0 امتیاز
220 بازدید
در حقوق و مزایا توسط

باعرض سلام و احترام

سوالی داشتم جواب بدید ممنون میشم

در زمان برقراری فوق العاده ویژه بعضی از ادارات اقدام به تغییر عنوان رشته شغلی کارمندان نمودند.

بعنوان مثال کارشناس امور روانی که جزو مشاغل اختصاصی بهزیستی هست را به کارشناس امور بهزیستی تغییر دادند و گفتند که به عنوان شغلی کارشناس امور روانی فوق العاده ویژه تعلق نخواهد گرفت.

دلیل آنها هم این است که کارشناس امور روانی مشاغل اختصاصی بهزیستی محسوب نمیشود ، این درحالیست که در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کارشناس امور روانی بعنوان مشاغل مورد نیاز اختصاصی مطرح شده بود.

آیا چنین اقدامی جنبه ی قانونی دارد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط
 
بهترین پاسخ

سلام. این مطلبی که دوستمون اشاره داشتند،واقعیتی است که متاسفانه با تصمیم غلط،شورای،حقوق ودستمزد وتفاوت قائل شدن بین مشاغل عمومی واختصاصی،دستگاه‌ها را به سمت تخصیص پست های سازمانی به مشاغل اختصاصی سوق داده است که تخلف کمیته سرمایه انسانی است .

درست هست که کمیته در تخصیص پست سازمانی به شغل اختیار دارد.ولی این تخصیص با توجه به تعریف شغل ،نوع وظایف ومسئولیت ها که در شناسنامه شغل آمده باید تطبیق داشته باشد.

یک دستگاهی اومده پست کارشناس امور اداری را به شغل اختصاصی دستگاه تخصیص داده ویا کارشناس امور مالی را به شغل دیگری از مشاغل اختصاصی، این تخلف هست. شورای حقوق و دستمزد و سازمان اداری و استخدامی باید این تفاوت بین مشاغل عمومی و اختصادی را بردارددرغیر این صورت طبقه بندی مشاغل واصول ناظر بر آن بی معنا خواهد بود.

0 امتیاز
توسط

سلام،

تخصیص پست‌ها به مشاغل بر عهده دستگاه اجرایی است.

با توجه به اینکه لزوما تمامی مشاغل اختصاصی دستگاه اجرایی مشمول فوق‌العاده ویژه نیستند، معمولا برای آن‌که کارکنان بیشتری مشمول فوق‌العاده ویژه شوند، سازمان‌ها تغییراتی در تخصیص کارکنان به پست‌ها و پست‌ها به مشاغل انجام‌ می‌دهند.

بهتر است اعتماد کنید، به نظر نمی‌رسد تخلفی رخ داده باشد.

سوالات مشابه

...