آزمون های استخدامی

اصلاحیه آگهی آزمون استخدامی وزارت نفت در سال ۱۴۰۱

شروع ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نفت در سال ۱۴۰۱ از فردا/ اصلاحیه آگهی آزمون استخدامی

شناسنامه قانون- در حالی که ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نفت در سال ۱۴۰۱ از فردا شروع می‌شود، اداره کل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی وزارت نفت آگهی استخدام در شرکت‌های تابعه وزارت نفت را اصلاح کرد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از شانا، در متن این اصلاحیه آمده است: «با عنایت به مکاتبه رسمی سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر «حذف مقطع تحصیلی کاردانی از مجوز استخدام اخذ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور»، شرکت‌های تابعه وزارت نفت به‌منظور تأمین نیروی انسانی متعهد، شایسته و توانمند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و رشته‌های تحصیلی مختلف برای خدمت در بخش‌های زیرمجموعه، از محل مجوز استخدامی شماره ۸۰۲۹۶ مورخ ۱۲/۱۰/۱۴۰۱ سازمان اداری و استخدامی کشور، از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه فنی – تخصصی و روانشناختی و پس از طی تشریفات استخدامی (گزینش، طب صنعتی و …) استخدام می‌کند.»

بر این اساس، مقطع کاردانی از آزمون استخدامی وزارت نفت حذف شد!

دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت نفت

برخی اطلاعات آزمون استخدامی وزارت نفت در سال ۱۴۰۱

تاریخ و نحوه ثبت‌نام آزمون:

مطابق اطلاعیه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت؛ شرکت‌های تابع وزارت نفت به‌منظور تأمین نیروی انسانی متعهد، شایسته و توانمند در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و رشته‌های تحصیلی مختلف برای خدمت در بخش‌های زیرمجموعه، از محل مجوز استخدامی شماره ۸۰۲۹۶ مورخ ۱۲/۱۰/۱۴۰۱ سازمان اداری استخدامی کشور، با برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه فنی- تخصصی و روان‌شناختی و پس از طی تشریفات استخدامی (گزینش، طب صنعتی و…) اقدام به استخدام می‌کنند.

بر این اساس از تمامی فارغ‌التحصیلان واجد شرایط دعوت می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون، رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مورد نیاز، محل‌های خدمتی و دیگر جزئیات مربوطه از تاریخ ۱۴ اسفندماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و پس از دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام بارگذاری شده در سایت و مطالعه کامل و دقیق آن، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم از تاریخ ۱۵ تا ۲۴ اسفندماه نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند.

تاریخ برگزاری آزمون:

با توجه به اینکه فروردین سال آینده با ماه مبارک رمضان همزمان است، روز جمعه ۲۹/۰۲/۱۴۰۲ با هماهنگي و مکاتبه رسمی با سازمان سنجش آموزش كشور، به عنوان تاريخ نهايي آزمون استخدامی وزارت نفت در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده ‌است.

ظرفیت آزمون استخدامی:

پس از تشکیل جلسات کارشناسی و مدیریتی متعدد، شوراي صدور مجوز آزمون‌هاي استخدامي آن سازمان در تاريخ ۱۳/۹/۱۴۰۱ با حضور نمایندگان وزارت نفت تشكيل جلسه داد و بعد از تأييد موضوع، در تاريخ ۱۲/۱۰/۱۴۰۱ مجوز استخدام ۳۴۲۰ نفر (صرفاً برای مشاغل اصلی تخصصی و بخشی از نیازهای پشتیبانی تخصصی به‌ویژه در مناطق عملیاتی) از طریق فراخوان عمومی و برگزاري آزمون استخدامي، ابلاغ شد.

نیمی از ظرفیت آزمون استخدامی وزارت نفت مربوط به شرکت ملی نفت ایران است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به جذب جدید در وزارت نفت در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود، ۵۰ درصد ظرفیت استخدام مربوط به شرکت ملی نفت ایران است و منحصر به رشته‌های نفت و مخزن نخواهد بود.

مقاطع و رشته‌های تحصیلی مورد نیاز:

با توجه به مجوز صادره، آزمون استخدامی در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد رشته‌هاي فني و مهندسي مرتبط با نیاز صنعت نفت و تعداد محدودي در رشته‌هاي کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های حقوق، مديريت صنعتي و مديريت بازرگاني برگزار می‌شود که جزئیات آن در آگهی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نفت در سال ۱۴۰۱ ذکر خواهد شد.

مقررات برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت در مجموعه مقررات اداری و استخدامی نفت:

هر چند برخی از مقررات آزمون استخدامی وزارت نفت به عنوان شرایط مذکور در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آورده خواهد شد، اما آشنایی با این مقررات در مجموعه مقررات اداری و استخدامی نفت برای داوطلبان آزمون مفید خواهد بود.

مقررات برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت را در لینک زیر ملاحظه بفرمایید:

مقررات برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت

مواد آزمون استخدامی وزارت نفت در سال ۱۴۰۱

جهت تعیین سطح معلومات عمومی، پایه و دانش فنی و ارزیابی روانشناختی داوطلبان استخدام در مقاطع مختلف تحصیلی، آزمون علمی (کتبی) به شرح ذیل بعمل می‌آید.

الف- از داوطلبان استخدام در کلیه مقاطع تحصیلی آزمون کتبی شامل دروس عمومی (ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، کامپیوتر، هوش و توانمندی‌های ذهنی) و دروس تخصصی مرتبط با مقطع و رشته تحصیلی (حسب مورد) بعمل می‌آید.

تبصره- ضریب دروس ادبیات فارسی و زبان انگلیسی (۱) و هوش و توانمندی‌های ذهنی و کامپیوتر (۲) خواهد بود.

ب- امتیازات:

امتیاز هر یک از دروس آزمون کتبی در کلیه مقاطع ۱۰۰ و میانگین آنها بعنوان نتیجه آزمون مذکور محسوب می‌شود.

تبصره ۱- برای ورود به مرحله بعد، میانگین کل آزمون کتبی داوطلب باید حداقل ۵۰ بر مبنای ۱۰۰ باشد.

تبصره ۲- در موارد خاصی که تعداد پذیرفته‌شدگان در مرحله آزمون کتبی کمتر از حد نصاب لازم برای مرحله بعد باشد می‌توان حداقل ۶۰ درصد میانگین امتیازات نفرات اول تا سوم هر رشته در آن آزمون را برای ورود به مرحله بعد ملاک قرار داد. تعیین درصد مربوط حسب کزارش شرکت‌ها از وضعیت نمرات خام داوطلبان به تفکیک مقطع و رشته تحصیلی با توجه به سقف مجوزهای مأخوذه و تعداد افراد برای ورود به مرحله بعد در هر رشته تحصیلی، با موافقت معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت خواهد بود.

ج- انتخاب داوطلبان استخدام در مرحله آزمون کتبی به میزان دو برابر مجوز از بالاترین امتیاز (با وزن چهل درصد برای دروس عمومی و شصت درصد برای دروس تخصصی) صورت خواهد پذیرفت و افراد دارای بالاترین امتیاز به ترتیب برای ورود به مرحله مصاحبه انتخاب می‌شوند.

دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت نفت

نمونه سؤالات استخدامی رایگان

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

5 دیدگاه

  1. با سلام متاسفانه هر چه ما مراجعه میکنم به دفاتر خدمات اینترنتی متاسفانه میگن سایتی وجود ندارد واگهی هم در کار نیست اگر لطف کنید تاریخ بازگشایی سایت جهت ثبت نام را تاریخ مراجعه جهت ثبت نام را مشخص میکردین ممنون میشدم

    1. با سلام، کسی که نمیتونه یه آگهی رو درست بخونه و نمیتونه خودش به سایت مورد نظر مراجعه کنه و ثبت نام کنه و نیازمند کافی نت هستش چرا باید وزارت نفت استخدام بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام