0 امتیاز
281 بازدید
در پرداخت حق بیمه توسط

با سلام.

آیا سازمان تامین اجتماعی در خصوص سوابق بیمه بیمه شدگان صاحب اختیار است و بعد از تأیید لیست پرداخت حق بیمه و احتساب در سوابق، می‌تواند بعداً نسبت به رد سوابق بیمه ای بیمه شدگان ، اقدام کند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام.

در جدید ترین رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری که اخیرا صادر شده ، از این به بعد حق بیمه به عنوان حق مکتسب کارگران شناخته خواهد شد.

ببینید: حذف سابقه بیمه با بررسی مجدد لیست بیمه مغایر قانون است

رای دیوان عدالت اداری حق مکتسب سابقه بیمه جدید ترین رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ، در حوزه حق بیمه کارگران است . تا پیش از این سازمان تامین اجتماعی خود را در خصوص سوابق بیمه بیمه شدگان صاحب اختیار می دانست و بعضا نسبت به رد سوابق بیمه ای بیمه شدگان ، اقدام می نمود.

اما در این رای ( که به طور اختصاصی از طریق این سایت منتشر شده است ) قضات هیات عمومی دیوان عدالت اداری ، حق بیمه را حقی دانستند که به موجب قانون برای بیمه شدگان ایجاد شده است و سازمان تامین اجتماعی نمی تواند در آن دخل و تصرف نموده و یا آن را (بعد از گذشت مهلت شش ماهه قانونی ) حذف نماید.

با وجود این رای ، سازمان تامین اجتماعی نمی تواند با بازرسی ، سوابق بیمه ای بیمه شدگان را ( که قبلا حق بیمه آنها دریافت شده و سوابق آنها ایجاد شده است ) بعد از سپری شدن مهلت قانونی حذف نماید.

صدور این رای ، توفیق بزرگی در کوتاه نمودن دست سازمان تامین اجتماعی در خصوص حذف سوابق واقعی بیمه کارگران محسوب می شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 6.6هزار بازدید
...