سلام علیکم
بر اساس مفاد ماده 14 آییننامه اجرایی طرح طبقهبندی مشاغل جدول زیر راهنمای شما خواهد بود.
سوابق خدمت دولتی (سابقه یا سنوات دولتی) | مشابه | غیر مشابه |
| هم خانواده بودن شغل (مثلاً اداری و مالی) | هم خانواده نبودن شغل (مثلاً اداری و بازرگانی) |
محاسبات تجربه (افزایش مهارت) | کامل | حسب ماده 14 طبقهبندی مشاغل یک سوم لحاظ گردد |
محاسبات سابقه (پرداخت کسور و بازنشستگی) | کامل | کامل |
سوابق خدمت خصوصی (سابقه یا سنوات خصوصی) | مربوط (مرتبط) | غیر مربوط(غیر مرتبط) |
| در صورت یکسان بودن عنوان شغل | در صورت یکسان نبودن عنوان شغل |
محاسبات تجربه (افزایش مهارت) | کامل | عدم لحاظ |
محاسبات سابقه (پرداخت کسور و بازنشستگی) | کامل | کامل |
موارد زیر را با کارگزینی خود هماهنگ کنید؛
ح- برای احتساب تجربه بخش غیر دولتی ارائه مدارک زیر الزامی است :
۱- گواهی سابقه کار با قید تاریخ شروع، استمرار، خاتمه و عنوان شغل مورد تصدی
۲- ارائه لیست یا سیاهه ریز حقوقی سنوات مختلف معتبر و تائیدیه پرداخت کسور بازنشستگی یا سهمیه بیمه
۳- گواهی ثبت شرکت یا موسسه یا ارائه جواز تاسیس از مراجع ذیربط.
توضیح :در احتساب تجربه بخش غیر دولتی مستخدمین فقط آن قسمت از تجربه مستخدم که در رشته شغل مورد تصدی او باشد ملاک محاسبه خواهد بود.
ماده ۱۰۵ قانون مدیریت خدمات کشوری- منظور از سابقه خدمت در این قانون برای بازنشستگی، آن مدت از سوابق خدمت کارمندان می باشد که در حالت اشتغال به صورت تمام وقت انجام شده و کسور مربوط را پرداخت نموده یا می نماید و مرخصی استحقاقی و استعلاجی و مدت خدمت نیمه وقت بانوان به استناد قانون راجع به خدمت نیمه وقت بانوان ـ مصوب1362 (مشروط بر اینکه کسور بازنشستگی به طور کامل پرداخت شده باشد) و مدت خدمت نظام وظیفه به عنوان سابقه خدمت کارمندان محسوب میگردد.