آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعی

بخشنامه تقسیط مجدد بدهی های تأمین اجتماعی کارفرمایان مدیون

بخشنامه تقسیط مجدد بدهی های تأمین اجتماعی کارفرمایان مدیون تبدیل به حال شده (بخشنامه شماره ۶۷۹۱/۱۴۰۱/۱۰۰۰ مورخ ۱۴/۰۶/۱۴۰۱ سازمان تأمین اجتماعی)

مدیر کل محترم تأمین اجتماعی استان…

با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» و در راستای تحقق سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید ملی، همچنین به منظور مدیریت مؤثر بر وصول مطالبات معوق و مساعدت به کارفرمایان مدیون از طریق تقسیط مجدد بدهی‌های تبدیل به حال شده و در اجرای مصوبه شماره ۹۲۰/۱۴۰۱/۱۱۰۰ مورخ ۲/۵/۱۴۰۱ موضوع بند «۴» دو هزار سی و پنجمین صورتجلسه مورخ ۲/۵/۱۴۰۱ هیأت مدیره سازمان توجه ادارات کل استان‌ها و واحدهای اجرایی تابعه را به رعایت نکات ذیل جلب می‌نماید:

۱- تقسیط مجدد بدهی‌های تبدیل به حال شده تا تاریخ ۲/۵/۱۴۰۱ (مصوبه هیأت مدیره) که قبلاً تقسیط و هر بار به دلیل عدم ایفای تعهدات، دیون تقسیط شده تبدیل به حال گردیده است، صرفاً برای یکبار لغایت اسفند ۱۴۰۱ امکان‌پذیر می‌باشد.

۲- مشمولین: کلیه کارفرمایان، اعم از حقیقی و یا حقوقی دولتی و غیردولتی که بدهی کارگاه را تقسیط نموده و به دلیل بحران مالی و عدم تأدیه اقساط در سررسیدهای مقرر، بدهی‌های مربوطه تا تاریخ مصوبه فوق‌الاشاره تبدیل به حال گردیده است.

۳- تشخیص آثار بحران مالی کارفرمایان مشمول بخشنامه بر اساس ارائه مدارک و مستندات ارائه شده توسط کارفرما، منوط به تأیید از سوی مراجع ذی‌صلاح نظیر شورای تأمین استان، کمیته‌های بحران استانی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خواهد بود.

۴- دلایل ابرازی می‌بایست پس از بررسی به تأیید مسئولان مربوطه در ادارات کل ستادی استان و شعب تابعه رسیده باشد.

۵- نحوه انجام تقسیط بدهی و تعیین تعداد اقساط بدهی وفق مفاد بخشنامه شماره ۱۰۳۹۲/۹۶/۱۰۰۰ مورخ ۲۶/۹/۹۶ موضوع تفویض اختیار و تقسیط دیوان قطعی با رعایت کامل فصل هشتم بخشنامه تنقیح و تلخیص اجرائیات به شماره ۳۳۸۸/۱۴۰۰/۱۰۰۰ مورخ ۲۴/۳/۱۴۰۰ به استناد بند (۲ و ۳) قسمت (الف) صورت می‌پذیرد.

۶- مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات موظف است تمهیدات لازم جهت تقسیط مجدد بدهی کارفرمایان مشمول این بخشنامه را در سیستم مکانیزه شعب فراهم آورد.

مسئول حسن اجرای این بخشنامه مدیران کل وصول حق بیمه، حقوقی و قوانین، مدیریت فناوری و تحول دیجیتال، مدیران کل، معاونین بیمه‌ای، رؤسا و کارشناسان ارشد وصول حق بیمه و اجرائیات، فناوری اطلاعات ادارات کل استان‌ها، رؤسا، معاونین بیمه‌ای و مسئولین وصول حق بیمه و اجرائیات و فناوری اطلاعات شعب می‌باشند.

میرهاشم موسوی- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی

مشاهده فایل ابلاغی بخشنامه

3 دیدگاه

  1. شرکت شسکام وابسته به مخابرات ایران چندین دوره بیمه کارکنان را کسر کده ولی به بیمه تامین اجتماعی واریز ننموده تکلیف کار کنان چیست…؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام