0 امتیاز
850 بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط
تمام کارگران سهام عدالت دریافت می‌کنند
 

کارگرانی که در مرحله نخست ثبت نام سهام عدالت در خانه کارگر ثبت نام کرده اند، در اولویت بعد از کارگران فصلی و ساختمانی سهام عدالتشان را دریافت می کنند.

به گزارش ایسنا، محمد رحیم احمدوند،-رییس سازمان خصوصی سازی- با اشاره به اینکه نگرانی برای توزیع سهام عدالت بین همه کارگران وجود ندارد، گفت: تمام کارگران در نهایت سهامدار عدالت خواهند شد و از این نظر تفاوتی بین کارگران وجود ندارد.

رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به این‌که اقدامات لازم برای توزیع سهام عدالت بین تمام کارگران در حال انجام است، تصریح کرد: در این راستا دستورالعملی به استان‌ها فرستاده شد.

وی با اشاره به اینکه تمام کارگران مشمول دریافت سهام عدالت هستند و از این نظر بین آنها تفاوتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که ثبت نام کارگران در خانه کارگر طبق قانون، رسمی شناخته نمی‌شود بعد از پایان توزیع سهام عدالت بین مشمولانی که در سایت وزارت کار ثبت نام کرده‌اند مراحل توزیع سهام عدالت بین مابقی گروه شروع می‌شود.

احمدوند خاطرنشان کرد: بر این اساس کارگرانی که پیش از این در خانه کارگر ثبت‌نام کرده‌اند، در اولویت دوم، سهامشان را دریافت می‌کنند.

رییس سازمان خصوصی سازی در تشریح پروسه توزیع سهام عدالت بین این دسته از کارگران اظهار کرد: بر این اساس بعد از پایان مرحله اول سایت وزارت کار دوباره بازگشایی شده و این کارگران با ثبت نام در این سایت می‌توانند سهامشان را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی محور اصلی برای توزیع سهام عدالت سایت وزارت کار است، خاطرنشان کرد: بر این اساس و مطابق اقدام سازمان خصوصی‌سازی از سه میلیون و 300 هزار نفری که در مرحله اول نسبت به ثبت نام اقدام کردند، 2 میلیون و 200 هزار خانوار که در مجموع بالغ بر 8 میلیون نفر می‌شوند، شناسایی شده و مشمول دریافت سهام عدالت هستند.

احمدوند افزود: سایر کارگرانی که از این پروسه جا مانده‌اند نباید نگران دریافت سهام عدالتشان باشند چرا که در مرحله بعدی نوبت به این گروه می‌رسد.

وی با بیان این‌که همه کارگران مشمول دریافت سهام عدالت هستند، خاطرنشان کرد: از این‌رو تمام کارگران چه از طریق سایت وزارت کار یا از طریق خانه کارگر ثبت‌نام کرده باشند سهام عدالت خود را دریافت می‌کنند.

بنابه گفته وی، بر این اساس با اضافه شدن این گروه تعداد کارگرانی که سهامداران عدالت می‌شوند به بیش از 2 میلیون و 300 هزار خانوار افزایش خواهد یافت البته این نکته را فراموش نکنید که این 200 هزار نفر هم بعد از ثبت نام در سایت اطلاعاتشان راستی آزمایی شده و اگر در سایر گروه‌ها سهام عدالت دریافت نکرده باشند به لیست مشمولان اضافه می‌شوند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه سازمان خصوصی‌سازی هم‌اکنون اطلاعات کارگرانی که از طریق خانه کارگر نسبت به ثبت نام سهام عدالت اقدام کرده‌اند را داراست، اظهار کرد: با توجه به این‌که ممکن است به دلیل شباهت اطلاعات این دو گروه مشکلی پیش بیاید در مرحله نخست فرم‌ها بین کارگرانی که از طریق وزارت کار ثبت نام کرده‌اند توزیع شده و در مرحله بعد آن 200 هزار نفر فرم‌ها را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فرم سهام عدالت کارگران به استان‌ها فرستاده می‌شود، افزود: بر این اساس دعوتنامه‌ها بعد از تکمیل اطلاعات و راستی آزمایی به خانه کارگر یا ادارات کار استان‌ها فرستاده می‌شود.

احمدوند با بیان اینکه هر دو دسته از کارگران دارای عنوان فصلی و ساختمانی هستند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل ارسال فرم‌ها در دو مرحله صورت می‌گیرد تا اشتباهی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه از 200 هزار کارگری که در خانه کارگر ثبت‌نام کرده‌اند بالغ بر 25 درصد همپوشانی وجود دارد، اظهار کرد: بر این اساس ممکن است برخی از این کارگران در سایت وزارت کار هم ثبت نام کرده باشند به همین دلیل باید اطلاعاتشان تکمیل شود.

احمدوند افزود: در حال حاضر اقدامات لازم برای بررسی این موضوع در دست انجام است.

4 پاسخ

0 امتیاز
توسط

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۳۰:۱۹

کارگران و بازنشستگان هم سهام عدالت دریافت می‌کنند/ اما متاسفانه تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟

ولی بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم به من سهام عدالت تاکنون نمی دهند چرا؟

0 امتیاز
توسط
کارگران و بازنشستگان هم سهام عدالت دریافت می‌کنند

با دستور رئیس جمهور، جاماندگان صاحب سهام عدالت می‌شوند.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت اولیه رئیس‌جمهور برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت خبر داد.

همزمان با اعلام موافقت اولیه رئیس‌جمهور، آمار رسمی نشان می‌دهد ۲۱میلیون نفر از دریافت سهم عدالت جا مانده‌اند که در بین آن‌ها سه میلیون نفر تحت شمول نهادهای حمایتی و چند میلیون کارگر و بازنشسته هستند.

کارگران بسیاری پیش از این از عدم تعلق سهام عدالت انتقاد داشتند و حالا با دستور رئیس جمهور که به نظر می‌رسد اولویت با دهک‌های پایین درآمدی باشد، این امیدواری به وجود آمده که در سال جاری، کارگران و بازنشستگان صاحب سهام عدالت شوند.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد خطا در شناسایی افراد مشمول سهام عدالت سبب شده که ۴۵درصد از افراد دهک دهم جامعه یعنی ثروتمندترین و پردرآمدترین افراد مشمول سهام عدالت شوند و در مقابل ۴۲درصد از کم‌درآمدترین گروه‌های جامعه فاقد سهام عدالت باشند.

منبع : روزنو
0 امتیاز
توسط

کارگران سهام عدالت دریافت می‌کنند؟

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی از وزارت کار خواست که از ظرفیت تشکل‌های کارگری و شوراهای عالی کار برای شناسایی و معرفی کارگران جامانده از سهام عدالت استفاده و صدور مجوز لازم در این خصوص را از هیات وزیران پیگیری کند.

کارگران سهام عدالت دریافت می‌کنند؟

فتح الله بیات درخصوص کارگران جامانده از ثبت نام سهام عدالت، اظهار کرد: ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ انجام شد و آن زمان بخشی از کارگران ساختمانی و فصلی تحت پوشش قرار گرفتند. برخی از تشکلهای کارگری از جمله خانه کارگر نیز آن زمان بخش عمده‌ای از این مسئولیت را برعهده گرفتند و کارگران ساختمانی در تهران و مراکز استان‌ها را ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: در زمان ثبت نام تنها طبقه کارگران فصلی و ساختمانی توانستند از سهام بهره‌مند شوند و عده زیادی از کارگران بخش قراردادی و پیمانی و صنعتی بلاتکلیف ماندند.

    رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه بسیاری از کارگران ساختمانی به ما مراجعه می‌کنند و از وضعیت سهام خود پرس و جو می‌کنند، اظهارکرد: یک عده از کارگران موفق به ثبت نام شدند ولی عده زیادی از امکان ثبت نام محروم مانده و سهام عدالت به آنها تعلق نگرفته است و دولت هم اعلام کرده فعلا ظرفیتی برای ثبت نام نداریم.

    بیات با بیان اینکه اگر هدف طرح سهام عدالت، تقسیم عادلانه سهام است باید کارگران به عنوان طبقه ضعیف و محروم جامعه مشمول دریافت آن شوند، تصریح کرد: درحال‌حاضر نزدیک به ۱۶ میلیون کارگر بیمه شده در کشور داریم که تنها بخش اندکی از آنها مشمول دریافت سهام عدالت شناخته شده‌اند در صورتی که اگر بر توزیع عادلانه سهام تاکید داریم و می‌خواهیم سهام عدالت رسما و اسما به شکال عادلانه توزیع شود باید شامل حال همه کارگران شود.

    به گفته رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، هم اکنون سهام عدالت به بخش اعظمی از کارگران خدماتی و صنعتی تعلق نگرفته و بسیاری از کارگران ساختمانی نیز از ثبت نام سهام عدالت جامانده‌اند.

    وی با تاکید بر پیگیری ثبت نام کارگران توسط تشکل‌های کارگری و شوراهای عالی کار، گفت: اگر ثبت نام کارگران جامانده از سهام عدالت نیاز به مصوبه دولت یا هیات وزیران دارد از وزارت کار می‌خواهیم که این مسئله را تا صدور مجوز آن پیگیری کند تا تبعیضی در این زمینه به وجود نیاید.

    بیات افزود: کسانی که سال‌ها قبل صاحب سهام شدند، برگه‌ای دستشان بود که شاید آن زمان ارزش و سود ناچیزی داشت ولی امروز این برگه سهام با ارزش شده است؛ لذا انتظار داریم فرصتی به کارگران جامانده داده شود و این امکان برای کسانی که هنوز ثبت نام نکردند، به وجود آید.

    این مقام مسئول کارگری در پایان از وزارت کار خواست که از ظرفیت تشکل‌های کارگری و شوراهای عالی کار برای شناسایی و معرفی کارگران جامانده از سهام عدالت استفاده و صدور مجوز لازم در این زمینه را از هیات وزیران پیگیری کند.

    گفتنی است، درحال‌حاضر بیش از ۱۴ میلیون کارگر بیمه شده در کشور وجود دارد و بر اساس آخرین آمارها ۶ میلیون کارگر فصلی و ساختمانی مشمول دریافت سهام عدالت شناخته شده‌اند.

    0 امتیاز
    توسط

    تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۰-۱۰-۱۳۸۵

    وزير رفاه و تأمين اجتماعي: بازنشستگان سهام عدالت می گیرند

    وزير رفاه اعلام كرد: همه بازنشستگان كشوري، لشكري و تأمين اجتماعي سال آينده سهام عدالت دريافت مي‌كنند

     وزير رفاه اعلام كرد: همه بازنشستگان كشوري، لشكري و تأمين اجتماعي سال آينده سهام عدالت دريافت مي‌كنند 

    و این در حالی است که 80 الی 90 درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی سهام عدالت ندارند و متأسفانه تاکنون دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس هیچ کاری برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نکرده اند و هنوز هم هیچ کاری نمی کنند و فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟

    كاربر محترم نظر شما دريافت شد

    سوالات مشابه

    ...