آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

گزارش طرح بکارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با ۹ ماده و ۱۰ تبصره به صحن رفت

گزارش نهایی کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت آماده می‌شود/ لایحه دولت با این طرح تلفیق می‌شود

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صدای رسا از تقدیم کلیات طرح بکار گیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با ۹ ماده و ۱۰ تبصره به هیات رییسه مجلس خبر داد.

اسماعیلی گفت: کلیات طرح بکار گیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با اکثریت آرا کمیسیون اجتماعی تصویب و برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به هیات رئیسه ارسال گردید.

وی افزود: امیدوارم با جمع آوری ۵۰ امضا از نمایندگان طرح در اولویت رسیدگی قرار بگیرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در صورت ارائه لایحه جامع دولت تا زمان رسیدگی طرح در صحن موارد مهم لایحه دولت را با استفاده از ظرفیت آیین نامه تلفیق خواهیم کرد.

 لازم به ذکر است بر اساس این طرح نیروهای شرکتی، حجمی و … به صورت قراردادی و رسمی جذب می شوند. همچنین نیروهای شرکت مخابرات ،صدا و سیما ،صندوق بازنشستگی و … مشمول این طرح خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از جمع‌بندی اقدامات این کمیسیون در خصوص بررسی طرح بکارگیری و ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: اگر لایحه دولت ارائه شود با این طرح تلفیق خواهد شد.

گزارش نهایی کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت آماده می‌شود

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(یکشنبه ۱۲ دی ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست اصلاح و بازبینی نهایی طرح بکارگیری و ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه‌های اجرایی پیرو مکاتبه رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با رییس جمهور صورت گرفت و ضمن تشریح اقداماتی که تاکنون در جهت بررسی این طرح انجام شده است، انتظاراتی که در این راستا از دولت داریم نیز بیان شد.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رییس کمیسیون در ارائه این گزارش به بخشی از صحبت‌های رییس جمهور پیرامون ضرورت ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استناد کرده و تاکید کرد اگر دولت بر ارائه لایحه در این زمینه مصمم بوده با کمیسیون همراه شود تا به صورت مشترک به ایجاد قانونی جامع در این خصوص بپردازیم.

وی با اشاره به دستور صریح رییس جمهور برای ارائه لایحه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، تصریح کرد: رییس جمهور سه روز پس از دریافت نامه رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، سازمان اداری و استخدامی کشور را ملزم کرد تا با بررسی دقیق نسبت به ارائه لایحه جامع در جهت اجرای عدالت در جذب نیروها و تغییر وضعیت استخدامی و پرداختی کارکنان دولت با کمیسیون اجتماعی همکاری کند.

انصاری اظهار کرد: به دنبال این دستور صریح رییس جمهور، نماینده سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست حضور پیدا کرد و قرار شد جمع‌بندی نهایی کمیسیون پیرامون طرح بکارگیری و ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه‌های اجرایی در قالب گزارش آماده شده و چنانچه دولت نیز لایحه ارائه دهد آنها را تلفیق کرده و گزارش آن را در صحن علنی مجلس ارائه دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در بخش دوم این نشست رییس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در کمیسیون به ارائه گزارش از عملکرد این سازمان در حوزه‌های اجتماعی به ویژه رفع آسیب‌های اجتماعی پرداخت کما اینکه در پی تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایشان قول داده‌اند تا در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رییس سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگانی از سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

[su_spacer size=”10″]اخبار مربوط به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را از لینک زیر دنبال کنید:

[su_button url=”https://shenasname.ir/tag/%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85″ target=”blank” style=”noise” size=”11″ radius=”0″ icon=”icon: newspaper-o”]آخرین اخبار طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت[/su_button]

84 دیدگاه

  1. لطفا نیروهای شرکتی شاغل در بانکها که هم مدرک دانشگاهی دارند و هم سابقه بالا نزدیک 20سال دارند را رسمی کنید دیگه سنمان نزدیک 50 شده و جای دیگه هم نمی توانیم برای کار برویم لطفا همانطور که خانواده ایثارگران بدون سواد و سابقه و با هرسنی تبدیل وضعیت شدند . لااقل غیر ایثارگران که مدرک و سابقه دارندو سنشان بالا رفته را هم استخدام کنید ممنون

  2. سلام لطفا نیروهای شرکتی دانشگاه امیرکبیر را تبدیل وضعیت کنید دانشگاه تهران و دانشگاههای دیگر سالهای پیش این کار را کردند ولی ما با وجود سابقه بالا و مدرک دانشگاهی بلاتکلیفیم

  3. دوستان کسی هست مارو توجیه کنه که منظور از دستگاه اجرایی یعنی چه ویا اینکه شامل حال شرکت خصوصی زیر نظر سازمان آب هم میشه یا نه

  4. با سلام ما که قرارداد طرح هستیم و ازمحل عمرانی حقوق میگیریم و در امور جاری هستیم تکلیف چیه؟ بادولت هم قرارداد مستقیم داریم

  5. آقا جلال مطمئن باشید چه این طرح تصویب بشه چه نشه حقی از شما ضایع نخواهد شد. استخدام از طریق آزمون متلعق به کسانی خواهد بود که دارای سهمیه هستند. اگر جنابعالی دارای سهمیه هستی منتظر باش حتما استخدام خواهی شد .در غیر اینصورت راهی پیدا کن با توجه به رشته تحصیلی و حرفه وتخصص خود در سازمانی مَشغول باش و الا تا بخودت بیایی و منتظر آزمون استخدامی باشی سن و سالتون بالا میره و اجازه استخدام از هر طریق را از دست خواهی داد.

  6. در سال ۸۹ و دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد هم چنین طرحی بدون نظر مجلس ودر هیئت دولت تصویب و اجرایی شد و خیلی از کارکنان شرکتی و قرارداد کارمعین تبدیل وضعیت شدند. چون حقوق ومزایای نیروهای شرکتی از خزانه دولت پرداخت میشود لذا دولتها بجز دولت آقای روحانی که در این خصوص هیچ اقدامی نکرد و از پیمانکاران حمایت نمود تا پیمانکاران با دخل وتصرف در پرداختیهای کارکنان شرکتی به غول مالی تبدیل شدند . دولتهای حامی حقوق کارمندان وکارگران همیشه سعی کرده اند که دست واسطه ها را از این امور کوتاه کنند. اجرای این طرح به هیچ عنوان تضییع حقوق کارجویان جدید نیست. این طرح در صورت تصویب نیروهای شرکتی حال حاضر را شامل خواهد شد و از تضییع حقوق آنان جلوگیری خواهد کرد

  7. درودبرجناب انصاری نماینده محترم ممسنی ونمایندگان محترمی که پیگیری نمودن تااین طرح به تصویب برسه تادست یه عده مفت خوری کوتاه بشه خدایی حقشون قشرزحمت کشی،هستن وسالها زحمت کشیدن وتجربه کاری دارند باحقوق ناچیزی کارکردن اشاله که مشکل همه جوانان حل بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام