کتاب استخدامی اداری ها
قوانین و مقررات ایثارگراناستخدام و تبدیل وضعیت

دستورالعمل بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع: تبدیل وضعیت ایثارگران

دستورالعمل بند «و» تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع: تبدیل وضعیت ایثارگران در سال ۱۴۰۱ (بخشنامه شماره ۲۳۶۵۷ مورخ ۰۷/۰۴/۱۴۰۱ سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور)

بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

در اجرای ماده (۴۳) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دستورالعمل‌های ابلاغی موضوع بخشنامه‌های شماره ۱۳۷۵۸ مورخ ۱۹/.۳/۱۴۰۰، شماره ۶۹۴۰۵ مورخ ۹/۱۲/۱۴۰۰ و شماره ۶۸۱۳۵ مورخ ۴/۱۲/۱۴۰۰ با رعایت موارد زیر تنفیذ می‌شود:

بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران در سال ۱۴۰۱

۱- مشمولین ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ در آن دستگاه مشغول به کار باشند مشمول این قانون می‌گردند.

۲- شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت نیز مشمول حکم بند قانونی صدرالذکر می‌باشند.

۳- تبدیل وضعیت مشمولین به معنای ارتقاء جایگاه شغلی آنان نمی‌باشد. بدیهی است تغییر نوع وظایف، پست سازمانی و شغل یا ارتقاء جایگاه شغلی آنان بعد از تبدیل وضعیت در چارچوب قوانین و مقررات  امکان‌پذیر می‌باشد.

۴- چنانچه فرد مشمول این بخشنامه خواستار ادامه همکاری با دستگاه به شکل وضعیت فعلی (عدم تبدیل وضعیت به استخدام رسمی) باشد، دستگاه اجرایی اعلام کتبی فرد مشمول مبنی بر عدم درخواست تبدیل وضعیت استخدامی را اخذ و به عنوان مستند عدم تبدیل وضع در سوابق مربوطه نگهداری نماید.

۵- ایثارگران مشمول که بر اساس قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان مصوب ۱۳۷۵ به خدمت اشتغال دارند، در شمول این بخشنامه قرار می‌گیرند. بر این اساس، پاسخ سؤال (۸) منضم به بخشنامه شماره ۶۸۱۳۵ مورخ ۴/۱۲/۱۴۰۰، اصلاح می‌گردد.

۶- با استناد به بند (ب) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ماده (۹) ضوابط اجرایی آن به شماره ۲۱۵۰۲/ت۵۹۷۴۰هـ مورخ ۱۵/۲/۱۴۰۱، چنانچه اعتبار لازم برای تبدیل وضعیت نیروهای مشمول، از محل اعتبارات ابلاغی و در سقف تخصیص اعتبار دستگاه‌های اجرایی و منابع داخلی شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت قابل تأمین باشد، نیازی به اخذ تأییدیه تأمین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور نبوده و تبدیل وضعیت نیروهای مشمول با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از جمله اخذ شماره مستخدم از سامانه یکپارچه نظام اداری (کارمندایران) بلامانع است. بر این اساس، ماده (۹) بخشنامه شماره ۶۹۴۰۵ مورخ ۹/۱۲/۱۴۰۰، اصلاح می‌گردد.

۷- مفاد این دستورالعمل در موافقتنامه دستگاه‌های مشمول ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور لحاظ می‌شود و برای مدیران مربوط لازم‌الرعایه است.

میثم لطیفی- معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور

مسعود میرکاظمی- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور

دانلود فایل pdf ابلاغی بخشنامه

بحث و تبادل نظر در صفحه اینستاگرام

مشاهده بخشنامه‌های تنفیذشده قبلی:

67 دیدگاه

  1. با سلام ، در حالیکه تاریخ این بخشنامه ۱۴۰۱/۴/۷ و امروز ۱۴۰۱/۴/۲۰ میباشد، دستگاه های مربوطه ابراز بی اطلاعی میکنن و اعلام کردن که هنوز چنین بخشنامه ای ابلاغ نشده و نمیتونن کاری انجام بدن ، با کبوتر نامه بر هم اگر می‌فرستادن زودتر از اینها رسیده بود، لطفا پیگیری کنید ، ممنون از شما

  2. سلام من متولد ۱۳۴۲ و ۱۸ماه سابقه جبهه دارم از سال ۱۳۶۴ الی۱۳۶۶ درمنطقه جنگی بودم ۵۹ساله هستم و الان هم مدت ۷ماه هست که بیکارم کارت ایثار هم دارم
    از هیچ مزایا هم استفاده ای نکرده ام آیا این بخشنامه
    ویا هر بخشنامه دیگری شامل حال من هم می‌شود لطفا راهنمایی کنید منوچهر مصلح طهرانی

  3. سلام
    من ۲۵ ماه جبهه دارم و شرایط فرزند شاغلم، شامل این بخشنامه شده است.
    حالا اداره مطبوعه تبدیل وضعیت فرزندم را با مدرک دیپلم انجام داده، در صورتیکه مدرک تحصیلی فرزندم کارشناسی ارشد می‌باشد، آیا این قانونی هست؟
    پاسخ بفرمایید، سپاسگزار خواهم شد.

  4. بنده 28ماه جبهه با 56سال سن دارم وکارت ایثار هم دارم لشکر 81کرمانشاه پدافند هوایی گردان 820 ازسال 64تا71 جبه بودم و10سال بیمه تامین اجتماعی دارم

  5. بنده 28ماه جبهه با10سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم و56سال سن دارم وکارت ایثار هم دارم لشکر 81کرمانشاه پدافند هوایی گردان 820 درسال 64تا71 جبه بودم..

  6. با سلام واحترام سوال بنده این است که آیا کسانی که امسال من بیست و یک ماه جبهه سربازی در سا ل شصست مرز عراق و مریوان بودم ایثارگری شامل حال ما هم می شود

  7. باسلام وعرض ادب خدمت همه شما عزیزان بنظر من اینها هم سر کاریه چون من خودم ایثار گرم وتقریبا ۸ماه وبیست وپنج روز جبهه ودر عملیاتهای کربلای ۴و۵ شرکت داشتم وآلودگی شیمیایی هم دارم اما چون درزمان جنگ بستری نشدم واز سال ۶۹ به بعد خودشو نشون داده و رنج میکشم ولی متاسفانه با اینکه مراجعه کردم منو به بیمارستان امام حسین مشهد معرفی کردن که چشم وریه منو تایید کردند وآنها جواب رو به خراسان شمالی داد واونها فرمودند از منطقه مدرک نداری منو رد کردند خلاصه اینا میخوان مال پدرشون رو بما بدن نمیشه از بار اونه کم میشه ،
    در کلام اینها دکون دستگاه وهمش دروغه…..

  8. اینجانب علی دهقانی علمی هستم ، متولد ۰۱٫۰۷٫۱۳۵۰
    در سالهای( ۱۰٫۱۰٫۱۳۶۶ تا ۱۰٫۰۱٫۱۳۶۷) و (۲۵٫۰۸٫۱۳۶۷ تا ۲۶٫۱۱٫۱۳۶۷) دقیقا شش ماه و سه روز درمناطق جنگی قمیش سلیمانیه عراق و مناطق جنگی کردستان بصورت رزمنده داوطلب حضور داشتم و در چند عملیات شرکت کردم و ….
    اما بدلیل اینکه گفتند از ۲۵٫۰۸٫۱۳۶۷ چندماه از آن , بعد از جنگ است بنده را جهت تبدیل وضعیت رد کردند.درصورتبکه همش درمنطقه عملیاتی بودم ، ممنون میشم پیگیری بفرمایید تا بنده و خانواده ام بحقمون برسیم .
    بنده درحال حاضر از سال ۱۳۸۳ تا کنون در اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بصورت قراردادی با مدرک کارشناسی ارشد کار میکنم که هیچگونه تبدیل وضعیتی تا کنون شامل حال بنده نشده است.

  9. سلام
    من در مجتمع صنعتی فولاد شهرستان اسفراین به صورت پیمانی مشغول بکار می‌باشم،اما متاسفانه تو این مجتمع جوابی که به بچه های پیمانی میدهند این است که هنوز ابلاغیه و دستوری مبنی بر تبدیل وضعیت ایثارگران پیمانی برای مجتمع ارسال نشده است.
    این در حالیه که در متن قانون ذکر شده تمام اعضای قراردادی، پیمانی، شرکتی و…..
    به همین علت با عرض تاسف هنوز دوستان پیمانکار در این مجتمع بلاتکلیف اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام