آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

فرمول جدید پیشنهادی افزایش حقوق ۱۴۰۲ بر اساس بهره وری چیست؟

رئیس سازمان اداری: فرمول جدید افزایش حقوق ۱۴۰۲ بر اساس بهره وری در دست بررسی است

رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد که هنوز میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در لایحه بودجه نهایی نشده اما فرمول جدیدی برای این کار پیشنهاد شده و در حال بحث و بررسی است تا بتوانیم بر اساس بهره‌وری دستگاه و نیروی انسانی، حقوق‌ها را افزایش دهیم

رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد که هنوز میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در لایحه بودجه نهایی نشده اما فرمول جدیدی برای این کار پیشنهاد شده و در حال بحث و بررسی است تا بتوانیم بر اساس بهره‌وری دستگاه و نیروی انسانی، حقوق‌ها را افزایش دهیم.

میثم لطیفی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق و تاثیر بهره‌وری در این زمینه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرد: پیشنهادی در این زمینه مطرح شد و بر این اساس قرار بود دستورالعملی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان ملی بهره وری پیشنهاد داده شود تا با کمک دستگاه‌های متولی، این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور روی افزایش حقوق و دستمزد بر اساس بهره‌وری تاکید بسیاری دارد، افزود: البته این دستورالعمل دارای سه بخش بوده و هنوز تصویب نشده است، چرا که در دولت در حال نهایی شدن است. بر اساس این پیشنهاد قرار است بخشی از افزایش حقوق در سال آینده به صورت درصدی باشد، بخشی از آن به صورت عدد ثابت و بخش دیگر نیز تابع بهره‌وری خواهد بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بخشی از ارزیابی بهره‌وری در این زمینه به بهره وری دستگاه بر می‌گردد که کلیت آن دستگاه را نشان خواهد داد و دوم به بهره وری افراد مربوط می‌شود و می توان از ترکیب آن‌ها و بر اساس ارزیابی عملکردشان بخشی از جبران خدمات را موکول به این مسئله کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق در لایحه بودجه سال آینده نهایی و تصویب شده است یا خیر؟ گفت: هنوز چیزی تصویب نشده و در حال بحث بررسی در دولت است، چرا که باید در ابتدا منابع درآمدی دولت بررسی شود. بنابراین هنوز چیزی در لایحه تایید نهایی نشده است. اما مسئله اصلی این است که تصمیمات دولت منجر به تورم نشود.

مطلب مرتبط:

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

روبیکا: https://rubika.ir/shenasname
ایتا: eitaa.com/Shenasname
بله: https://ble.ir/Shenasname
سروش: splus.ir/Shenasname

50 دیدگاه

  1. درود
    گفت
    شهر ما مشکل ندارد مشکلش بی مشکلی ست
    هر که از زشتی بنالد درد ما از خوشکلیست
    اگر دستگاهی هم بهره وری داشته باشد از همت و تلاش مجموع کارمندان است اگر همراهی و همدلی نباشد که بهره وری نخواهد داشت
    شما بجای این بیاین در تجمیع دستگاه ها و کاهش سطوح مدیریتی کار کنید نه هر روز یه دستگاه و مدیریتی اضافه کنید
    شما هر چقدر وزارت خانه و سازمان زیر نظر مستقیم رئیس جمهور دارید با همان قدر دستگاه هم در استانها و شهرستانها داشته باشید

  2. باتوجه به اینکه در حال حاضر افرادی که زیر کار در می روند و کمتر کار می کنند رئیس دستگاه هوای آنها بیشتر دارد. و حق بقیه افراد بیشتر از طریق اضافه کار ی و کارانه بیشتر پرداخت می گردد.چون کارمندانی که کار می کنندحرفشان خریدار ندارد.پس لطفا مجددا باعث بی انگیزگی مضاعف بین همکاران نشوید.و بعدا هم باید اضافه حقوق هم بر حسب تورم باشد.که چند سالی است نه تنها این کار نمی شود بلکه هر سال این هم آنقدر می فشارند که چیزی دست کارمند نمی گیرد.پس لطفا دراین مواردتجدید نظر کنید.

    1. با۱۷سال واندی خدمت کل حکم من نه میلیون ودویست وخرده ای…لیسانس رسمی…بنازم به وجدان ودغدغه مسوولان بهزیستی کشور…

  3. کارمندان در سال 1402 نباید کمتر از 40 درصد به حقوقشان اضافه شود به خصوص کارمندانی که حقوق پایینی دارند (زیر 10 تومن )الان هزینه خوراک یک خانواده 4 نفره درماه حدود 9 میلیون میشه . با احتساب اینکه در ماه مهمونی هم نده.
    شمایی که دارید برای ملت تصمیم میگیرن، آیا درکی از این موضوعات دارید؟ نه که ندارید .چون شکم خودتون و بچه هاتون سیره. چون که گردن کلفت کردید از بس از بیت المال بالا میکشید
    .مدیران که حقوق های نجومی میگیرن. اضافه کار فول هم برای مدیران .کارانه فول برای مدیران.
    این وسط کارمند چه کاره هستید!
    فقط از کارمندان بیگاری میکشید و بس.
    تو کشوری که دم از دین و اسلام و مذهب میزنه .!
    تنها چیزی که دیده نمیشه عدالت هست.
    کارمندان دانشگاه علوم مزشکی در تنگنا هستن.
    همه مدیران پزشک و هیئت علمی هستن با حقوق های نجومی و مزایای فول ( کارانه فول ، اضافه کار فول، حق مطب، و …. ) .
    به نظرتون میشه انتظار درک از اینچنین مدیرانی داشت، که کارمندش وسط ماه حقوقش ته کشیده.
    علوم پزشکی دزفول

    1. به نام خدا
      حرف حساب که پاسخ نداره.
      تازه در قسمتهایی از معاونت های بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی از جمله امور مالی ، حسابداری ، کارگزینی و … افراد غیر تخصصی را بکار گرفته اند که تمام امتیازات را حق خود می دانند واز دادن حقوق قانونی سایر کارکنان و کارشناسان واحدهای فنی کراهت شدید دارند و تا میتوانند به تعویق می اندازند و موجبات بی انگیزگی آنان در کار می شوند به عبارتی باید مواظب بعصی از خواص مزدور پرور و حرامخور پرور بود.

      1. سلام پرداخت براساس بهره وری وکارانه به علت عدم ساختار تشکیلاتی صحیح دردستگاه های اجرایی درطول ده های گذشته تکرار ومتاسفانه محالات است که اگر فرد کارشناس وخبره درکارش باشد وباعث بهره وری دردستگاه باشد مثلا بالاتر از مدیر مربوطه حتی برای یکبار کارانه ویا فوق العاده بهره وری بیشتری بگیرد این اقدامات تابحال مشکلی را درنظام پرداخت حل نکرده وحالا به بعد هم هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد چون ازپایه واساس سیستم حقوق ودستمزد درکشور ما ملوک والطوایفی شده شاهد آنهم به قول خود مسولین تعداد نظام های متفاوت پرداخت است ومطمئن باشید هرگز بااین شیوه ها عدالت دربرداشت اتفاق نمی افتد ومتاسفانه بازنشستگان این مملکت به صورت مضاعف دررنج وعذاب هستند وشرمنده خانواده خودهستند ونه ازکارانه واضافه کاری وماموریت وفوق العاده بهره وری حتی یک ریال هم سهمی ندارند ودرسالهای گذشته هم که همسان سازی نیم بند اجراشدمتاسفانه لایحه همسان سازی به لطف آقای قالیباف ودولت عدالت محور درکشور میز دولت خاک میخورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام