قوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعی

واگذاری سهام دولت به مبلغ ۳۲ هزار میلیارد به سازمان تأمین اجتماعی برای رد دیون دولت

واگداری مبلغ ۳۲ هزار میلیارد به سازمان تأمین اجتماعی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان (تصویب‌نامه شماره ۴۲۵۸۳/ت۵۷۸۳۱هـ مورخ ۲۳/۴/۱۳۹۹ هیئت وزیران)

وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزارت صنعت، معدن و تجارت- وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

وزارت نفت- سازمان برنامه و بودجه کشور

هیئت وزیران در جلسه ۱۸/۴/۱۳۹۹ به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (و) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تصویب کرد:

۱- سهام دولت و متعلق به دولت به شرح جدول زیر، پس از کسر سهام ترجیحی، از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه توسط سازمان خصوصی‌سازی بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به ارزش تقریبی سیصد و بیست هزار میلیارد (۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال واگذار می‌شود:

شناسنامه قانون | jadval tamin

۲- قیمت نهایی سهام شرکت‌های موضوع این تصویب‌نامه مطابق آیین‌نامه اجرایی شیوه‌های قیمت‌گذار بنگاه‌ها مصوب ۲۰/۱۲/۱۳۸۷ شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و تصویب هیئت واگذاری تعیین می‌شود. سازمان خصوصی‌سازی موظف است ظرف یک‌سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، قیمت سهام شرکت‌های یاد شده را مطابق آیین‌نامه مذکور جهت تصویب به هیئت واگذاری ارایه نماید.

۳- چنانچه ارزش قطعی سهام، بیش از ارزش برآوردی باشند و از عملکرد سقف مبلغ مندرج در بند (و) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور نیز بیشتر گردد، حسب مورد تعدیلات لازم رأساً توسط سازمان خصوصی‌سازی اعمال خواهد شد.

۴- نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب‌نامه از مالیات نقل و انتقال سهام معاف می‌باشد. سایر هزینه‌های مترتب بر واگذاری بر عهده سازمان تأمین اجتماعی است.

۵- از تاریخ ابلاغ تصویب این تصویب‌نامه حقوق مالکانه سهم شرکت‌های یادشده به سازمان تأمین اجتماعی تعلق می‌گیرد و سازمان خصوصی‌سازی و سازمان تأمین اجتماعی مکلفند بلافاصله اقدامات نقل و انتقال سهام به نام سازمان تأمین اجتماعی را عملیاتی نمایند.

۶- سازمان تأمین اجتماعی مکلف است مازاد بر هفده درصد (۱۷%) سهام خود در شرکت‌های موضوع این تصویب‌نامه را به صورت مرحله‌ای و حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۹ به بخش غیردولتی واگذار نماید. چنانچه در مهلت مقرر این امر محقق نگردد وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی‌سازی) مجاز است رأساً نسبت به وگذاری مازاد بر هفده درصد (۱۷%) سهام مذکور اقدام و منابع حاصل از فروش را پس از کسر هزینه‌های مترتیب بر واگذاری را به حساب سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نماید.

۷- سازمان تأمین اجتماعی موظف است از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه تا پایان سال ۱۳۹۹ معادل دو برابر ارزش واگذاری‌های موضوع این تصویب‌نامه را از محل سهام، سهم‌الشرکه و یا سایر دارایی‌های خود را از طریق بازار سرمایه به بخش غیردولتی واگذار نماید.

۸- مبالغ مصوب هیئت واگذاری با اعلام سازمان خصوصی‌سازی به کلیه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، از سر جمع بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی کسر و اِعمال حساب می‌شود.

اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس‌جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام