کتاب استخدامی
اخبار اداری و استخدامی

اصلاحات جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت برای رفع ابهامات طرح شده در صحن علنی

اصلاحات جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت برای رفع ابهامات طرح شده در صحن علنی

شناسنامه قانون- از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس، اصلاحات جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت برای رفع ابهامات طرح شده در صحن علنی ارائه شده است.

گفتنی است، اصلاحات جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت برای بررسی و تصویب هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهند شد.

اصلاحات جدید طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه

گزارش جدید
(تاریخ ۱۶/۱۱/۱۴۰۱)
متن قبلی
(تاریخ ۰۷/۰۸/۱۴۰۱)
ماده واحده- از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، به کارگیری هرنوع نیروی انسانی تحت هر عنوان به صورت مستمر و تمام وقت در تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی)، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به آنها، صرفاً از طریق انتشار آگهی عمومی، برگزاری آزمون به صورت متمرکز در کل کشور و با طی مراحل گزینش می‌باشد.‌ماده واحده- ‌‌از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون، به کارگیری نیروی انسانی برای انجام وظایفی که قبل از تصویب این قانون در قالب شرکتی، حجمی، طرح‌های عمرانی و سایر عناوین مشابه به کارگیری می‌شده‌اند، در تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۴/۱۲/۱۳۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی)، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به آنها، صرفاً از طریق انتشار آگهی عمومی، برگزاری آزمون و طی مراحل گزینش به صورت متمرکز در کل کشور و در قالب قرارداد کار معین با دستگاه مربوطه بدون محدودیت مقرر در تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و سایر محدودیت‌های مشابه در قوانین و مقررات دیگر دستگاه‌ها، بر اساس آیین‌نامه‌ای که ظرف مدت سه ماه به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، خواهد بود.
تبصره ۱- از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه‌های موضوع این قانون به منظور تامین نیروی انسانی با شرکت‌ها و اشخاص حقوقی غیردولتی ممنوع می‌باشد.

—-

حذف شده است

‌تبصره ۱- سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است استانداردهای کمی و کیفی مشاغل و نیروی انسانی مورد نیاز موضوع این قانون را ظرف مدت سه ماه تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.
تبصره ۲- دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر شش‌ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، با نیروهای شاغلی که  در دستگاه‌های مربوطه به صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت مشغول به کار بوده و دارای حداقل دو سال سابقه خدمت مستمر و بیمه‌پردازی می‌باشند، قرارداد کار معین منعقد نمایند.

آئین‌نامه اجرای این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد و توسط آن سازمان به کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد.

‌‌تبصره ۲- دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر شش‌ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون، با نیروهای شاغل در دستگاه‌های مربوطه که در قالب طرح‌های عمرانی، حجمی، شرکتی و سایر عناوین مشابه که مشغول به کار بوده و دارای حداقل دو سال سابقه خدمت می‌باشند، از طریق سنجش صلاحیت‌های شغلی، قرارداد کارمعین منعقد نمایند.
تبصره ۳- منظور از قراردادکار معین در این قانون، قراردادی است که به صورت سالانه توسط دستگاه یا سازمان مربوطه برای انجام کار معینی با مستخدم منعقد می‌شود و تابع ضوابط و مقررات قانون کار می‌باشد. تمدید قرارداد مذکور برای سنوات آتی بلامانع است.

—-

تبصره ۴- ‌سوابق تمام وقت اعم از دولتی و غیردولتی آن دسته از کارکنانی که در دستگاه‌های موضوع این قانون استخدام یا به‌کارگیری می‌شوند، مشروط به پرداخت کسور مربوط، براساس دستورالعملی که ظرف مدت شش‌ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به عنوان سابقه جهت بازنشستگی لحاظ می‌گردد.‌تبصره ۳- ‌سوابق تمام وقت اعم از دولتی و غیردولتی آن دسته از کارکنانی که در دستگاه‌های موضوع این قانون استخدام یا به‌کارگیری می‌شوند، مشروط به پرداخت کسور مربوط، براساس دستورالعملی که ظرف مدت شش‌ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به عنوان سابقه جهت بازنشستگی لحاظ می‌گردد.
تبصره ۵- ‌تخلف از مفاد این قانون جرم بوده و مسئول ذی‌ربط به مجازات مصرح در ماده (۵۹۸) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.تبصره ۴- ‌تخلف از مفاد این قانون جرم بوده و مسئول ذی‌ربط به مجازات مصرح در ماده (۵۹۸) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.
تبصره ۶- اجرای احکام این قانون در خصوص دستگاه‌هایی که مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است منوط به اذن معظم‌له می‌باشد.‌تبصره ۵- اجرای احکام این قانون در خصوص دستگاه‌هایی که مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است منوط به اذن معظم‌له می‌باشد.
تبصره ۷- ‌ایثارگران از شمول احکام این قانون مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.تبصره 6- ‌ایثارگران از شمول احکام این قانون مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.
تبصره ۸- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش اجرای این قانون را تهیه و هر شش‌ماه یکبار به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.تبصره 7- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش اجرای این قانون را تهیه و هر شش‌ماه یکبار به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
تبصره ۹- از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، ماده (۱۷) و تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسخ می‌گردد.تبصره ۸- ‌از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره ذیل آن نسخ می‌گردد.
شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

72 دیدگاه

  1. با سلام و تشکر بنده۲۵ساله رای دادم به نمایندگان محترم تا هنوز با قرارداد معین بلاتکلیف باشم
    امیدوارم در رای بعد افرادی لایق بر امور مردم پشت میز مجلس بنشینن بعد از چندین سال تا مشکلات مردم حل شود و افراد بی تخصص با پارتی و… به راحتی مسند دولتی را اشغال نکنن
    به امید آن روز ایرانی آباد

  2. با سلام و احترام
    نمیدونم چرا کمیسیون اجتماعی بعد از جلساتی با آقای لطیفی رییس سازمان اداری استخدامی طرح را ناقص کرده و بطور کلی تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی فعلی دولت را ازین طرح حذف نموده.
    اینکه نیروهای شرکتی و پیمانکاری قرارداد معین شوند بسیار عالی ولی کارکنان و مهندسین با سابقه ای که الان بیش از ۱۲ ساله قرارداد معین و موقت هستند چیکار کنند؟ یعنی نباید به پیمانی و رسمی تبدیل وضعیت شوند؟!!!!!

  3. چرا نمایندگان مجلس فکری به حال نیروهای کارمعین نمی کنند؟ بیشتر این نیروها با حدود ۲۴ سال سابقه کمترین حقوق رو دریافت میکنند
    این چه عدالتی هست؟
    چرا با اجرای قانون همسان سازی باز هم اختلاف حقوق زیادی با سایر کارمندان دارند؟
    این کجاش عدالته ؟ نیروی کارمعین بیشترین زحمت رو میکشن ولی کمتر حقوق می‌گیرند؟
    بعد ۳۰ سال خدمت نه پس انداز سهم دولت دارند ونه حقوق خریدخدمت
    حقوق بازنشستگی هم که کمترین مبلغ
    تورو خدا مسئولین محترم فکری بحال این نیروها بکنید
    عمرشان گذشت ودر آستانه بازنشستگی هستند

  4. سلام عذر میخوام تکلیف ما ک پنج ساله بصورت حجمی در دستگاه دولتی داریم کار میکنیم وتازه امسال شرکتی شدیم و فقط امسال برای ما بیمه رد شده هم شامل این طرح میشویم ممنون میشم جواب بدید

  5. سلام وقت بخیر عذر میخوام تکلیف ما ک پنج ساله حجمی هستیم و تازه امسال شرکتی شدیم و فقط امسال بیمه داریم چی میشه ایا شامل این طرح میشه

    1. باتشکر از شما بابت اطلاع رسانی
      یه سوال؟آیا در این لایحه باتغییر نام نیروی حجمی یا شرکتی به شاغل از تبعیض بین نیروها جلوگیری میکند،نفس کار که به همون صورت باقی می ماند..ما چیزی به اسم تغییر وضعیت تو این موارد نمیبینیم

  6. دانشمندان مجلس بفرمائید تکلیف همچومنی با۲۷سال سابقه قرداد مشخص با اینهمه اجحاف چه میشودطرف باپارتی بی دردسرطی تصویب این قانون وارد اداره شده مشمول دوسال آنهم پاره وقت جای من گرفته بیکارم تا اون بی دردسر صاحب میزشود انوقت براحتی قراردادی شود ماهم که قراربود تعیین تکلیف شویم داستان چرخید طرحی پوچ بنام ما به کام پارتی بازا علی برکت ا…

    1. سلام

      پس تکلیف شاغلین قرارداد کار معین که بیش از 20سال سابقه خدمت دارند چی می شود آقایان نماینده مردم. آیا حقشان نبود تبدیل وضعبت به پیمانی یا رسمی می شدند.

  7. چیزی در مورد برگزاری آزمون قبل از تبدیل وضعیت گفته نشده ، یعنی از کسانی که بالای دو سال سابقه دارن آزمونی گرفته نخواهد شد و هر کسی بخواد بعد از این وارد جایی بشه قراره ازش آزمون بگیرن ؟

  8. بسمه تعالی
    ما هم ۲۰ سال سابقه کار هنوز قرارداد کار مشخص با مدرک کارشناسی ارشد برق هستم خواهشمندم یک فکری هم به حال ما بکنید تا این همه تبعیض و ظلم و ستم از بین بره ممنون از دست اندرکاران دولت عدالت

    1. سلام دوست عزیز.کارشناس رادیولوژی با۲۳سال سابقه دروزارت بهداشت هستم .قراردادی.هیچ کاری برای ما نمی کنند.خیالت جمع.

      1. نمایندگان محترم مجلس
        یا کاری رو نکنید
        یا اگر میکنید به موقع و درست انجام بدید.
        با عنایت به تصمیمات متخذه و ابلاغ بخشنامه های مربوطه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در دو سال اخیر، کارکنان قرارداد معین(مشخص) اولا تحت حاکمیت قانون مدیریت خدمات کشوری قرار گرفتند و ثانیا قوانین حاکم بعلاوه حقوق و مزایای برابر صد در صد کارکنان پیمانی همتراز تعیین شد .
        با عنایت به این موضوع، تصمیم مجلس برای شمولیت کارکنان تبدیل وضعیت شده به قرارداد معین در شمولیت «قانون کار»، موجب دو‌ دستگی و تغییر چشم گیر در حقوق و مزایای دریافتی کارکنان قرارداد معین «قدیم» و «جدید» خواهد بود و این تبعییض و اختلاف حقوق و دستمزد همچنان به قوٌت خود باقی خواهد بود.

        1. درود بر شما تبعیض ها به قوت خود باقی هستن و با این کار عقده های سازمانی بیشتر از هر زمان دیگری افزایش پیدا خواهد کرد ما کارکنان شرکتی مسلط به تمام امورات سازمان هستیم چرا که تا به الان تمامی کارهاتوسط کارکنان شرکتی انجام شده آیا مهارت شغلی و پست سازمانی فعلی نباید در امر تبدیل وضعیت ترتیب اثر داده بشه از مسئولین محترم خواهشمندم بررسی های لازم را انجام دهند

        2. سلام در مورد استخدام افرادی که واقعا نخبه هستن ودر صورت عدم استخدام با این اقدام تنگ نظرانه مجلس مجبور به ترک دیار میشوند باسرمایه این مملکت تحصیل کرده ونفعشان به کشورهای دیگر می رسد مجلس محترم چه نظری دا ن ایا با پخمگان کشور پیشرفت میکند یک فکری به حال انها بکنید وانها راحذب دستگاهها نمایید وشاهد پیشرفت کشور باشین تنگ نظری رو بس کنین

        3. دمت گرم گل گفتی این آقایون درمان که نمی کنند یه چشم کورمیکنند بعاز۱۵ سال زحمت کارگری مزایا گرفتیم عیدی کارمندی حالا۳سال شدیم پیمانی همترازی اونم امثال تاماه۶ حقوقمان از کارگری قانون کارها کمترند شد براستی تکلیف ما چه می شود اگرقراربرگردیم به خان اول بایستی تمامی معوقات ومزایای شمول قانون کار که ازش محروم شدیم بما کارکنان قردادمشخص بدهند البته از اول این قانون برا کارکنان قراردادی بود که نعل وارونه شد و خراب شد رو سر قراردادی ها وآخرهم هیچ

    2. فرق چندانی به وضعیت استخدامی کارکنان شرکتی هم انجام نشده قانون کار نه افزایش رتبه داره نه افزایش پایه داره نه تشویقی داره و نه مدرک تحصیلیش اعمال میشه و نه میتونه پست بگیره تبعیض ها به قوت خود باقی هستن نیروی قراردادی با قانون کار هیچ انگیزه ی سازمانی برای پویا شدن و پیشرفت کردن نخواهد داشت همیشه هم طبق حداقل حقوق قانون کار حقوق گرفتیم کارکنان شرکتی ای که هیچ حامی خانوادگی ندارن با مشکلات شدید معیشتی مواجهه هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *