0 امتیاز
1.1هزار بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط

با سلام!

من از سال ۸۳ به اعتبار اشتغال در بانک پارسیان بیمه پرداز صندوق آینده ساز هستم ، البته قبل از آن هم ۲ سال سابقه نزد تامین اجتماعی داشتم ، که اون ۲ سال رو به آینده ساز منتقل نکردم . در حال حاضر میخوام از بانک استعفا بدم و بلافاصله در یک شرکت خصوصی مشغول به کار بشم که اون شرکت به تامین اجتماعی بیمه پرداخت میکنه ، ولی من از اونجایی که در حال حاضر امکان پرداخت مابه التفاوت به منظور انتقال سابقه به تامین اجتماعی رو ندارم میخوام برای اینکه سابقه کارم خراب نشه، همون صندوق آینده ساز بیمه رو ادامه بدم .

این موضوع از نظر صندوق آینده ساز هم مشکلی نداره و اونها قبول میکنن ولی شرکت کارفرما میگه که اونها موظف به پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی هستند و نمیتونن به صندوق دیگه ای بیمه پرداخت کنند. میخوام بدونم تامین اجتماعی در صورت پرداخت حق بیمه کارفرما به صندوق آینده ساز میتونه برای کارفرما یا من مشکلی ایجاد کنه ؟ و اینکه صندوق آینده ساز به لحاظ قانونی مجاز به دریافت حق بیمه از شرکتهای خصوصی هست یا نه ؟ اگه هست به استناد کدام قانون و مقررات ؟ و اینکه اگه الان حق بیمه رو از طریق یک شرکت خصوصی به صندوق آینده ساز پرداخت کنم ، یکی دو سال دیگه میتونم کل سابقه ام‌ نزد آینده ساز اعم از بانک + شرکت خصوصی رو منتقل کنم یا نه ؟ اساسا چه راهکار قانونی برای این مورد دارم . با تشکر از پاسخگوییتون ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام. حق بیمه شرکت خصوصی را باید به تامین اجتماعی بپردازید و صندوق آینده ساز به غیر از شرکت های خودروسازی و سهامدارانش توجیهی برای دریافت حق بیمه از هیچ شرکتی ندارد. بهتر است به تامین اجتماعی پرداخت کنید و بعدا سابقه آینده سازتان را منتقل نمائید. چون برای انتقال هر چه سابقه بیشتر شود باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

سوالات مشابه

...