کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

رییس جمهور بر ساماندهی استخدام کارکنان دولت تأکید کرد

رییس جمهور بر ساماندهی کارکنان تأکید کرد و تنوع در نحوه بکارگیری نیروی انسانی و پرداخت حقوق‌های متنوع و نامتناسب را پسندیده ندانست.

به گزارش شناسنامه قانون، رييس جمهور، روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت در بخشی از سخنان خود موضوع ساماندهی نیروی انسانی و لزوم تحول در نظام اداری کشور را مطرح کرد.

آقای رئیسی در این رابطه گفت: تنوع در نحوه بکارگیری نیروی انسانی و پرداخت حقوق‌های متنوع و نامتناسب، پسندیده نیست و باید ساماندهی جدیدی با هدف اجرای عدالت ایجاد شود که در آن امور همه کارکنان دستگاه‌ها از جمله در زمینه پرداخت‌ها، آموزش و افزایش بهره‌وری، رصد و نظارت شود.

در صورت باز نشدن فیلم از این لینک ببینید

https://www.aparat.com/v/IsHYA

سابقه تأکید رییس جمهور بر ساماندهی کارکنان در جلسه رأی اعتماد وزیران

پیش از این، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نوبت دوم سخنرانی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز به این امر تأکید کرده بود.

ایشان گفته بود: ما در مساله کارمندان در ادارات خرید خدمت، شرکتی، پیمانی، استخدام رسمی را داریم که در یک اتاق ۶-۷ نفر نشسته‌اند هم حقوق‌های آنها و هم ارتباطات سازمانی و کارهای سازمانی آنها متفاوت است بنابراین مساله کارکنان دولت جزو اولویت‌های ما است. یک وقتی هم یک نظام هماهنگ پرداخت در کشور تصویب شد که در ادارات به آن نظام ناهماهنگ پرداخت می‌گفتند حقیقت هم همین بود.

مطلب مرتبط:

47 دیدگاه

  1. کارمند کسی است که همه زندگی اش را در حیطه وظایف و توانائی هایش ، صرف مشارکت در اداره امور کشور کرده است .
                              مقام معظم رهبری

    رئیس جمهور محترم جناب دکتر رئیسی

    با سلام و عرض ادب
    احتراما به استحضار می رساند که اینجانب سهیلا رئیسی تنها فرزند شهید دوستعلی رئیسی ، کارشناس ارشد مدیریت ، کارمند سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان ولی عصر قائمشهر به لطف خداوند ۱۸ سال در واحد مدارک پزشکی خدمتگذار بیمه شدگان عزیز می باشم .

    و هم اکنون فرزندم فاطمه عاشوری تلوکی ۲۰ ساله دارای مدرک کمک پرستاری و دیپلم تجربی در آزمون استخدامی شرکت کار و تامین در رشته کمک پرستاری شرکت نموده و آزمون کتبی را با موفقیت پشت سر نهاده ، علارغم دارا بودن شرایطی چون داوطلب کرونا ، فرزند همکار ، بومی بودن و راضی بودن از فرآیند انجام مصاحبه خویش ، در مصاحبه که تصویری بوده پذیرفته نشده اند . درحال حاضر هم به عنوان نیروی داوطلب کورنا در بیمارستان ولی عصر قائمشهر مشغول میباشد .
    خواهشمندم نسبت به جذب ایشان دستور لازم مبدذل فرمائید تا فرصتی ایجاد نموده که ایشان نیز در راستای اهداف سازمان گام برداشته و در سایه منان به بیماری گرامی خدمت رسانی نماید .
    ملتمسانه تقاضا دارم که همکاری و مساعد خویش را از ما دریغ نفرمائید .
                                        با تشکر

  2. استفاده از عنوان خانواده شهدا ، ایثارگر و ..‌. در استفاده از امکانات و امور رفاهی شغلی اجتماعی و غیره‌ی زندگی روزمره، تحت هرگونه سهمیه، یا عناوین تبعیض دیگر، در جامعه ما که بلااستثناء همه و تک‌تک افراد جامعه‌مون مستقیم(و البته با بهره‌مندی از مزایای سهمیه و تبعیضات.‌.) و غیرمستقیم (اما فقط بهره‌مند از مصائب و تلفات همه جانبه ناشی از تبعات و بدبختی های قبل و بعد از اانقلاب و جنگ تحمیلی و دیگر حملات اجتماعی اقتصادی و…) که متاسفانه این تبعیض ها و سهمیه و عنوان دادن به عده‌ای به عناوین تبعیض‌ و دوگانگی سازی؛ اولاً رشادت‌های امت و ملت بزرگ ایران را که با اتحاد و یکرنگی واحد و همه باهم (نه فقط عده‌ای دستچین) به یک انقلاب بزرگ دست زدیم و باز هم با اتحاد همه جانبه با دفاع از آرمانهای امام راحل و ملت عظیم ایران در برابر جنگ افروزیها و فتنه‌های دشمنان متعدد بعثی،منافقین و دیگر شیاطین بزرگ و کوچک؛ قد برافراشته ایم و با عزم راسخ با تمام مشکلات و بدبختی های اقتصادی، اجتماعی، بین‌المللی …( که مسبب آن مسئولین بی‌کفایت و اختلاسگر خودفروخته‌ی وطن‌فروش بوده که متاسفانه در پشت نقابهای سست خود فعلا می‌لولند) دست‌و‌پنجه نرم کرده‌ایم‌ و قاطعانه ایستاده ‌ایم؛ حال شایسته است- از این میان با تبعیض و سهمیه و دیگر عناوین نادرست بین ملت واحد که اتحاد و همدلی و یکپارچگی آنها همه باهم و توسط ملت زنده و حاضر به تمام اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی ایران حماسه آفرینی کرده و میکنیم – الفاظ جدایی افکند.

  3. هروقت اجرایی شد بعد الان خیلی جاها هست اگه این بخشنامه بیاد. راحت یه تعداد از دختر پسرا مدیران یا فامیل که هستن میبرن با اون طرح و خیلی ها با سابقه مثلا ۱۳یا۱۴سال لیسانس میگن ن به شما نمیخوره آقای ریسی ریاست جمهوری محترم اگه این بخشنامه اجرایی بشع بعد خودتون شخصا سرکشی کنید یکماه وقت بزارید ببینید تمام ادارات دولتی واقعا اجرا کردن این طرح شما وکلا ریشه پیمانکار. قعط شده از شر پیمانکار. که حقوق مه ملیون رو راحت پنج میلیون میدن حرف بزنی میگن اخراج کنده شده الان خیلی جاها هست از الان میگن ما خصوصی هستیم اما جز وزارت نیرو هستن چرا اورگانهای دولتی پیمانکار. باشه پیمانکار باید جاهایی مثل جاده سازی. . رنگ کردن جدول سطح شهر یا ساخت ساز لوله گذاری اینجور جاها پیمانکار باشع ن اداره برق اداره آب مخابرات شهرداری اینجور جاها چرا پیمانکار. باشع جالب حقوق از اداره میگیرن بعد میدن کارگر پول نداشته باشه اون اداره اون ماه میگن نیست پول اون شرکت خصوصی خب چرا حذف نمیشه شرکت خصوصی همه نیان با خودت اون اداره خب معلوم اگه پیمانکار. بره جیب خیلیا خالی ساختمان ساختن مدیران تعطیل جیب بچه فلان مهندس خالی ظلم تا کی حقوق کارگر زده میشع میدن مثلا این ماه ماشین بچه فلان مهندس لاستیک نداره یا پول مسافرت فلان مهندس ریاست جمهوری رای دادیم بفکر کارگر باشی پس عمل کنید بخدا به حرفتون گناه داران کارگر جماعت شرکتی . حجمی حذف کنید بشن پیمانی همه

  4. سلام لطفا به داد مربیان پاره وقت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برسید عمری برای تربیت کودکان و نوجوانان این سرزمین تلاش کردیم ولی نه بیمه کامل داریم ونه حقوق مکفی. ماهانه ۱۲۰ ساعت شش روز هفته سرکاریم ودو میلیون حقوق ماست آیا انصافه. الانم کانون نمیزاره صدامون به مجلس برسه الان که بحث تبدیل وضعیت هست نمیخان شامل ما بشه تو رو ب خدایی که می پرستید به داد ما برسید.

  5. خدا خیرت بده سید عزیز یه فکری به حال شرکتهای نفتی هم باشید که قرار داد انها ۳ماه ۳ماه تمدید میشه ونزدیک ۸ساله همین جوری قرارداد میبندند وامنیت شغلی نداریم

  6. سلام و خسته نباشید
    واقعا اگه آقای رییس‌جمهور این کار رو بکنن من تا عمر دارم دعاش میکنم 20 سال کار میکنم هنوز قرارداد شرکتی هستم ماهی 4 تومن حقوق میگیرم 3/5 کرایه میدم با 500 زندگی رو میچرخونم سرپرست خانوار هستم با یه بچه

  7. از زمانی که بحث تبدیل وضعیت شرکتی هاباز شدبرخی از نیروهای رسمی دنبال پرونده سازی برای نیروهای شرکتی هستند که مانع این کار شوند. عادت کردن خدایی کنن و راحت بشینن از نیروهایی که امنیت کاری ندارن بیگاری بکشن. لطفا فکری به حال نیروهای مظلوم شرکتی که همه تحصیلات بالا دارند اما حقوق یک کارگر ساده رو هم نمی گیرن بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام