0 امتیاز
568 بازدید
در قوانین و مقررات ایثارگران توسط

سلام بابت پاسخگویی متشکرم سوال بنده‌این است چنانچه کارمند آزاده در خصوص ماده ۱۳ درخواست نکند آیا اداره میتونه یکطرفه مدت ۲۵ ماه اسارتم جز سابقه خدمتم لحاظ نماید ؟؟

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط
 
بهترین پاسخ

با سلام و احترام.

جواب خیر است. دستگاه نمی تواند. قانونگذار در قانون استفاده از امتیاز را منوط به تمایل آزاده نموده است.

ماده ١٣ قانون حمایت از آزادگان چنین مقرر داشته است:
"مدت اسارت برای عموم آزادگان اعم از این که قبل از اسارت در دستگاهها شاغل بوده و یا بعد از اسارت شاغل شوند با تمایل آنان به ازاء‌هر یک سال اسارت دو سال به عنوان سابقه خدمت رسمی و مرتبط تلقی می‌گردد و از هر لحاظ مورد محاسبه قرار خواهد گرفت و دستگاه ذینفع‌موظف است کسورات بازنشستگی را در قانون بودجه سال بعد پیش‌بینی و به صندوقهای بازنشستگی ذیربط پرداخت نماید."

ذکر عبارت" در صورت تمایل... "به معنای آنست مادامیکه آزادگان سرافراز تقاضای خود را به دستگاه ارائه ننمایند، دستگاه حق احتساب سوابق را ندارد.

لازم به یاد آوری است ب دلالت ماده پیش گفته سوابق اسارت در صورت درخواست دوبرابر محاسبه می‌شود و احتساب یک برابر با درخواست مستخدم و یا از سوی دستگاه توجیه قانونی ندارد.

در پایان یادآور می‌شود آزادگان سرافرازی ک در اجرای بند ز ماده ٨٧ قاتون برنامه ششم اعاده بخدمت می‌شوند، در صورتیکه سوابق واقعی خدمت و مدت اسارت آنان به میزان یک برابر، حسب مورد به ٣٠ یا ٣۵ سال خدمت برسد مجددا از دستگاه بازنشست خواهند شد و عین سوابق اسارت قید شده در ماده قانونی فوق به معنای احتساب سوابق اسارت به مدت یک برابر با در خواست مستخدم و یا از اختیارات دستگاه در زمان اشتغال نیست و منصرف از آن است.

0 امتیاز
توسط

سلام، به نظر، اعمال به ازای هر یک سال اسارت، یک سال بعنوان سابقه خدمت رسمی و مرتبط بدون درخواست توسط دستگاه امکان پذیر خواهد بود.

درخواست آزاده صرفا برای احتساب دوسال سابقه خدمت رسمی و مرتبط به ازای هر سال اسارت الزامی است.

سوالات مشابه

...