آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تقریبا دو جلسه برای نهایی کردن طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس نیاز است

تقریبا دو جلسه برای نهایی کردن طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس نیاز است

اسماعیلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تقریبا دو جلسه نیاز داریم تا طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را در کمیسیون اجتماعی مجلس نهایی کنیم.

بازار ؛ گروه ایران: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با تمام کش و قوس ها بین مجلس و دولت نهایتا در مجلس تصویب و کمیسیون اجتماعی بررسی های بیشتر بروی این طرح را آغاز کرد.

این در حالی است که نمایندگان مقداری بررسی این طرح را به دلیل نقطه نظرات دولت و پیشنهاد برای ارائه لایحه، به تعویق انداخته بودند که نهایتا دولت در این بخش لایحه ای ارائه نکرد و نمایندگان طرح خود را به صحن علنی مجلس ارائه کردند.

عباس گودرزی، رئیس کمیته بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس درباره ماهیت این طرح به خبرنگار پارلمانی بازار گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برای کارکنان شرکتی در نظر گرفته شده است و به واسطه آن کارکنان شرکتی تبدیل وضعیت خواهند شد.

با این حال ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به سرنوشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس بیان کرد: کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس به تصویب رسید و رای بالایی را نیز کسب کرد.

وی تاکید کرد: این طرح در حال حاضر دو شوری شده است در حال بررسی در کمیسیون اجتماعی مجلس است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده مقرر بود تا این طرح هفته گذشته در صحن مجلس به اتمام برسد اما به دلیل بررسی طرح اصلاح نظام بانکی، بررسی این طرح در مجلس به تعویق افتاد.

این نماینده مجلس بیان کرد: انشالله این طرح در نخستین جلسه بعد از تعطیلات مجلس در صحن کمیسیون نهایی خواهد شد چراکه این طرح جزء طرح های اولویت دارد کمیسیون محسوب می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر ماده واحده طرح مذکور به تصویب رسیده و تنها تبصره های این طرح باقی مانده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تقریبا دو جلسه نیاز داریم تا طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را در کمیسیون اجتماعی نهایی کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: پس از ارائه به صحن علنی نمایندگان ده روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود درباره این طرح را به هیئت رئیسه ارائه دهند.

وی درباره آخرین تغییراتی که در کمسیون بر روی مفاد طرح ساماندهی کارکنان دولت صورت گرفته، بیان کرد:طبق تصمیمات اتخاذ شده بنا نداریم که به صورت مصداقی وارد شویم یعنی عناوینی همچون نهضتی‌ها، ناظران کشاورزی یا پرستاران و… در طرح ذکر نمی‌شود بلکه قرار شد که کلیات یعنی فقط نیروهای شرکتی، حجمی، طرحی و قرارداد کار معین و … در طرح بیاوریم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اگر قرار باشد همه موارد را به صورت مصداقی در طرح بیاوریم باید ۳۱ عنوان در طرح ذکر شود که ما تصمیم گرفتیم عناوین کلی را بیاوریم که همه موارد فوق الذکر از جمله پرستاران، نهضتی‌ها و ناظران کشاورزی و غیره شامل همین عناوین کلی می‌شود.

اسماعیلی درباره اینکه طرح ساماندهی کارکنان دولت شامل چه نهادها و دستگاه‌هایی می‌شود، گفت: طبق این طرح دستگاه‌های ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه کل کشور شامل طرح ساماندهی کارکنان دولت می‌شوند که شامل کارکنان ۳ قوه و نهادهای مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی کارکنان دولت فقط شامل کارکنان قوه مجریه نمی‌شود، گفت: با تصویب و اجرایی شدن این طرح، کارکنان صدا و سیما و بنیاد‌ها نیز ساماندهی خواهند شد؛ در واقع با این طرح همه دستگاه‌هایی که شامل ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه کل کشور هستند ساماندهی می‌شوند.

وی تاکید کرد: این طرح از جمله طرح های اولویت دار بوده و ۱۷۰ امضا برای در اولویت قرار گرفتن آن جمع آوری شده بود.

دنبال کردن اخبار ساماندهی در اینستاگرام

45 دیدگاه

  1. سلام.. دیگه این طرح کی میخواد اجرا بشه؟؟ الان چند ساله صحبت ازش هست.. بابا خیلیا هستند چند ساله دارن در غالب شرکتی کار میکنن مخصوصا قشر تحصیل کرده با بدترین شرایط کاری.. خدایی اگه میشه دیگه به این بی عدالتی پایان بدید..

  2. خیلی دل خوش به این مورد استخدامی نباشید فردا میگن دولتی هستی و عیدی کارمندی میدن و افزایش حقوق کارمندیی ۲۱ سال کارمند حراست وزارت نیرو حکم قرار داد معلوم نیست چی هست هر سال حکم و قانون جدید میدن تا کمتر حقوق بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام