آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات ایثارگران

داوطلبانه بودن سابقه حضور در جبهه نیروهای منقضی خدمت سال ۵۶ و قبل از آن

داوطلبانه بودن سابقه حضور در جبهه نیروهای منقضی خدمت سال ۵۶ و قبل از آن (بخشنامه مورخ ۲۶/۳/۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش)

از: معاونت نیروی انسانی نزاجا (مدیریت وظیفه و احتیاط- دایره امور کلی)

به: گیرندگان ذیل

موضوع: نحوه احتساب سابقه حضور در جبهه نیروهای منقضی خدمت سال ۱۳۵۶ و قبل از آن

معاونت نیروی انسانی آجا طی نامه شماره: ۸۲۴/۱۱۰/۱۹۶/۱۴۰۱- ۲۲/۰۵/۱۴۰۱ اعلام نموده با نگرش به پیگیری‌های بعمل آمده از سوی آن معاونت پیرامون احتساب سابقه حضور در جبهه منقضیان خدمت سال ۵۶ و قبل از آن به صورت داوطلبانه (کل مدت)، در نهایت اداره ایثارگران م.ن.ا.س.ک.ن.م طی نامه شماره ۰۱۵۰۵/۸۵/۲/۲۲۱۶- ۲۰/۰۵/۱۴۰۱ اعلام نموده که با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تکریم و ارج نهادن به حضور در جبهه رزمندگان معزز فوق، مجدداً اسناد و سوابق موجود در خصوص چگونگی حضور در جبهه افرادی که دوره خدمت ضرورت وظیفه عمومی خود را قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سپری نموده و با شروع جنگ تحمیلی تحت عنوان نیروهای منقضی خدمت (عموماً از طریق نیروهای تابعه آجا به ویژه نزاجا و یا ژاجا (سابق) دوره احتیاط را به مدت شش ماه در جبهه حضور داشته‌اند، مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت که کل حضور ایشان در جبهه به عنوان دوره احتیاط داوطلبانه تعیین و مورد موافقت و تصویب سردار ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید به منظور تسریع و تسهیل در برخورداری آنان از امتیازات مربوط به حوزه رزمندگان، مراتب به مبادی ذی‌ربط اعلام تا ضمن لحاظ نمودن در گواهی‌های صادره جدید، حسب مورد نیاز نسبت به اصلاح گواهی‌های جبهه صادره در قبل برای افراد ذینفع اقدام مقتضی معمول و نتیجه اقدامات را به همراه آمار دقیق از جامعه هدف مزبور به این معاونت اعلام فرمایند. مراتب جهت و آگهی اعلام می‌گردد. لازم به ذکر می‌باشد قرارگاه‌های منطقه‌ای و ارشدهای نظامی از ارسال بخشنامه مذکور به صورت پیوست و یا ارسال مستقیم آن به یگان‌های تابعه خودداری نموده و حتما بخشنامه مورد بحث را پس از بومی‌سازی با امضاء فرمانده آن یگان ارسال نمایند.

معاون نیروی انسانی نزاجا

مشاهده فایل ابلاغی بخشنامه

مقررات مرتبط:

42 دیدگاه

  1. من رفتم از سوله آبی ارتش نامه رو گرفتم بردم شرکتمون میگه هنوز به ما بخشنامه ای ابلاغ نشده اخه چرا بعد گذشت یک سال و نیم هنوز به شرکت ها ابلاغ نشده چرا اینقدر مردم رو اذیت می کنین اگه قانونتون فقط در حد حرفه و اجرایی نمیشه خب بگین تا ماهم الکی اینقدر از کار و زندگیمون نزنیم نیفتیم دنبال بازی های شما

  2. با سلام ایا این قانون واقعیت داره یعنی فرزندان ایثارگران منقضی 56 که دوره احتیاط 6 ماهه رو جنگ بودن هم میتونن تبدیل وضعیت بشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام