0 امتیاز
454 بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط
تجمع بازنشستگان مخابرات ایران در چند استان
 

تعدادی از بازنشستگان مخابرات ایران در چند استان‌ تجمع کردند.

 

تجمع بازنشستگان مخابرات ایران در چند استان

به گزارش ایلنا، شماری از بازنشستگان مخابرات ایران امروز، دوشنبه ۲۳ بهمن ماه، در استان‌های تهران، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، اردبیل، کرمانشاه، مرکزی، کردستان، اصفهان و خوزستان تجمع کردند. 

 

اجرای کامل آیین‌نامه اجرایی سال ۸۹، حل مشکلاتِ بیمه‌ی تکمیلی، دریافت رفاهیاتِ و خواروبار از مهم‌‎ترین خواسته‌های این بازنشستگان است.

8 پاسخ

0 امتیاز
توسط

شرکت مخابرات از پرداخت بن خوار بار بازنشستگان شرکت مخابرات از دی ماه سال 1400 تاکنون مشکل مالی دارد خودداری کرده است و هنوز هم خودداری می کند/ سوال اصلی اینجاست که پس چرا از پرداخت حقوق 40 تا 70 میلیون تومان کارکنان رسمی تاکنون هیچ گونه مشکل مالی ندارد.

با گذشت 24 ماه در سراسر شرکت مخابرات مشکلات پیش آمده هنوز برطرف نشده است
متاسفانه از دی ماه سال 1400 تاکنون بن خواربار وغیره بازنشستگان شرکت مخابرات را پرداخت نکردن چرا؟
و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره هم پاسخگو نیستند چرا؟
مسئولیت پرداخت مطالبات بازنشستگان با مخابرات ایران است ولی متاسفانه از دی ماه سال 1400 تاکنون عمل و اجرا نکرده است چرا؟
و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
از دی ماه سال 1400 تاکنون در مورد مطالبان بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور بیش از 999 هزار بار هم اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه در کشور به اصطلاح اسلامی هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نکرده است و پاسخگو و جوابگو هم نیست و نبوده است چرا؟

0 امتیاز
توسط

امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ هست که متأسفانه هنوز هم سود سهام اخابر سال ۱۴۰۱ واریز نکردید چرا؟ کسانی که سود سهام اخابر سال 1401 نگرفتند، چه کار کنند قرار بود بهمن ماه سال 1402 واریز کنند ولی اما متأسفانه هیچ خبری نیست چرا؟ چرا شرکت مخابرات ایران و هم سازمان بورس در مورد واریز سود سهام اخابر به‌ موقع اطلاع‌ رسانی نمی‌ کنند؟ حرف دل همه سهامداران شرکت مخابرات

0 امتیاز
توسط


مشکلات ما بازنشستگان شرکت مخابرات از دی ماه سال 1400 تاکنون در سراسر کشور به خاطر که از اشتباهات بزرگ دولت رئیسی بود و متأسفانه تاکنون هیچ کاری برای حل وفصل مشکلات ما بازنشستگان مخابرات نکرده است چرا؟

0 امتیاز
توسط

سلطانی مخابرات را به سمت فاجعه می‌برد
اعتراف مهندس سلطانی: شرکت مخابرات ۶۵ هزار میلیاردتومان پس از خصوصی سازی به دولت پرداخته است.

بیش از 90 درصد مدیران شرکت مخابرات ایثارگر و جانباز هستند و هم به اصطلاح ادعای مسلمانی دارند ولی متاسفانه حق وحقوق کارکنان رسمی و هم بازنشسته های شرکت مخابرات پایمال و ضایع می کنند و هم قانون و عدالت را رعایت نمی کنند چرا؟

سوال اینجاست که شرکت مخابرات بابت چه 65 هزار میلیاردتومان پس از خصوصی سازی به دولت پرداخته است
و این در حالی است که دولت از سال 1388 تاکنون متأسفانه هیچ کاری برای حل وفصل مشکلات کارکنان رسمی و هم به ویژه بازنشستگان مخابرات نکرده است.

0 امتیاز
توسط

تعدادی از بازنشستگان مخابرات ایران در چند استان‌ تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از بازنشستگان مخابرات ایران امروز، دوشنبه ۲۳ بهمن ماه، در استان‌های تهران، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، اردبیل، کرمانشاه، مرکزی، کردستان، اصفهان و خوزستان تجمع کردند.
اجرای کامل آیین‌نامه اجرایی سال ۸۹، حل مشکلاتِ بیمه‌ی تکمیلی، دریافت رفاهیاتِ و خواروبار از مهم‌‎ترین خواسته‌های این بازنشستگان است.

کارکنان رسمی شرکت مخابرات چرا اعتراض نمیکنید مگر بن خواربار شما در سال ۱۴۰۱ نباید بر اساس حداقل حقوق همانسال باشد مگر بن خواربار وسایر رفاهیات در سال ۱۴۰۲ نباید بر اساس حداقل حقوق ۱۴۰۲ یعنی بر اساس حداقل حقوق ۰ ۵۳۰۰۰۰ تومان در ماه باشد. آیا میدانید کسانیکه بازنشسته میشوند چقدر مستمری شان بخاطر رفاهیات کمتر میشود ؟؟ پس ………………از حق زن وبچه در زمان بازنشستگی دفاع کنید.بن خواربار ماهیانه در سال ۱۴۰۲ باید مبلغ ۲۹۱۵۰۰۰ تومان باشد.
سوال اینجاست که پس چرا کارکنان رسمی شرکت مخابرات چرا اعتراض نمیکنید و سکوت اختیار کرده اند
با سلام، ۱۵ عدد از مزایایی که همکاران رسمی و بازنشستگان مخابرات در طول ۱۵ سال خصوصی سازی مخابرات در ۱۸ آبان ۱۳۸۷ از دست داده اند، به قرار زیر می باشد:

۱-عدم ارتقا گروههای شغلی از سال ۱۳۸۷ لغایت ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

۲- حق جذب از سال ۱۳۸۷ لغایت ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

۳-حق تخصص

۴- اضافه کاری

۵- حذف وام صندوق ۶%

۶- حذف وام قرض الحسنه

۷- حذف وام پایگاه

۸- عدم افزایش رفاهیات

۹- مناسبت ها

۱۰-سکه بازنشستگی

۱۱-هزینه درمان بیمه تکمیلی

۱۲-حق لباس

۱۳-حق ورزش

۱۴-وام ۲۰ برابر اندوخته صندوق ۶% هنگام بازنشستگی

۱۵- افزایش سهم بیمه تکمیلی همکاران و بازنشستگان از ۲۰% به ۵۰% و فشار مالی بیشتر.

0 امتیاز
توسط

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارکنان شرکت مخابرات ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، خواستار پرداخت معوقات کارکنان و بازنشستگان مخابرات شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نامه‌ی میثم باقری آمده است: احتراماً، همانگونه که مستحضر می‌باشید و در زمان حضور حضرتعالی در وزارت نیرو، هیأت وزیران بر اساس مصوبه شماره ۱۶۳۹۵۵/ت/۳۶۵۴۴/هـ مورخ ۰۸/۱۲/۸۵ که شرط ضمن عقد و ملاک واگذاری ۳۱ شرکت مخابرات استانی و شرکت ارتباطات سیار به بخش غیردولتی است، در بند ۶ تصریح کرده است: “کلیه تعهدات شرکت مخابرات ایران واگذار شده به کارکنان اعم از حقوق، مزایا بیمه، بازنشستگی و سایر تعهدات کماکان محفوظ و درتعهد خریدار می‌باشد.” بر این مبنا آئین نامه استخدامی و پرسنلی مخابرات در سال ۸۹ به شماره ۲۴/۸۹ به تصویب هیأت مدیره رسیده است که باوجود این تصریح قانونی تاکنون دو مرتبه (سال ۹۲ تا ۹۷ و ۱۴۰۰تا ۱۴۰۲) به روز رسانی آن در بخش پرداخت کمک هزینه‌های رفاهی و مناسبتی و همچنین پرداخت پاداش‌های بهره‌وری و… متوقف شده است. به ویژه آنکه مجمع عمومی گروه مخابرات ایران برای بررسی صورتهای مالی سال ۱۴۰۱ بر اساس گزارش بازرس قانونی، احتساب و پرداخت به‌روز هزینه‌های یادشده را به هیأت مدیره مخابرات تکلیف کرده است و متأسفانه نه هزینه‌های به روز مذکور (مابه‌التفاوت کمک هزینه‌های رفاهی و مناسبتی سالهای ۱۴۰۱ و۱۴۰۲ کارکنان شاغل و بازنشسته و… ) پرداخت شده و نه در حسابهای شرکت شناسایی شده است که این امر برخلاف مواد ۲۳۵، ۲۳۷ و ۲۴۰ قانون تجارت و موجب شناسایی سود موهوم و حرام برای سهامداران که آن ستاد یکی از آنهاست می‌شود و موجب ایجاد اخلال در فرایند جاری و ارائه خدمات به مردم در شرکت معظم مخابرات می‌شود.

در ادامه این نامه می‌خوانیم: از سوی دیگر با توجه به مالکیت ۹۰ درصدی مخابرات بر شرکت ارتباطات سیار ، مطابق گزارش توجیهی تیرماه سال جاری هیأت مدیره همراه اول برای افزایش سرمایه ، مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد تومان سود انباشته در حسابهای این شرکت شناسایی نموده که برای جلوگیری از توزیع آن، پیشنهاد افزایش سرمایه داده شده است. لذا با عنایت به بدهکاری کلان شرکت مخابرات به کلیه ذینفعان و ازجمله کارکنان و سود انباشته موجود یاد شده در شرکت ارتباطات سیار، اقدام به تأمین مالی از طریق صکوک با نرخ سود بالای ۳۰درصد در شرکت مخابرات با توجیه پرداخت مطالبات کارکنان فاقد توجیه منطقی و شرعی و خلاف مصالح سهامداران می باشد. از دیگر سو تصمیم سهامدار کنترلی مخابرات با تفکیک شرکت ارتباطات سیار از مخابرات و ایجاد شرکتهای متعدد زیر‌مجموعه همراه اول با پرداخت تبعیض آمیز حقوق و مزایای بسیار نقدی و غیر نقدی رفاهی به کارکنان این شرکتها نسبت به مخابرات، علاوه بر ایجاد بدبینی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در بین کارکنان مخابرات، باعث تحمیل هزینه های گزاف مالیاتی و موازی کاری اداری، فروش و نگهداری به سهامداران می شود.

در پایان این نامه آمده است: لذا با عنایت به اینکه آن ستاد که حسب فرموده اخیر مقام معظم رهبری به عنوان یک موسسه دولتی یکی از سهامداران عمده واصلی شرکت مخابرات است انتظار بیشتری است تا نسبت به قانون تمکین کند. مع الوصف به جهت گسترش روز افزون نارضایتی کارکنان و بازنشستگان مخابرات به قید فوریت دستور فرمائید سود انباشته موجود در همراه اول برای پرداخت مطالبات کارکنان تخصیص یابد و برنامه زمانبندی مشخص درجهت ادغام همراه اول در شرکت مخابرات اجرایی شود.

0 امتیاز
توسط

سوال اینجاست که چرا از سال 1400 تاکنون به شکایات بازنشستگان شرکت مخابرات به  تخلفات ها و خیانت های مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران و هم منطقه منطقه تهران بررسی و رسیدگی نمی شود.

سکوت دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره از سال 1400 تاکنون در مورد مشکلات ما بازنشستگان شرکت مخابرات اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به همه بازنشستگان شرکت مخابرات بوده است.

0 امتیاز
توسط

بن خوار بار مهر و اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات چه زمانی پرداخت می شود؟

سوال اینجاست که پس چرا مخابرات پرداخت پول مطالبات خوار بار رفاهیات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات را مبلغ سال ۱۴۰۰ حساب کرده است و واریز می کند چرا؟ ولی اما متأسفانه جمع کسورات به روز کسر و حساب کرده است چرا؟

...