و ۲۴ ساعتها است .
      در شرایط صلح و در هماهنگی با دولت زمانی به ساعت خدمت موظف اداری در سازمان های ن.م مرسوم شده است .

  3. سلام. شهرستانهاازساعت8تا14:30سرکارباشنداماتهران از7:30تا14:30سرکارباشندچون مردم درطول هفته ازسراسرکشوربه ادارات تهران مراجع می کنندکه بتوانندبه کارهایشان برسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام