آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

میزان افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ تعیین شد

میزان افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ تعیین شد

در جلسه امروز هیئت وزیران به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، میزان افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ تعیین شد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» براساس مصوبه دولت، ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات، شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست های سیاسی وزارت امور خارجه، به میزان ۱۰ درصد افزایش می یابد.

همچنین افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت ها و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان های موضوع ماده ‌(۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۰ درصد تعیین شد.

حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر شاغلين موضوع ماده (۷۶) قانون مديريت خدمات كشوري براي كارمندان دستگاه هاي اجرايي مشمول اين قانون و ساير مشمولين ماده مذكور (به استثناي مشمولين قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت) و حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۱ به ميزان ۲۴ میلیون و ۷۱۵ هزار ریال و حداقل حقوق كارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت در سال ۱۴۰۱ به ميزان ۱۳ ميليون و ۳۶۲ هزار ريال تعيين شد.

همچنین حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی در سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش می یابد، مشروط به آنکه پس از اعمال افزایش مذکور، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از ۵۰ ميليون ريال کمتر باشد.

در اجرای جزء (۱۲) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و با استناد به بند (ب) ماده (۱۵) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امتیاز کمک هزینه عائله مندی مزدوجین جدید و حق اولاد فرزندان متولد سال ۱۴۰۱ به ترتیب (۲) و (۳) برابر می گردد.

جدید: اکسل حقوق سال ۱۴۰۱ کارمندان

خبر مرتبط:

66 دیدگاه

  1. فقط میتونم بگم متاسفم لعد یکسال واین همه گرونی فقط 10درصد اضافه میشه البته بازم به نفع اونایی هست که حقوقشون زیاده خدا خودش مسولین رو به راه راست هدایت کنه تا به فکر مردم باشند.

  2. سلام ۱۰ درصد عیبی ندارد اما برای من که ۵ م حقوق می گیرم می شود ۲۵۰ اما برای آن آقا که ۵۰ م حقوق می گیرد می شود ۵ م آیا این انصاف است گفتند پول پول را می آورد اما ظلم ظلم است هر طوری باشد آقای رئیسی این درست نیست برق نجومی آب نجومی گاز نجومی افزایش کالا نجومی خدا به شما خیردهد

  3. سلام چرا اینقدر نسبت به بازنشستگان عزیز بی تفاوت هستند مسئولین حتی برای شاغلین پانصدهزارتومان یارانه معیشتی عید فطر دادید ولی برای بازنشستگان بیچاره و گرفتار خیر

  4. اگر دولت از افزایش تورم می‌ترسه میتونه بجای پولی که الکی چاپ میکنه و تورم را دامن میزنه، سهام به مردم بده که تورم زا هم نیست. یعنی فاصله تورم تحمیل شده را با عرضه سهام به حقوق بگیران جبران کند.
    هم جبران کاهش قدرت خرید حقوق بگیران را میتونه باشه و هم هیچ بار تورمی را به حامعه تحمیل نمی‌کند.

  5. سلام بااین حقوق کی میگیریم حتی فطریه امسال رو نداریم با یه خانواده پنج نفره با ماهی هفت میلیون به کجا میرسه خسته شدیم ازاینکه فقط قسط میدیم درماه یک کیلو گوشت نمیتونیم بخریم بخدا حسرت همه چی به دلمونه گرانی خیلی سرسام آور مسولین محترم خواهشن به مردم ما توجه کنید

  6. سلام ابن ده درصد به نفع خودشان است حقوق های بیست میلیون تا پنجاه میلیون خودشان از دو میلیون تومان تا پنج میلیون تومان اضافه میشود از من بازنشسته فرهنگی با این تورم حقوق هفت میلیون تومانم هفتصد هزار تومان اضافه میشود این خیانت است و ظلم به حقوق های پایین قرار بود امسال برای عدالت پلکانی اضافه شود از بیست چهار میلیون تومان به پایین از پنج درصد تا شصت درصد چون از بیست چهار میلیون و پانصد تومان به بالا هیچ اضافه نمی‌شد دیدن ضرر خودشان است تغییرش دادن خدا ازتان نگذارد خائنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام