وزارت نفت و نیرو

بخشنامه افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان رسمی و قراردادهای مدت موقت و معین وزارت نفت

بخشنامه افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان رسمی و قراردادهای مدت موقت و معین وزارت نفت (بخشنامه شماره ۲۶۳- ۲/۲۰ مورخ ۳۱/۳/۱۴۰۱ وزارت نفت)

معاون محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی

معاونان محترم وزیر و مدیران عامل شرکت های اصلی

با سلام؛

مستند به تصویبنامه‌های شماره ۲۱۴۸۷/ت۵۹۸۲۶هـ مورخ ۱۵/۲/۱۴۰۱ و اصلاحی به شماره ۴۲۲۸۳/ت۵۹۸۲۶هـ مورخ ۱۸/۳/۱۴۰۱ هیأت محترم وزیران، اضافه حقوق کارکنان حسب نظام حقوق و مزایای مترتب به شرح ذیل جهت اقدام لازم ابلاغ می گردد:

۱- اضافه حقوق عمومی کارمندان رسمی/ پیمانی مستند به بن (۲) ماده (۱۹) آیین نامه نظام های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت حقوق اصلی پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ کلیه کارمندان شاغل از تاریخ ۱/۱/۱۴۰۱ به میزان ده درصد (۱۰%) افزایش می‌یابد.

حداکثر حقوق اصلی و فوق العاده های مستمر کلیه کارمندان شاغل به میزان هفت برابر حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر (بیست و چهار میلیون و هفتصد و پانزده هزار ۲۴.۷۱۵.۰۰۰) ریال موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری می‌باشد.

سقف سالانه حقوق: سقف خالص حقوق معادل سال ۱۴۰۰ به تفکیک شمال و جنوب ملاک عمل می‌باشد.

کمک هزینه عائله مندی و اولاد: بر اساس بند (۱۰) تصویبنامه صدرالذکر کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد برای مزدوجین و متولدین قبل از سال ۱۴۰۱ به ترتیب به مبلغ (۴.۰۷۲.۸۹۵) ریال و (۱.۰۵۶.۱۹۵) ریال و برای مزدوجین و متولدین سال جاری به ترتیب به مبلغ ۸.۱۴۷.۷۹۰ ریال و ۳.۱۶۸.۵۸۵ ریال اعمال گردد.

سقف پاداش سنوات خدمت: برای بازنشستگان سال ۱۴۰۱ مستند به مفاد جزء (۷) بند “الف” تبصره (۱۲) قانون بودجه با رعایت حداکثر سی (۳۰) سال سابقه خدمت به میزان چهار میلیارد و هفتصد و بیست میلیون (۴.۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال می‌باشد.

۲- نظام ارزیابی عملکرد (شایستگی) سال ۱۴۰۰ کارمندان:

در اجرای بند (۶) ماده (۱۹) آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی صنعت نفت موضوع نظام ارزیابی عملکرد کارمندان، مؤثر در مسیر ارتقای شغلی آنها، ضمن تأکید بر تکمیل فرم های مربوطه با توجه به عملکرد واقعی، حسب شایستگی و نتایج ارزیابی طرز انجام کار کارمندان، نسبت به اعمال نتایج نظام ارزیابی (شایستگی) مرتبط با عملکرد سال ۱۴۰۰ کارمندان رسمی، منظبق با جدول سال قبل با رعایت فواصل درصدهای متعلقه و سهمیه درصدی تعیین شده و متوسط افزایش مشابه سال گذشته اقدامات لازم بعمل آید.

ضروری است تعیین ارزیابی‌ها و نتایج نظام ارزیابی عملکرد (شایستگی) توسط مدیران با برگزاری جلسات ارزیابی به همراه ارائه بازخوردهای اصلاحی به کارمندان زیرمجموعه و تأمین انتظارات متقابل و هماهنگ سازی آنها در جهت توسعه شایستگی های فرد در مسیر ارتقاء شغلی همسو با اهداف سازمانی انجام پذیرد. سایر ضوابط از جمله ترفیعات به قوت خود باقی است.

۳- کارکنان قراردادی مدت موقت/ معین تابع قانون کار:

مستند به تصویبنامه اصلاحی شماره ۴۲۲۸۳/ت۵۹۸۲۶هـ مورخ ۱۸/۳/۱۴۰۱ رشد حقوق، مزایا و فوق العاده های کارکنان مذکور که در وزارت نفت و شرکت های تابعه مشغول به کار هستند، تابع ضوابط مقرر در قانون کار می باشد که توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی (با رعایت سقف حقوق مشمولین قانون کار که در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند)، ابلاغ می‌گردد.

۴- بازنشستگان:

مستمری/ مقرری کارمندان بازنشسته و بازماندگان کارمندان متوفی عضو صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت به میزان ده درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

جواد اوجی- وزیر نفت

2 دیدگاه

  1. مگر در اساسنامه صندوق باز نشستگی نفت نیامده که حداقل اضافات سالیانه حقوق و مستمری باید برابر تورم باشد کجای این افزایش تورم را جبران میکند آیا عدالتی که میگوفتند این است وحقوق نمایندگان و هیت دولت هم‌ده درصد اضافه میگیرند چرا یک بام و چند هواست ووووو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام