کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

گزارش طرح بکارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با ۹ ماده و ۱۰ تبصره به صحن رفت

گزارش نهایی کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت آماده می‌شود/ لایحه دولت با این طرح تلفیق می‌شود

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صدای رسا از تقدیم کلیات طرح بکار گیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با ۹ ماده و ۱۰ تبصره به هیات رییسه مجلس خبر داد.

اسماعیلی گفت: کلیات طرح بکار گیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با اکثریت آرا کمیسیون اجتماعی تصویب و برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به هیات رئیسه ارسال گردید.

وی افزود: امیدوارم با جمع آوری ۵۰ امضا از نمایندگان طرح در اولویت رسیدگی قرار بگیرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در صورت ارائه لایحه جامع دولت تا زمان رسیدگی طرح در صحن موارد مهم لایحه دولت را با استفاده از ظرفیت آیین نامه تلفیق خواهیم کرد.

 لازم به ذکر است بر اساس این طرح نیروهای شرکتی، حجمی و … به صورت قراردادی و رسمی جذب می شوند. همچنین نیروهای شرکت مخابرات ،صدا و سیما ،صندوق بازنشستگی و … مشمول این طرح خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از جمع‌بندی اقدامات این کمیسیون در خصوص بررسی طرح بکارگیری و ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: اگر لایحه دولت ارائه شود با این طرح تلفیق خواهد شد.

گزارش نهایی کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت آماده می‌شود

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(یکشنبه ۱۲ دی ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست اصلاح و بازبینی نهایی طرح بکارگیری و ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه‌های اجرایی پیرو مکاتبه رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با رییس جمهور صورت گرفت و ضمن تشریح اقداماتی که تاکنون در جهت بررسی این طرح انجام شده است، انتظاراتی که در این راستا از دولت داریم نیز بیان شد.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رییس کمیسیون در ارائه این گزارش به بخشی از صحبت‌های رییس جمهور پیرامون ضرورت ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استناد کرده و تاکید کرد اگر دولت بر ارائه لایحه در این زمینه مصمم بوده با کمیسیون همراه شود تا به صورت مشترک به ایجاد قانونی جامع در این خصوص بپردازیم.

وی با اشاره به دستور صریح رییس جمهور برای ارائه لایحه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، تصریح کرد: رییس جمهور سه روز پس از دریافت نامه رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، سازمان اداری و استخدامی کشور را ملزم کرد تا با بررسی دقیق نسبت به ارائه لایحه جامع در جهت اجرای عدالت در جذب نیروها و تغییر وضعیت استخدامی و پرداختی کارکنان دولت با کمیسیون اجتماعی همکاری کند.

انصاری اظهار کرد: به دنبال این دستور صریح رییس جمهور، نماینده سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست حضور پیدا کرد و قرار شد جمع‌بندی نهایی کمیسیون پیرامون طرح بکارگیری و ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه‌های اجرایی در قالب گزارش آماده شده و چنانچه دولت نیز لایحه ارائه دهد آنها را تلفیق کرده و گزارش آن را در صحن علنی مجلس ارائه دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در بخش دوم این نشست رییس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در کمیسیون به ارائه گزارش از عملکرد این سازمان در حوزه‌های اجتماعی به ویژه رفع آسیب‌های اجتماعی پرداخت کما اینکه در پی تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایشان قول داده‌اند تا در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رییس سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگانی از سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

[su_spacer size=”10″]اخبار مربوط به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را از لینک زیر دنبال کنید:

[su_button url=”https://shenasname.ir/tag/%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85″ target=”blank” style=”noise” size=”11″ radius=”0″ icon=”icon: newspaper-o”]آخرین اخبار طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت[/su_button]

84 دیدگاه

  1. منم مربی پیش دبستانی هستم مفت وبدون بیمه اومدم روستاهای دور بدون دریافت مبلغی حتی پول سرویس هم ازجیبم دادم به امید استخدام

  2. تراخدا ازجذب مربیان پیش دبستانی که مجانی وبدون بیمه درروستاهای دور کار آموزش پرورش را راه انداختن هم گزارش بدید .

  3. العدل و اساس الملک
    آیا سزاواره یک پروژه شخصی در ارگان دولتی سود ماهیانه چند 10میلیاردی داشته باشد و حقوق کارگرانش حداقل اداره کار باشد نمیدانم مسوولان چگونه وبه چه قیمتی چشم روی این نا عدالتی فاحش بسته اند پولی که از دست رنج نیرویی که امنیت شغلی ندارد و هر روز دقدقه تأمین مایحتاج و امرار معاش که کمترین حق یک انسان از زنده بودن است، ابه امید روزی که مسوولان زندگی دارای رفاه برای مردم بسازند

  4. من که سه سال هست مربی پیش دبستانی توی مدارس دولتی هستم ولی بیمه نداریم ،حقوقمون هم از طریق ی مدرسه غیردولتی پرداخت می سه ،یعنی شامل حالم می شه؟

  5. نیروی شرکتی آزمونی هست با مدرک فوق لیسانس. تمام مراحل جذب رو هم طی کردم ، بدون داشتن سهمیه و حقوق سه میلیون و هشتصد هزار تومان
    کسی که با من در یک اتاق کار میکنه مدرک سیکل داره و قراردادی و چندین برابر من حقوق میگیره.
    خدا هممونو عاقبت بخیر کنه

  6. سلام
    بنده نزدیک15سال هست که نیروی شرکت هستم امیدوارم هرچه زودتر این طرح عملی بشه تاامثال من هم خیالشون ازبابت آینده وامنیت شغلی ومهمتراین تفاوت حقوقی راحت بشه از کسانی که به عنوان نماینده ازحق مادفاع میکنندتشکرمیکنم

    1. سلام
      تو مردم غیر عادی اگر وجدان داشتی نمیگفتی نباید تصویب بشه
      اونایی که پارتی دارند الان چندین ساله رسمی هستن
      اینا اونایی هستند که بصورت قانونی شرکتی شدند ولی حقشون از نظر حقوق و مزایا ضایع شده

    2. طرح تصویب نشه خوشحال میشی چه سودی واسه شما داره یقینا عادی نیستی از همین مفت خورا هستی تصویب بشه دیگه بی ضابطه کسی وارد سیستم نمیشه

      1. سلام
        من خودم آزمون دادم و ۱۸ ماه طول کشید تا آزمون های مختلف روانشناسی، تخصصی، عقیدتی و تحقیقات محلی برام انجام بشه و بعد آزمایش پزشکی دادم و منتظر بودم تا کد استخدامی برام بیاد و بعد مشغول کار بشم در حالی که وقتی آمدم سر کار میبینم خیلی ها بدون حتی یک آزمون و فقط با پارتی و آشنا با دیپلم آمدن سر کار و الان هم زندگی شون رو ساختن و هم مدرک دانشگاهی گرفتن. استخدام این افراد عین ظلم به من و کسانی هست که فقط درس خوندن تا استخدام بشن. این طرح ظلم آشکار به جوانان این کشور و عین بی عدالتی هست. میشناسم کسانی رو که ارشد و دکتری دارن ولی جایی استخدام نیستد و دنبال کار میگردن و آزمون میدن تا شاید استخدام بشن. به نظرم همه باید آزمون بدن باید برای هر پستی که الان یه نیروی قراردادی، شرکتی، حجمی و … کار میکنه آزمون بذارن اگه همون افراد قبول شدن، استخدام بشن.

  7. سلام تکلیف ما نفرات شرکتی پیمانکاری که فرزند ایثارگر هستیم به مدت 65 ماه جبهه داوطلب به رسمی تبدیل وضعیت میشیم یا همون قراردادی میشیم؟

  8. سلام. من حدود 10سال سابقه بیمه دارم و الان حدود 6ماه هست آمدم داخل یه شرکت خصوصی که زیر نظر شرکت مس هست آیا این طرح شامل ماهم میشه که بخوایم تغییر وضعیت بشیم یا نه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام