0 امتیاز
43.9هزار بازدید
در ایرانیان خارج از کشور توسط

شمار شهدای غزه به ۸۳۰ نفر رسید

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که تا کنون، در پی حملات صهیونیستها 830 نفر شهید و بیش از چهار هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

شمار شهدای غزه به ۸۳۰ نفر رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (۱۸ مهر) اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، تا کنون ۸۳۰ نفر در غزه و کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

به نوشته وبگاه خبری معا، طبق گزارش این وزارتخانه، چهار هزار نفر نیز در غزه و ۱۰۰ نفر نیز در کرانه باختری مجروح شده‌اند؛ در آخرین مورد «محمد ماجد ابراهیم حماد» (۲۰ ساله) در اردوگاه «العروب» در شمال الخلیل به شهادت رسید.

دفتر اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان نیز اعلام کرد که تاکنون ۱۶۸ ساختمان در حملات جنگنده‌های اشغالگران به طور کامل منهدم شده است که شامل هزار و نه واحد مسکونی می‌شود. همچنین ۱۲۶۳۰ واحد مسکونی نیز متحمل خسارات جزئی شده است تا جایی که ۵۶۰ واحد از آن‌ها غیر قابل سکونت است.

لحظاتی پیش، نیروهای مقاومت فلسطین، شهرک صهیونیستی عسقلان را زیر حملات موشکی خود قرار دادند. از جنوب لبنان نیز ۳۰ فروند موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک شد.

در مقابل اما «ابوعبیده» سخنگوی گردانهای القسام شاخه نظامی حماس در پاسخ به حملات هوایی بی رحمانه رژیم موقت اسرائیل به مردم ساکن غزه اعلام کرد که به زودی شهرک عسقلان را زیر آتش خواهد رفت. 

ابوعبیده اعلام کرد: در پاسخ به جنایت دشمن در کوچاندن اجباری مردم ما از چندین منطقه در نوار غزه، به ساکنان شهر اشغالی عسقلان تا ساعت ۱۷ مهلت می‌دهیم که آن را ترک کنند. ما هشدار دادیم و مسئولیتی هم نداریم.

حماس امروز قبل از این نیز در بیانیه‌ای  علاوه بر مردم کرانه باختری از اعراب ساکن سرزمین اشغالی در سال ۱۹۴۸ نیز خواسته بود که علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از قدس قیام کنند. 

912 پاسخ

0 امتیاز
توسط

کودکان و زنان؛ قربانیان اصلی جنایت صهیونیست‌ها در غزه

که زنان و کودکان بیشترین درصد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را تشکیل می‌دهند.

 که بیشتر جان باختگان و مجروحان حملات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

 زنان و کودکان ۶۰ درصد از کسانی که در بمباران‌های اسرائیل علیه نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهند.

جنایات در غزه لکه ننگی بر پیشانی رژیم صهیونیستی است

که این اقدامات، لکه ننگی بر پیشانی رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

که اقدامات، کشتارها، تخریب و جنایات تروریستی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه مرتکب می‌شود، لکه ننگ است.

که تاریخ، این اقدامات را به عنوان لکه ننگ بر پیشانی صهیونیست‌ها و حامیان‌ آن‌ها ثبت خواهد کرد.

که عملیات رژیم صهیونیستی در غزه و تصمیم به محاصره کامل آن به حد «نسل کشی» رسیده است.

 که تلاش برای تحت سلطه درآوردن مردم با بمب، از بین بردن موجودیت ملی آنها و استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی، به حد نسل کشی رسیده است.

این اقدامات جنایات جنگی است.

حمله هوایی اسرائیل به غزه خرابی‌های زیادی را به همراه داشته و تخریب ساختمان‌ها بسیار بالاست؛ تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه آواره شده یا به اردوگاه‌های سازمان ملل پناهنده شده‌اند.

با این حال این آوارگان جایی برای فرار ندارند؛ مرز رفح به سمت مصر با حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، بسته شده؛ آن هم در حالی که رفت‌ و آمد از آن بسیار محدود و در حد چند صد نفر در روز است؛ از سوی دیگر، مرزهای دریایی نیز تحت کنترل اسرائیل است؛ بنابراین شهروندان فلسطینی در غزه حتی اگر بخواهند این منطقه را ترک کنند جایی برای رفتن ندارند.

خبرها بیانگر تداوم حملات هوایی برای تخریب گسترده منطقه از یک سو و در ادامه، تلاش برای ورود نیروهای زمینی ارتش به منطقه غزه است؛ مساله‌ای که به بحران انسانی مردم منطقه افزوده است.

 که شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون به ۱۰۵۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد:۵ هزار و ۱۸۴ نفر نیز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

0 امتیاز
توسط

ارتش اشغالگر با انتقام از مردم غزه می‌خواهد شکست خود را جبران کند

که ارتش رژیم صهیونیستی می‌خواهد شسکت بزرگ خود در درگیری اخیر را با انتقام از مردم غزه جبران کند.

ارتش اشغالگر اخیرا محاصره‌ای خفه کننده علیه نوار غزه اعمال کرده که شامل منع آب، غدا، دارو و سایر ضروریات زندگی است که بیشترین آسیب را به مردم عادی وارد می‌کند.

ارتش اشغالگر می‌خواهد از مردم غزه انتقام بگیرد و شکست بزرگ خود در درگیری اخیر را با جبران کند و این رویدادها در برابر دیدگان تمام دنیا روی می‌دهد و هیچ مانع و بازدارنده‌ای نیز در برابر آن وجود ندارد بلکه کسانی هستند که از این اقدامات جنایتکارانه حمایت کرده و به بهانه دفاع از خود، آن را توجیه می‌کنند.

تمام مردم جهان را فرا می‌خوانیم تا در برابر این وحشیگری وحشتناک ایستاده و مانع از اجرای نقشه‌ نیروهای اشغالگر برای آسیب زدن بیشتر به مردم مظلوم فلسطین شوند.

پایان دادن به تراژدی هفت دهه ملت فلسطین با احقاق حقوق مشروع و پایان اشغالگری سرزمین‌های غصب شده آنها، تنها راه برقراری امنیت و آرامش در این منطقه است.

0 امتیاز
توسط

نتانیاهو دست به اقدامی بی سابقه علیه غزه می زند؟!

سازمان ملل برای ارسال آب و غذا و اقلام انسانی به غزه اقدامات فوری را بدون وقفه انجام دهد

0 امتیاز
توسط

 سران کشورهای عربی یک ملت را رها می‌کنید و بعد می‌روید با نیروی اشغالگرش قرارداد می‌بندید؟

"از فلسطین حمایت نمی‌کنید و قرارداد همکاری با نیروی اشغالگر می‌بندید؟!

فکر می‌کنید چرا مسئلۀ فلسطین بعد از ۷۰ سال همچنان زنده است؟ کشور‌های عربی. شما یک ملت را رها می‌کنید و حمایت نمی‌کنید و بعد می‌روید طرح همکاری با نیروی اشغالگرش می‌بندید، این وضع به وجود می‌آید که سران رژیم صهیونیستی و رهبران جهان این‌مقدار پررو می‌شوند که رفتار خشونت‌آمیز خود درقبال فلسطینی‌ها را علنی می‌کنند

0 امتیاز
توسط

 ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در غره شده است.

 نتانیاهو به همراه بایدن مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در غره شده است.

 کشورهای جهان با وحشیگری اشغالگران مقابله کنند.

0 امتیاز
توسط

همه جهان مقابل وحشی‌گری اسرائیل و آمریکا بایستند

 جنایت های وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکایی ها جنایتکار و صهیونیست ها جنایتکار 100 درصد فقط به خاطر اهانت ها و خیانت های سران بی ادب کشورهای عربی جنایتکار بوده است.

0 امتیاز
توسط

ارتش اشغالگر با انتقام از مردم غزه می‌خواهد شکست خود را جبران کند

 ارتش رژیم صهیونیستی می‌خواهد شسکت بزرگ خود در درگیری اخیر را با انتقام از مردم غزه جبران کند.

همه جهان مقابل وحشی‌گری اسرائیل و آمریکا بایستند

 جنایت های وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکایی ها جنایتکار و صهیونیست ها جنایتکار 100 درصد فقط به خاطر اهانت ها و خیانت های سران بی ادب کشورهای عربی جنایتکار بوده است.

0 امتیاز
توسط

اسرائیل متجاوز به محاصره غزه پایان دهد

0 امتیاز
توسط

اسرائیل متجاوز به محاصره غزه پایان دهد

0 امتیاز
توسط

باید اجازه ورود تجهیزات حیاتی نجات‌بخش به غزه داده شود

 که باید اجازه داده شود تا تجهیزات حیاتی نجات بخش که شامل آب‌، غذا و سوخت می‌شود وارد نوار غزه شود.

...