آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جزئیات طرح دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری چیست؟

جزئیاتی از طرح دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری/ پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان، در یک الگوی جدید به هیئت دولت ارائه شده است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از تسنیم،‌ پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان، توسط سازمان اداری و استخدامی به طور مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان، بازنشستگان کشوری، لشگری و ارتقاء قدرت خرید به دولت ارائه شده است و در روزهای آینده روال قانونی تأیید آن طی خواهد شد.

عادلانه‌سازی پرداخت‌ها، افزایش قدرت خرید و همچنین کمک به حفظ بنیان خانواده در راستای قانون جوانی جمعیت کشور، از اهداف این پیشنهاد عنوان شده است.

الگوی جدید پیشنهادی، اینگونه است که معادل ریالی امتیازاتی که برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت با عنوان متناسب‌سازی حقوق به صورت ثابت در احکام کارگزینی در نظر گرفته می‌شود، به حقوق افزوده خواهد شد.

بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی مطابق با جزء ۲ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، مشمول این افزایش حقوق خواهند بود.

همچنین در این الگوی پیشنهادی، اجرای ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مدنظر قرار گرفته و طبق این ماده قانونی، “کمک هزینه اولاد” و “حق عائله‌مندی” مشمولان ذکر شده، در چهارچوب افزایش سنواتی حقوق و دستمزد به ترتیب به میزان صد درصد(۱۰۰%) و پنجاه درصد(۵۰%) افزایش یابد.

مشمولان این الگوی افزایش حقوق، همه مشمولان ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه خواهند بود، از جمله: همه دستگاه‌های اجرایی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها و مؤسسات و دانشگاه‌ها، شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی، شرکت‌های بیمه دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، مؤسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی و غیره.

همچنین روزنامه خراسان در این رابطه نوشت: نکته مهم این‌که طبق اطلاعات اختصاصی اعلام شده به خراسان، با توجه به مشکلات معیشتی کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری و توجه ویژه دولت به این مسئله پیش‌بینی می‌شود اجرای این الگو در همین امسال مصوب و اجرایی شود، البته این‌که اجرای آن از اواسط سال ۱۴۰۱، شامل معوقات ماه‌های سپری شده از سال هم خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست.

146 دیدگاه

  1. آخه این دولت عدالت محور واقعا درک نمیکنه؟ یه کارمند با مدرک فوق لیسانس در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور حدود ۷ تومن حقوق میگیره و معادلش در سازمان زیر مجموعه صنعت و معدن و تجارت ۲۵ میلیون تومان؟؟؟؟
    آخه کجای این عدالت هست آقای رئیسی محترم؟
    کارشناسان سازمان زمین شناسی کشور در بدترین وضعیت معیشتی هستن بخدا حتی همه کارشناسان فنی دچار افسردگی و بی انگیزه گی شدن در کارشون
    تو رو خدا وزیر صنعت و آقای رئیسی فکری به حال حقوق آسفتاک و فاجعه این سازمان بکنین خسته شدیم بخدا از تحقیر و تبعیض…

  2. با سلام
    این افزایش به کارمندان که وسط سال بازنشت میشوند وصندوقشان تامین اجتماعی است نه تامین اجتماعی افزایش دارند ونه دراداره مربوطه افزایشی
    تعلق میگیرد توراخدا ازاوسال اجرا کنید که حق ما که شهریوربازنشت میشویم ضایع نشود. ممنون

  3. باسلام ما نمی گوییم حقوق اضافه کنید کاری کنید ما بتونیم مثل 5سال پیش زندگی کنیم آخه بابا قدرت در خرید نسبت به پارسال نصف شده است. بدتراز همه تبعیض یه دبیر کل با 38سال کار اندازه یه کارگر شرکت نمی گیرد به شاگردان رونمیشه بگم حقوقم چنده چون اون سه برابر من می گیرد من دکتری دارم او فوق دیپلم سه سال سابقه کار مزایایش از حقوقش بیشتره!!!!

  4. دولتاول بایستی همسان سازی کهدرلایحه بودجه سال جاری مصوب شده اجرا نماید چون هم قانون است هم اعتبار آن مشخص شدا و ۶ ما هم از سال می‌گذرد قانون گریزی دولت قابل توجیه نیست رئیس مجلس نمایندگان ن باید دولت را موظف به اجرای قانون نمایند هد گونه تعلل جرم محسوب شده درنهایت منجر به شکایت از مرجع قانونی حتی از طریق مقام معظم رهبری خواهد شد چطور قانونیه در مجلس با حضور نماینده دولت وتاکید شورای نگهبان تصویب شده سازمان برنامه و بودجه به خودش اجازه می‌دهد از اجرای آن سر پیچی نماید یا تعلل این است که ریاست جمهور محترم دم ا اجرای قانون می‌زنند البته اقدام جدید سازمان اداری واستخدامی و سازمان برنامه اگر در سال جاری انجام گردد و پاسکاری بین دولت مجلس نشود ستودنی ا

  5. سلام
    باید از اول سال ۱۴۰۱ باشد
    چون از اول سال تعدادی از کارکنان دولت که مشمول صندوق تامین اجتماعی بوده اند بازنشسته شده اند
    این افراد مشمول افزایش سال جدید سازمان تامین نمی شوند
    اگر در این فرمول جدید لحاظ نشوند حق شان تضییع می شود
    ان دولتمردی که میخواهد عدالت را برقرار نماید همه جنبه های ان را درنظر بگیرد نه اینکه صرف تبلیغات و تثبیت جایگاهشان نصفه نیمه عمل کنند
    مسلما بدون در نظر گرفتن حقوق ذینفعان این دولتمردان نه به وظیفه خود عمل کرده اند و مسلما از نفرین این افراد بی بهره نخواهند ماند .!!!!!!

  6. سلام..کارکنانی که بیشتراز۱۵ تا۲۰ سال است قراردادی کارگری وقراردادی معین وموقت هستندوتمام این سالها باکمترین حقوق کارکرده ومشکلات معیشتی وخانوادگی فراوان برایشان پیش آمده آیا دراین مصوبه قراردارند؟یاطبق معمول فقط درهنگام انجام کارکارمندمحاسبه میشوند؟

    1. سلام دولت محترم لطفا افزایش حقوق را کارشناسی و با پرسجو انجام بدید
      مثلا یک نیروی قرارداد معین که سال گذشته 5 میلیون میگرفته با افزایش 10 درصد شده 5500 و یک نیروی شرکتی با 5 سال سابقه و با دیپلم با افزایش بالای 50 درصد شده 7میلیون و رسمی و پیمانی هم تکلیفشون روشنه و متاسفانه فقط قرارداد معین ها دارن همش ضرر میکنن
      آقای رئیسی لطفا و خواهشا و تورو به جدت قسم کمک کنید به قرارداد معین ها فقط و فقط به زور 10 روز میشه با این پول زندگی کرد و خورد
      به داد مظلومان قرارداد معین برسید….

  7. باعرض سلام
    حقوق های پنج تومنی ما بااین تورم وحشتناک به هیچی هیچی نمیرسه باید حداقلش سه برابر بشه این چه وضعیه که رسیدگی نمیکنین

  8. با اهدا سلام و با آرزوی توفیق ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت عبدالع الحسین ع لازم به ذکر است قطعا مدیران طرز اول واقف هستند نسبت به تورم ایجاد شده در جامعه و با این وضعیت حقوق و مستأجری و با وجود جند بچه در تهیه و تامین مخارج زندگی با مشکلات جدی رو به رو هستیم مدیران باید زودتر از اینها به فکر وضعیت کارکنان بودند همین امر چه بسا موجب اختلافات شد یدی فی مابین اعضای خانواده ها ایجاد گردیده است و بعضاً نیز این امر موجب شده ما بین زن و شوهر اختلاف و جدایی از هم شده اند خواهشنا این طرح جدید را موضوع افزایش حقوق کارکنان را عملی نمایند با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام