اخبار اداری و استخدامیسامانه جمع‌نویسی

چهارمین نشست رییس سازمان اداری و استخدامی با معاونان توسعه مدیریت دستگاه‌های اجرایی/ دعوت به سامانه جمع‌نویسی

در چهارمین نشست هم‌اندیشی با معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی عنوان شد؛ شعار دولت، عدالت است و عدالت با نگاه بخشی به حكمرانی محقق نمی‌شود

چهارمین نشست هم‌اندیشی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی صبح امروز،‌ ۹ خرداد به میزبانی وزارت‌ راه و شهرسازی در سالن حامی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون، میثم لطیفی با اشاره به ضرباهنگ سریع تغییرات بر لزوم برگزاری چنین نشست‌هایی برای هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی در اجرای فرآیندها و تصمیمات حوزه نظام اداری تأکید کرد.

وی با بیان اینکه لازم است تصمیمات سخت و مهمی در کشور گرفته شود، گفت: باید مشخص شود می‌خواهیم کشور را با جیبمان اداره کنیم و یا عقلانیت؟ در واقع ما باید از الگوی سخت مدیریت عبور کنیم و به الگوی هوشمند مدیریت و حکمرانی برسیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ضمن تسلیت برای فرو ریختن برج متروپل آبادان، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از صد ساختمان در وضعیت بحران شناسایی شده است که باید به آن رسیدگی شود؛ ما در نظام اداری نیز گاهی با این وضعیت بحرانی مواجه هستیم که باید برای این وضعیت تصمیمات هوشمندانه بگیریم.

دنبال کارآمدتر و بهره‌ور کردن نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی باید باشید

لطیفی با اشاره به کارهای مهمی که در سال جاری پیش روی نظام اداری کشور است، خاطرنشان کرد: شعار دولت، عدالت است و عدالت با نگاه بخشی به حکمرانی محقق نمی‌شود؛ متأسفانه هر دستگاه تلاش دارد برای خود فوق‌العاده ویژه برقرار کند و با این رویه شاهد اجرای عدالت، رضایتمندی مردم و بهره‌وری دستگاه‌ها نخواهیم بود.

وی افزود: در تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بندی درخصوص امکان جابه‌جایی نیروهای مازاد آورده شده است؛ این تبصره به این منظور است که اگر فردی آمادگی و کارآمدی لازم در پستی که در آن مشغول به خدمت است را ندارد، امکان توانمندسازی در مرکز آموزش مدیریت دولتی داشته باشد و با توانمندی بیشتر در پستی دیگر خدمت کند.

لطیفی لازمه این اتفاق را اعلام آزاد بودن یک نیرو در سامانه کارمندایران خواند و تأکید کرد: دولت به دنبال بی‌کارکرد‌ن نیروهای خود نیست و هدف از این کار بهره‌ور و کارآمدترکردن نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی است.

در سامانه جمع‌نویسی سازمان اداری و استخدامی کشور مشارکت کنید

وی همچنین به سامانه جمع‌نویسی سازمان‌ اداری و استخدامی کشور اشاره کرد و گفت: این سامانه در سازمان اداری و استخدامی کشور به منظور هم‌اندیشی درخصوص پیش‌نویس بخشنامه‌ها و تصمیمات راه‌اندازی شده است و تا امروز ۸ سند را به قضاوت همکاران و اخذ دیدگاه‌های آنها گذاشته‌ایم؛ از سایر دستگاه‌ها نیز دعوت می‌کنیم در این حوزه مشارکت کنند.

معاون رئیس‌جمهور اصلاح آیین‌نامه انتصاب مدیران را اقدام مهم دیگر نظام اداری خواند و گفت: دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته امکان انتصاب جوان‌ترها در پست‌های مدیریتی را نداشته‌اند، با مصوبه شورای‌ عالی اداری شرایط عمومی انتصاب مدیران در سمت‌های مدیریتی اصلاح شد تا امکان انتصاب افراد متخصص و جوان در مشاغل مدیریتی مهیا‌تر شود.

بیشتر ببینید: مصوبه اصلاح شرایط عمومی انتصاب مدیران در سمت‌های مدیریتی

وی ادامه داد: البته بر لزوم ارزیابی شاخص‌های شایستگی افراد متقاضی تصدی پست‌ها مدیریتی نیز تأکید کرده‌ایم، چرا که این اتفاق موجب شکل‌گیری یک بانک اطلاعاتی از مدیران کشور نیز می‌شود.

لطیفی در پایان سخنان خود به نهایی ‌شدن سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در روزهای آینده اشاره و از دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد نظرات خود را که لازم می‌دانند در این برنامه در نظر گرفته شوند را اعلام کنند.

برگزاری جشنواره شهید رجایی در سه سطح (ملی، دستگاهی و استانی)

علاءالدین رفیع‌زاده، معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور در‌ ادامه این نشست هم‌اندیشی با معاونان توسعه در خصوص نحوه برگزاری جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ توضیحاتی داد و اظهار داشت: جشنواره شهید رجایی سال جاری در سه سطح ملی، دستگاهی و استانی برگزار می‌شود.

بیشتر ببینید: بخشنامه جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱

وی ضمن اشاره به محورهای جدید و کلان جشنواره نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: از روز گذشته فرآیند بارگذاری گزارش‌های خودارزیابی دستگاه‌های اجرایی آغاز شده و همکاران ما هم‌زمان در حال ارزیابی این اطلاعات هستند.

رفیع‌زاده تأکید کرد: تمامی مراحل این ارزیابی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و لزومی به ارائه مستندات به صورت فیزیکی و مراجعه حضوری کارشناسان دستگاه‌ها به سازمان اداری و استخدامی کشور نیست و گزارش دستگاه‌ها از طریق سامانه‌های آن‌ها صحت‌سنجی خواهد شد.

وی همچنین از امکان اعتراض و یا تکمیل اطلاعات برای دستگاه‌ها از ۱ تا ۹ تیرماه خبر داد و عنوان کرد: از دستگاه‌های اجرایی خواست تا هرچه سریع‌تر ستاد جشنواره و کمیته‌های آن را در دستگاه‌ها خود تشکیل دهند.

تجمیع سامانه‌ها در سامانه یکپارچه دانا

محمدرضا عطاردی، رئیس مرکز هوشمندسازی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز به تشریح سامانه یکپارچه دانا (داشبورد اطلاعات نظام اداری) پرداخت و گفت: در این سامانه که مهم‌ترین سامانه‌های سازمان اداری و استخدامی کشور، از جمله سامانه‌های ساختار، پاکنا و حقوق و دستمزد در آن تجمیع شده است، تلاش داریم اطلاعات و آمار ثبت ‌شده را در دسترس عموم مردم قرار دهیم.

عطاردی افزود: ما در عین حال بر تدقیق و به‌روز ‌بودن این اطلاعات تأکید داریم، بنابراین لازم است دستگاه‌های اجرایی هرچه سریع‌تر اطلاعات دقیق پرداختی کارکنان خود را در سامانه‌ حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور به‌روز کنند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام