آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

از همسان سازی حقوق بازنشستگان تا رتبه بندی معلمان

۸هزار ميليارد تومان براي رتبه‌بندي فرهنگيان در بودجه ۱۴۰۰/ متناسب‌سازي حقوق بازنشستگان تا انقلاب مهدي ادامه دارد/ تامين اعتبار براي پرداخت فوق‌العده ويژه كادر درمان؛ پرداخت را از دستگاه اجرايي پيگيري كنيد

معاون رئيس جمهور آنچنانكه وعده كرده بود پس از ارائه لايحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس شوراي اسلامي با فرهنگيان، بازنشستگان و كادر درمان، گفت و گو كرد و به آنان اطمينان داد كه همچنان پيگير مطالباتشان است و منابع مالي لازم براي اين منظور را در بودجه سال آينده لحاظ كرده است؛ از رتبه بندي فرهنگيان گرفته تا متناسب سازي حقوق بازنستگان و حتي فوق العاده ويژه كادر درمان.

به گزارش مركز اطلاع رساني، روابط عمومي و اموربين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، در فاصله ۴۲ روزه با گفت‌وگوي اينستاگرامي پيشين معاون رئيس جمهور، بار ديگر محمدباقر نوبخت با فرهنگيان، بازنشستگان، اعضاي كادر درمان و كاركنان سازمان زندان‌ها به گفت‌وگو نشست تا به دغدغه‌هاي آنان پاسخ دهد.

او با اشاره به اينكه مي‌كوشد با فواصل منظم به سوالات و پيام‌هاي مخاطبان خود در فضاي مجازي پاسخ دهد؛ يادآورشد كه آغاز به كار صفحه اينستاگرام او با انتقادات فرهنگيان همراه شد و افزود: اسفند ماه سال گذشته افزايش ۵۰ درصدي حقوق كاركنان دولت را لحاظ كرديم كه چون با نظام رتبه بندي آنها تلاقي داشت، گلايه‌هايي را ايجاد كرد. موضوع را بررسي كرديم و ديديم حق با فرهنگيان عزيز است. رفع اين مشكل نياز به تدوين قانون و تامين اعتبار مالي داشت.

وي با بيان اينكه مجوز لازم به وزارت آموزش و پرورش در اين زمينه داده شده است؛ ادامه داد: لايحه‌اي هم برا ياين منظور تدوين شد. اخيرا از آقاي وزير، سرنوشت آن را جويا شدم كه گفتند اين لايحه در كميسيون دولت در حال نهايي شدن است و انشاالله به زودي در دولت تصويب مي‌شود.

۸هزار ميليارد تومان براي رتبه‌بندي فرهنگيان در لايحه بودجه ۱۴۰۰

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور، خاطرنشان كرد: در رابطه با رتبه‌بندي فرهنگيان، حتي قبل از ارائه لايحه دولت به مجلس، مبلغ ۸ هزار ميليارد تومان در لايحه بودجه ۱۴۰۰ ديده شد. پس جاي هيچ نگراني نيست.

وي سپس خطاب به فرهنگيان و بازنشستگان ادامه داد: دو رديف مختص شما عزيزان در لايحه بودجه، در نظر گرفته شده است. يك رديف هميشگي و يك رديف رزرو كه اگر سرريزهايي در اجرا پيش آمد، به خاطر كمبود منابع مالي، متوقف نشويم. كما اينكه در سال جاري نيز براي همسان سازي حقوق بازنشستگان همين كار را كرديم و هزار ميليارد تومان به اين موضوع اختصاص يافت. براي سال بعد هم ۹۰ هزار ميليارد تومان براي اين منظور در نظر گرفته شده است.

معاون رئيس جمهور با يادآوري اينكه رشد بودجه وزارت آموزش و پرورش در لايحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به قانون بودجه ۱۳۹۹، بيش از رقم رشد كل لايحه بودجه است، تاكيد كرد: فرهنگيان عزيز اطمينان داشته باشند كه منابع مالي لازم براي رتبه بندي آنها در لايحه بودجه ۱۴۰۰ ديده شده است و فوق العاده ويژه آنان نيز در قالب همين رتبه بندي ديده خواهد شد.

در فضاي مجازي از دكتر نوبخت درخواست شده بود كه اعمال مدرك دوم فرهنگيان را نيز پيگيري كند؛ او در پاسخ گفت: از وزارت آموزش و پرورش انتظار داريم همان اقدامي كه درباره مدرك دوم فرهنگيان انجام داد را اجرايي كند. در مورد سال آينده نيز مجوز آن را صادر خواهيم كرد تا طبق ماده ۲۸ قانون الحاق بتوانند از امتيازات مدرك دوم بهره‌مند شوند و تبعيض بين دكتراي آموزش و پرورش و وزارتخانه‌هاي ديگر برطرف شود.

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در پاسخ به سوالات مكرر فرهنگيان درباره اينكه چه زماني فوق العاده ويژه آنان پرداخت مي‌شود نيز اظهار داشت: ما مكتوب موافقتمان را اعلام كرديم و منابع مالي لازم را هم در لايحه بودجه منظور كرده‌ايم كه از اول فروردين ماه فوق العاده ويژه پرداخت شود. البته وزارت آموزش و پرورش بايد زودتر ابلاغ‌ها را بزند.

تاكيد بر نقش نظارتي سازمان برنامه؛ اجرا را از دستگاه‌هاي متولي پيگيري كنيد

رئيس سازمان برنامه و بودجه در واكنش به مطالبات پياپي كاربران براي پيگيري مطالباتشان از وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، گفت: خواهش مي‌كنم جايگاه سازمان برنامه را بدانيم. ما دستگاه مجري شما نيستيم و من‌باب وظيفه نظارتي بايد وارد موضوعات شويم. در مورد مطالبات شما مجوزهاي لازم را داده‌ايم، انتظار نداشته باشيد كه يك سازمان فرابخشي، براي تك تك شما عزيزان ابلاغ احكامتان را بزند. اين موارد را بايد از دستگاه‌هاي مجري مربوطه پيگيري كنيد.

وي با ابراز خرسندي از اينكه كاربران در فضاي مجازي مسائل و مشكلاتشان را با او در ميان مي‌گذارند و خواستار پيگيري آنها مي‌شوند؛ خاطرنشان كرد: اين سازمان با تامين منابع مالي و صدور مجوزهاي قانوني لازم مي‌كوشد مشكلات فرهنگيان، كادر درمان و بازنشستگان را رفع كند اما اجراي اين مجوزها و قوانين با دستگاه‎هاي اجرايي است كه بايد از آنها مطالبه شود.

بازنشستگان نگران نباشد؛ متناسب‌سازي حقوق‎تان ادامه دارد

نوبخت با اشاره به دغدغه عموم بازنشستگان درباره تداوم متناسب سازي حقوقشان در سال‌هاي بعد، خطاب به آنها گفت: نگران نباشيد. بزرگترين بودجه براي بازنشستگان در لايحه ۱۴۰۰ گنجانده شده تا با همين ترتيب، آنچه از متناسب سازي حقوق اين عزيزان باقي مانده، اجرايي شود. بر قولي كه به شما داده‌ام، پابرجا هستم. حتي براي كساني كه عضو غيرهيات علمي فرهنگيان هستند نيز اين موضوع اعمال خواهد شد. اين اقدام غير قابل بازگشت است، چون قانون شده است. حتي اگر دوره قانون برنامه تمام شود، آثار حقوقي و قانوني آن متوقف نمي‌شود.

معاون رئيس جمهور با لبخند خطاب به بازنشستگان گفت: به شما قول مي‌دهم كه اجراي همسان سازي تا انقلاب مهدي ادامه دارد. شما عزيزان، افراد باتجربه و دنيا ديده‌اي هستيد؛ نگران نباشيد؛ اين موضوع سالهاي سال اجرا مي‌شود چون در احكام شما لحاظ شده است.

وي همچنين در واكنش به خبرسازي يكي از سايت‎ها كه افزايش رقم رديف بودجه صندوق كشوري را مورد انتقاد قرار داده بود؛ تصريح كرد: متناسب سازي حقوق بازنشستگان قانون است و بايد براي اين احكام قانوني، منابع مالي لازم در لايحه بودجه ۱۴۰۰ ديده مي‌شد.

نوبخت با بيان اينكه بودجه لازم براي بازنشستگان لشگري و كشوري در لايحه بودجه ديده شده است، افزود: در سال ۱۴۰۰ نيز منابع لازم براي متناسب سازي حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي پرداخت خواهد شد. البته آقايان سالاري و شريعتمداري پيگير هستند تا اين موضوع به سرانجام برسد.

۲۲ هزارميليارد تومان براي جذب كادر جديد درمان در بودجه ۱۴۰۰

در ادامه اين گفت و گوي زنده اينستاگرامي، معاون رئيس جمهور با اشاره به مسائل ريز و درشت كادر درمان؛ از مجوز صدور پرداخت فوق‌العاده ويژه آنان و جلسات متعددش با وزير بهداشت و توافقاتش ياد كرد و افزود: افزايش ۵۰ درصد امتيازات فصل دهم براي دانشگاه‎ها كمي مشكل بود، اما كوشيديم كه حتما اعمال شود. مجوز لازم داده شد و منابع مالي آن هم ديده شد. گويا در وزارت بهداشت و درمان در حال آماده كردن احكام عزيزان كادر درمان هستند و چون منابع مالي آن تامين شده به محض صدور احكام، قابل اجرا خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه اخيرا ۳۰ هزار مجوز جديد استخدام براي تكميل كادر درمان به منظور جريان خون تازه در شريان‌هاي بدنه درماني كشور داده شده است؛ گفت: اولويت جذب با بزرگاني است كه الان مشغول به كار هستند. ۲۲ هزار ميليارد تومان هم براي استخدام اين افراد در لايحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

نوبخت در واكنش به دغدغه نيروهاي شركتي كادر درمان نيز خاطرنشان كرد: صدور مجوز استخدام ۵۳ هزار نفر در وزارت بهداشت براي اين بود كه پرسنل شركتي بتوانند زودتر جذب شوند.

خبر خوش براي كارمندان سازمان زندان‌ها

كارمندان سازمان زندانها كه مرتبا در فضاي مجازي براي نوبخت پيام مي‌فرستند و خواستار اجراي قانون تسري بودند هم خبر خوشي از او شنيدند. رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور اعلام كرد كه دستور اجراي اين قانون و پيش بيني آن در بودجه سال ۱۴۰۰ را صادر كرده است و از اول فروردين اجرايي مي شود.

پاداش بازنشستگان سال ۹۹ هم پرداخت مي‌شود

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در واكنش به كاربراني كه خواستار پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان بودند نيز گفت: پاداش بازنشستگان ۹۸ را داديم و با نيروهاي مسلح نيز هماهنگ كرديم كه اين موضوع را اجرا كنند. تا كنون دو بخشنامه داده‌ايم كه پول‌ها را بدهند. خوب است بدانيد كه برخي دستگاه‌ها ليست بازنشستگان را با تاخير ارائه داده بودند؛ در حالي كه پول از مدت‌ها پيش نزد خزانه بود.

وي همچنين در واكنش به تقاضاي ديدار حضوري يا مجازي با بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان، نيز قول داد كه اين ديدار به زودي انجام شود و در واكنش به كاربراني كه پيگير وعده او درباره شركت كنتورسازي قزوين شده بودند؛ گفت: يك ميليارد تومان براي رفع مشكلات اين شركت پرداخت شده است. از دفترم مي‌خواهم كه سرنوشت موضوع را پيگيري كند.

نوبخت در بخش پاياني اين گفت و گو با بيان اينكه لحظه شماري مي‌كند دوره خدمتش در سازمان برنامه و بودجه به اتمام برسد و به كار معلمي خود در دانشگاه ادامه دهد، ادامه داد: تا روزي كه در اين جايگاه هستم، با انگيزه و قوت كليه كارها و مطالبات شما را پيگيري مي كنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام