وزارت نفت و نیرو

دستور برای بازنگری برخی ابلاغیه‌های منابع انسانی وزارت نفت

دستور وزیر نفت برای بازنگری برخی دستورالعمل‌های استخدامی و رفاهی کارکنان وزارت نفت (بخشنامه شماره ۳۶۹- ۲/۲۰ مورخ ۱۷/۶/۱۴۰۰ وزارت نفت)

جناب آقای مینو

معاون محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی

سلام علیکم

شایسته است در اسرع وقت در خصوص ابلاغیه های مشروحه ذیل با تشکیل کارگروه‌های کارشناسی ذیربط بررسی های جامع پیرامون موضوعات مندرج، صورت گرفته و با در نظر داشتن بازنگری محدودیت‌هایی که مشکلات و تنگناهای غیرضروری ایجاد نموده و با تمهیدات منظور شده کماکان لازم الاجرا تشخیص داده می شود، نتایج حاصله حسب مورد با پیشنهاد مشخص گزارش گردد.

۱- ابلاغیه شماره ۱۲۷۴۳۲- ۲/۲۰ تاریخ ۱۹/۳/۱۳۹۴ در موضوع: شیوه‌نامه الحاقی به ضوابط اجرائی بودجه سال ۱۳۹۴

۲- قانون تفسیر بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم (ابلاغیه شماره ۷۳۱-۲/۳۰ تاریخ ۱۴/۱۱/۱۳۹۹) در موضوع: تبدیل وضعیت کارکنان غیررسمی ایثارگر (مشمولین قرارداد مدت موقت/ مستقیم)

الف) از طریق اختصاص سمت‌ها متناسب مورد نیاز بلاتصدی موجود و یا از محل احیاء سمت‌های حذف شده، نسبت به تبدیل وضعیت مشمولین قانون مذکور با رعایت ضوابط مربوط اقدام لازم انجام گیرد.

ب) در موارد عدم امکان اختصاص سمت به شرح مذکور، سمت سازمانی قائم به شخص در سازمان محل خدمت ایجاد و پس از انتقال/ جابجائی و یا خاتمه خدمت فرد، سمت ایجاد شده حذف گردد.

ج) افراد واجد شرایط با مدرک تحصیلی حداقل دیپلم به عنوان کارمند رسمی و دارندگان مدارک تحصیلی پایین تر از دیپلم به عنوان کارگر رسمی تابع قانون کار تبدیل وضعیت شوند.

۳- ابلاغیه شماره ۸۳- ۲/۲۰ تاریخ ۱۱/۲/۱۴۰۰ در موضوع صرفه‌جوئی‌های ضروری با توجه به مقدمه فوق الذکر با همکایر واحدهای ذیربط اقدام کارشناسی لازم انجام و نتایج حاصله حسب مورد گزارش شود.

۴- ابلاغیه شماره ۱۸۸- ۲/۲۰ تاریخ ۲۲/۳/۱۳۹۷ و دستورالعمل شماره ت‌ه‌م/۳۲۵۲۰۵ تاریخ ۲۲/۵/۱۳۹۷ در موضوع: نظام پرداخت کارکنان مشمول قرارداد مدت موقت/ مستقیم

مقررات و ضوابط پرداخت‌های انجام شده ناشی از اجرای دستورالعمل مربوط در محدوده مناطق عملیاتی تعیین شده، با درنظر داشتن اهمیت بیشتر فعالیت‌های حرفه‌ای، تخصصی و مهارتی به شاغلین بخش‌های خدماتی در همان محدوده عملیاتی مذکور نیز تسری یابد.

۵- ابلاغیه شماره ۸۸- ۲/۲۰ تاریخ ۱۱/۲/۱۳۹۷ در موضوع : تعدیل مدرک تحصیلی رسمی دانشگاهی اخذ شده حین خدمت

با توجه به مقدمه فوق‌الذکر، با همکاری مدیران و کارشناسان حوزه منابع انسانی شرکت‌های اصلی و ستاد و با در نظر داشتن صرفه و صلاح صنعت نفت در این خصوص، کارشناسی لازم انجام و نتایج حاصله گزارش شود.

۶- ابلاغیه شماره ۵۰۳۰۰۳- ۱/۲۸ تاریخ ۲۵/۱/۱۳۹۳ در موضوع: خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت و با عنایت به نظام‌نامه مالی سازمان بهداشت و درمان با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از کارشناسان خبره و صاحب‌نظر و در نظر داشتن هزینه‌های مراکز درمانی در مالکیت صنعت نفت، در جزایر و مناطق عملیاتی محروم و در راستای افزایش رضایتمندی ارائه خدمات حیاتی بهداشت و درمان، بررسی جامع و فراگیری پیرامون موضوع به عمل آورده و نتایج حاصله جهت اتخاذ تصمیم مقتضی ارائه گردد.

۷- مصوبه شماره (۱۶۰۱) جلسه تاریخ ۱۸/۱۲/۱۳۸۷ هیأت مدیره محترم وقت شرکت ملی نفت ایران در موضوع: دستورالعمل اجرائی برخورداری فرزندان پسر کارمندان شاغل و بازنشسته (در سنین بیش از ۲۲ سال) از خدمات بهداشتی و درمانی پس از تهیه آمار مشمولین و برآورد بار مایل مورد نیاز و تشریح علل توقف اجرای مقررات موضوعه، جهت تصمیم گیری گزارش شود.

۸- بند ۹- ابلاغیه شماره ۶۰۷۱۱۵- ۲/۲۰ تاریخ ۲۲/۱۲/۱۳۹۵ در موضوع: مقررات بازنشستگی پیش از موعد بر مبنای تقاضای شخصی کارمند.

فرآیند تصویب‌خواهی موافقت با بازنشستگی کارمند بر مبنای تقاضاهای شخصی با هماهنگی مدیران توسعه منابع انسانی شرکت‌های اصلی بررسی و پیشنهاد لازم در خصوص تفویض/ عدم تفویض اختیار به مدیران عامل شرکت‌های اصلی/ معاونت توسعه سرمایه انسانی و مدیریت (حسب مورد)، ارائه گردد.

۹- ابلاغیه شماره ۸۱۰- ۲/۲۰ تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۹ و ۷۹۷- ۲/۲۰ تاریخ ۱۴/۱۲/۱۳۹۹ در موضوع: آیین نامه استخدامی اعضاء هیأت علمی دانشگاه و مراکز مطالعاتی و پژوهشی صنعت نفت.

با تشکیل کارگروهی مرکب از کارشناسان صاحب نظر و خبره در این خصوص، مزایا و معایب اجرای ابلاغیه مذکور بررسی و با در نظر داشتن صرفه و صلاح صنعت نفت و همچنین رویکرد افزایش کارایی مراکز مذکور گزارشی جامع تهیه و ارائه گردد.

جواد اوجی- وزیر نفت

16 دیدگاه

  1. با سلام خدمت وزیر نفت
    جناب اقای مهندس اوجی از سال ۹۰ به بعد کارکنان پیمانکاری تبدیل وضعیت شدن به عنوان قرار دادی (که ای کاش نمیشدیم)تمام مزایا وحقوقمان بریده شد به عنوان کارمندو همانطور که مستحضرهستید در اخر سال با این نیرو ها تصویه حساب میکنن اما موقع عیدی دادن میشیم کارمند شرکت نفت ایران و مثل بقیه کارمندای رسمی نجومی بگیر ما هم هم تراز اونا میشیم ودر اخر بعد از واریز عیدی که ای کاش اینم نمیدادن و کمترین عیدی و با بیشترین زحمت و سختی کاری که با شرایط بسیار بد اب و هوایی اهواز به ما میدن دریافت میکنیم حداقل تکلیفمون روشن میکردن که چه نیرویی هستیم اگه کارمندیم چرا اخر سال تصفیه حساب میکنن اگه قرار دادیم چرا عیدی کارمندی میگیریم خلاصه یه اسم به کمرمون بستین و تمام مزایا رو ازمون گرفتین به اسم نیروی کارمندی از او طرف حقوقمون از نیروهای پیمان کاری کمتره تور خدا اقای مهندس اوجی تکلیف ما بدبخت بیچاره هارو که در این هوای گرم و طاقت فرسای اهواز داریم با تمام توان وانرژی کار میکنیم و به مملکتمون خدمت میکنیم را روشن کنیید که حداقل با انرژی بیشتری بتونیم به مملکت خدمت کنیم با تشکر فراوان یکی از هزاران کارگر زحمت کش مناطق نفتخیز جنوب انشاا.. کهکحداقل شما ما کارگران زحمتکش ودرک کنید و به داد ما برسید.انشاا..

  2. وزیر قبلی که کلا میگفت نیروی پیمانکاری اصلا نیروی ما نیست و به ما ربطی نداره امیدواریم جناب مهندس یه انرژی تازه با این نیروهای مظلوم بده که اکثرا دور از خانواده دارن از جونشون مایه میزارن

  3. پتروشيمي هاي رجال و نويدزرشيمي نقش شتر مرغ را بازي ميكنند. در زمان ابلاغ بخشنامه هاي وزارت نفت ادعا ميكنند كه تامين اجتماعي هستند و بلعكس.لطفا تكليف ما را با اين شركتها مشخص كنيد. زنده باد ايران و ايراني

  4. سلام لطفا تكليف نيروهايي كه بصورت قراردادي در پتروشيمي هاي خصوصي مثل رجال و نويدزرشيمي كار ميكنند و قرارداد آنها موقت است و هيچ گونه مزاياي نفتي ندارن را مشخص كنيد. چون اين شركت ها ادعا ميكنند ما زير مجموعه صنايع پتروشيمي نيستيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام