آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تقریبا دو جلسه برای نهایی کردن طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس نیاز است

تقریبا دو جلسه برای نهایی کردن طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس نیاز است

اسماعیلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تقریبا دو جلسه نیاز داریم تا طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را در کمیسیون اجتماعی مجلس نهایی کنیم.

بازار ؛ گروه ایران: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با تمام کش و قوس ها بین مجلس و دولت نهایتا در مجلس تصویب و کمیسیون اجتماعی بررسی های بیشتر بروی این طرح را آغاز کرد.

این در حالی است که نمایندگان مقداری بررسی این طرح را به دلیل نقطه نظرات دولت و پیشنهاد برای ارائه لایحه، به تعویق انداخته بودند که نهایتا دولت در این بخش لایحه ای ارائه نکرد و نمایندگان طرح خود را به صحن علنی مجلس ارائه کردند.

عباس گودرزی، رئیس کمیته بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس درباره ماهیت این طرح به خبرنگار پارلمانی بازار گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برای کارکنان شرکتی در نظر گرفته شده است و به واسطه آن کارکنان شرکتی تبدیل وضعیت خواهند شد.

با این حال ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به سرنوشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس بیان کرد: کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس به تصویب رسید و رای بالایی را نیز کسب کرد.

وی تاکید کرد: این طرح در حال حاضر دو شوری شده است در حال بررسی در کمیسیون اجتماعی مجلس است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده مقرر بود تا این طرح هفته گذشته در صحن مجلس به اتمام برسد اما به دلیل بررسی طرح اصلاح نظام بانکی، بررسی این طرح در مجلس به تعویق افتاد.

این نماینده مجلس بیان کرد: انشالله این طرح در نخستین جلسه بعد از تعطیلات مجلس در صحن کمیسیون نهایی خواهد شد چراکه این طرح جزء طرح های اولویت دارد کمیسیون محسوب می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر ماده واحده طرح مذکور به تصویب رسیده و تنها تبصره های این طرح باقی مانده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تقریبا دو جلسه نیاز داریم تا طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را در کمیسیون اجتماعی نهایی کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: پس از ارائه به صحن علنی نمایندگان ده روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود درباره این طرح را به هیئت رئیسه ارائه دهند.

وی درباره آخرین تغییراتی که در کمسیون بر روی مفاد طرح ساماندهی کارکنان دولت صورت گرفته، بیان کرد:طبق تصمیمات اتخاذ شده بنا نداریم که به صورت مصداقی وارد شویم یعنی عناوینی همچون نهضتی‌ها، ناظران کشاورزی یا پرستاران و… در طرح ذکر نمی‌شود بلکه قرار شد که کلیات یعنی فقط نیروهای شرکتی، حجمی، طرحی و قرارداد کار معین و … در طرح بیاوریم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اگر قرار باشد همه موارد را به صورت مصداقی در طرح بیاوریم باید ۳۱ عنوان در طرح ذکر شود که ما تصمیم گرفتیم عناوین کلی را بیاوریم که همه موارد فوق الذکر از جمله پرستاران، نهضتی‌ها و ناظران کشاورزی و غیره شامل همین عناوین کلی می‌شود.

اسماعیلی درباره اینکه طرح ساماندهی کارکنان دولت شامل چه نهادها و دستگاه‌هایی می‌شود، گفت: طبق این طرح دستگاه‌های ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه کل کشور شامل طرح ساماندهی کارکنان دولت می‌شوند که شامل کارکنان ۳ قوه و نهادهای مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی کارکنان دولت فقط شامل کارکنان قوه مجریه نمی‌شود، گفت: با تصویب و اجرایی شدن این طرح، کارکنان صدا و سیما و بنیاد‌ها نیز ساماندهی خواهند شد؛ در واقع با این طرح همه دستگاه‌هایی که شامل ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه کل کشور هستند ساماندهی می‌شوند.

وی تاکید کرد: این طرح از جمله طرح های اولویت دار بوده و ۱۷۰ امضا برای در اولویت قرار گرفتن آن جمع آوری شده بود.

دنبال کردن اخبار ساماندهی در اینستاگرام

45 دیدگاه

  1. سلام چه ایرادی داره همه نوع از اقشار بصورت مصداقی نامبرده بشه که دیگه اداره‌ای از زیر این قانون فرار نکنه. خواهشا تک تک اسم رو تو طرح بیارید
    کارشناسان بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی

  2. نوش دارو پس از مرگ سهراب

    پدر ملت و درآوردین با این طرحتون تمومش کنید کنید بره صدها طرح مهمتر و پرهزینه تر از این تصویب و ابلاغ میشه نمیدونم چه دلیلی وجود داره که انقدر باید زمان ببره طرحی که هم به نفع دولت و هم ملته زیاد سواد آنچنانی هم نمیخواد تا متوجه بشی
    همین الان تو همین دولت جدید آقای رییسی به بهانه وجود همین شرکت های پیمانکار و تامین نیرو تو این یکسال دولت جدید صدها و شایدم بیشتر نیرو جدید بدون آزمون وارد دستگاه ها شدن باز قبلا یه آزمون و یه بررسی میشد الان طرف یه شبه میاد یه شبه هم بهش پست میدن خب جمعش کنید این منابع دور زدن قانون را

  3. وقتی طرحی داده میشه باید جوری باشه که عقب گردی نباشه
    زمانی که گفتن همه باید با آزمون استخدام بشه همون زمان هم می بایست همه نوع شرکت و قرار داد را هم جمع میکردن تا این گونه بی عدالتی و ظلم در ادارات نباشه
    الان هم این طرح هم اشتباه هست
    چون یه طرح دیگه لازمه این طرح هست
    اگه قراره ساماندهی بشه یه بار تصمیم و اجرا ‌از این تاریخ همه با آزمون

  4. صحبت طرح ساماندهی شده اکثرارگانهای دولتی کس و کارای خودشون را دارن شرکتی مشغول به کار میکنند تا شامل این طرح بشن کاش یه حسابی پا کار اینا میگذاشتند که تک و طایف هاشونو نتونن بیارن مشغول کنند به راحتی آب خوردن هنوز بازنشسته نشدن بچه هاشونو آوردن سرکار

    1. سلام از مقامات محترم خواهش می کنم این طرح را به هیچ وجه اجرایی نکنید مصداق بارز بی عدالتیه خودشان انتخاب کردند که به این صورت به سیستم وارد و استخدام شوند. فقط فقط حق افرادی که باآزمون استخدامی وارد سیستم می شوند هست که تبدیل وضعیت بشند.

  5. با سلام و احترام خدمت شما
    شما را بخدا قسم میدم هر چه سریعتر یک فکری به حال این نیروهای قرار داد معین کنید بیست سال سابقه دارای مدرک کارشناسی ارشد برق پس من کی تبدیل وضعیت میشیم واقعا این همه ظلم و تبعیض لطفا امتحان بگیرید همه کارهای سخت و فنی را ما انجام میدیم پولش رو مقامش را وارتفاع را رسمی های بیسواد میگیرن
    شما را بخدا قسم میدم هر چه زودتر تبدیل وضعیت کنید ممنون از لطف شما

  6. سلام خسته نباشید به کسانی که امید رو به زندگی کارکنان‌ پیمانکار به دهد. یه امنیت شغلی و احترام شغلی پیدا کنند.کارمندان که سالها ست در حقشون بی انصافی میشه.دل خیلی ها رو با این طرح ساماندهی شاد میکنید.از شما عاجزانه خواهش میکنم این طرح رو هر چه زودتر اجرایی کنید.

  7. شماروبه خدا به فکر رانندگان استیجاریا درات دامپزشکی هم باشید به خدا ۶ماه از سال میگذره ولی هنوز افزایش حقوقی نداشتیم با ۴ میلیون کی میتونه زندگی کنه با تنها سرمایه زندگی خرج سوخت واستهلاک ماشین که خود راننده بدبخت که هیچی حساب نمشه را عدالت در حقما اجرانمیشه ماهم برای دولت ۱۲ سال ز جوانیمان را گذاشتیم

  8. با سلام با ۲۱سال خدمت بصورت شرکتی امید داشتیم که کار تمام شده و تبدیل وضعیت شویم اما افسوس از وعده ها افسوس افسوس هزاران افسوس

  9. با سلام،
    به نظر می رسد کار خاصی را انجام نشده باز عده ای دیگری را می خواهید وارد سیستم کنید و آنها را هم به موقعیت و وضع قراردادی ها تبدیل کنید، آنها هم بعد چند سال جوانی و امید خود را از دست داده می بینند. کاش با نگاه بازتر جوانب کار را بطور وسیعتری درک می کردید شاید عمری کاری دیگری باقی نماند
    برای نیروی های قراردادی ، با عمر هشت ساله دولت فرصت استخدام قطعی دیگر برای افراد با سابقه بالا محیا نشود. و این چرخه معیوب ادامه دارد.

    1. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت باعث امنیت شغلی و بالابردن روحیه خدمت ونشاط اجتماعی درجامعه می شود.پیمانکار باید پیمانکار کار باشد نه پیمانکار نیروهای انسانی این روش پرداخت مزد هزاران سال است که در روی این کره خاکی منسوخ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام